W dniach 24 i 25 maja w siedzibie firmy Grafotronic w Warszawie miała miejsce pierwsza odsłona eventu o nazwie ASPIRE, w której goście w ciągu jednego dnia mogli poznać najnowsze rozwiązania firm: Bobst, Domino, Durst, HP Indigo, Konica Minolta, Screen i Xeikon.
ASPIRE to impreza typu speed-dating, podczas której każdy zarejestrowany uczestnik otrzymał indywidualny plan z przydziałem do niewielkich, kilkuosobowych grup, mających prywatne sesje z wszystkimi dużymi producentami maszyn do druku cyfrowego po kolei.
Prezenterami byli wiodący eksperci branży, m.in.: Ruud Bos, OEM manager Europe Domino Digital Printing Solutions; Thomas Macina, global sales manager DURST Labels & Flexible Packaging; Carsten Bamberg, business development manager Konica Minolta Europe; Carlo Sammarco, business development director Screen GP Europe; Hans Gerinckx, global VP sales Labels & Packaging Xeikon; Paweł Lul, HP Indigo indirect business manager oraz Andrea Pasquinelli, product marketing manager BOBST.
Sesje były tak zorganizowane, aby zagwarantować jak największą prywatność zarówno prelegentom, jak i uczestnikom. Każda z firm prezentujących swoją ofertę otrzymała na swój użytek salę konferencyjną, gdzie podczas dwudziestominutowych spotkań mogła przedstawić swoją prezentację zainteresowanym uczestnikom.
Podczas przerwy między sesjami Grafotronic prezentował swoje najnowsze rozwiązania do produkcji etykiet ozdobnych, w tym nowe moduły HAPTIC oraz nowy system do zdobienia cyfrowego HAPTIC DIGITAL opracowany we współpracy z firmą Kurz. Ponadto Grafotronic po raz pierwszy na żywo demonstrował rewolucyjny, oparty na sztucznej inteligencji pakiet automatyzacji – Grafotronic IQ – który umożliwia modułowemu systemowi konwertowania Grafotronic DCL samodzielne ustawianie prac, automatycznie obsługując wszystkie niezbędne regulacje. Dodatkowo Morten Toksværd, business development director Grafotronic, podczas krótkiej prezentacji ujawnił wszystkie planowane nowości, które zostaną zaprezentowane na targach Labelexpo.
Podczas przerw uczestnicy mieli też możliwość poruszania się po strefie showroom i zobaczenia, jakie nowości mają do zaoferowania CERM, Dreyer Kliche, ESKO, Foilco, GEW i LabelHub.
Po normalnym czasie otwarcia Grafotronic zorganizował niewielki poczęstunek, podczas którego w niezobowiązującej atmosferze można było porozmawiać z innymi przedstawicielami branży.
Event okazał się olbrzymim sukcesem. Zarejestrowało się na niego ponad 130 osób z całej Europy (i nie tylko). Grafotronic gościł klientów z: Polski, Niemiec, Finlandii, Włoch, Hiszpanii, ze Szwecji, z Serbii, Chorwacji, a nawet z Turcji, Algierii i Izraela. Firma z dumą może już teraz zaprosić wszystkich na kolejną, przyszłoroczną edycję eventu – ASPIRE 2024.
Opracowano na podstawie materiałów firmy Grafotronic