Henn Group w Polsce
6 Dec 2016 14:45
Na poczštku marca Polskę odwiedził Matthias Henn, dyrektor generalny Henn Group. Jego przyjazd stał się okazjš do zorganizowania konferencji prasowej przez polski oddział firmy. Henn Group Polska, spółka powołana 16 listopada 2005 roku, to rozszerzenie działalnoci firmy na rynku Europy Wschodniej.
Henn Group w Europie kontynuuje tradycję firmy Brder Henn, założonej w 1925 roku w Wiedniu przez inżyniera Emila Henna. Przedsiębiorstwo to przez wiele lat zajmowało się urzšdzeniami mechaniki precyzyjnej i poligraficznymi, przyczyniajšc się m.in. do rozszerzenia kanałów dystrybucji maszyn Roland (obecnie MAN Roland) w Austrii i Europie Wschodniej. Henn Group to pomysł inżyniera Matthiasa Henna (wnuka Emila), od ponad 20 lat współpracujšcego z chińskimi firmami przemysłu poligraficznego. Pod koniec ubiegłego roku zdecydował się on rozszerzyć działalnoć firmy na region Europy Wschodniej, powołujšc Henn Group Polska Sp. z o.o.
W skład jej zarzšdu wchodzš: Swapan Chaudhuri (prezes), Witold Szoska oraz Sławomir Wojta. Do rady nadzorczej powołano Matthiasa Henna, Wolfganga Wernera i Kurta Lugschitza. Podobne do polskiej struktury powstały m.in. w: Rumunii, Bułgarii, Słowacji, Czechach, na Ukrainie i Węgrzech. Europejska centrala Grupy Henn ma siedzibę w Wiedniu.
Podstawowym celem działalnoci spółki jest sprzedaż urzšdzeń dla firm poligraficznych. Sš to maszyny produkowane w Chinach, w firmach takich jak YAWA, Purple Magna czy Beiren Đ od lat współpracujšcej z Matthiasem Hennem.
Henn Group Polska Sp. z o.o. skoncentruje się na urzšdzeniach do obróbki po druku, które, zdaniem firmy, pozwolš polskim drukarniom skuteczniej rywalizować o zlecenia klientów. W roku 2006 spółka zamierza wprowadzić na polski rynek krajarki, oklejarki, zszywarki, złamywarki, urzšdzenia do wykrawania oraz całš gamę maszyn uszlachetniajšcych, m.in. złociarki. Jednym z zadań Henn Group Polska na rok bieżšcy jest stworzenie własnej struktury serwisowej. Obecnie serwisowaniem urzšdzeń oferowanych przez Henn Group zajmuje się firma zewnętrzna. Działajšca od 4 miesięcy spółka ma już na koncie instalację dwóch krajarek i przyjęcie zamówienia na 5 kolejnych urzšdzeń, które będš instalowane w pierwszej połowie 2006 roku.
Czy maszyny introligatorskie to jedyny segment rynku, w którym zamierza działać Henn Group Polska? Czy tanie chińskie maszyny offsetowe nie byłyby atrakcyjne dla polskiego rynku? Đ pytam Swapana Chaudhuri, prezesa zarzšdu.
Jakoć chińskich maszyn drukujšcych nie jest jeszcze konkurencyjna, a jeli już jest, to cena przestaje być atrakcyjna. Dlatego jeżeli chodzi o maszyny drukujšce, zdecydowalimy się na sprzedaż używanych urzšdzeń uznanych producentów, tym bardziej, że umożliwiajš nam to kontakty handlowe w różnych krajach. Nie będzie to jednak nasza główna działalnoć; tš pozostajš maszyny introligatorskie Đ krajarki, sztance, sklejarki, oklejarki, złamywarki itp.
Mimo krótkiego okresu działalnoci mamy już kilka instalacji krajarek. Te instalacje to dla nas powód do radoci; z pierwszego kontenera zawierajšcego cztery krajarki trzy już sprzedalimy, w kwietniu przypłynie do nas kolejny. Mamy też zakontraktowanš jednš maszynę wykrawajšcš, druga jest w trakcie finalizacji. Mylę, że to dobry poczštek.
Henn Group Polska to oprócz 3-osobowego zarzšdu tylko jeden pracownik. Swoje działania firma oparła na zasadach kontraktowych i outsourcingowych: To pozwala nam działać bardzo ekonomicznie. Jeżeli chcemy być agresywni pod względem cenowym, nie możemy mieć wysokich kosztów i tym samym marż. Nasza firma będzie więc nowoczesna pod względem sposobu działania Đ mówi Swapan Chaudhuri. Jak rozwišzania poligraficzne rodem z Chin Đ ojczyzny papieru przyjmš się na polskim rynku, przekonamy się zapewne już wkrótce. AN