HP dla małych i średnich przedsiębiorstw
6 Dec 2016 14:48

Z myślą o tym właśnie sektorze firma HP Polska zorganizowała 10 kwietnia konferencję w centrum biznesowym warszawskiego Rondo One, której tematem wiodącym była informatyzacja rynku MSP. Konferencja była też okazją do zaprezentowania kompletnej oferty HP dla małych i średnich firm, w skład której wchodzą: systemy druku czarno-białego i kolorowego, komputery, serwery, oprogramowanie, pamięci masowe oraz aplikacje. W pierwszej części spotkania miała miejsce interesująca debata na temat rynku MSP w Polsce z udziałem ekspertów, m.in. Andrzeja Sadowskiego z Centrum im. Adama Smitha, Jarosława Smulskiego, analityka IDC Central Europe i Krzysztofa Wąsa, prezesa firmy Apollo zajmującej się sprzedażą systemów informatycznych. Stwierdzono, że ograniczenia związane z warunkami polityczno-ekonomicznymi w kraju nie sprzyjają rozwojowi małych firm do poziomu korporacji, jak ma to miejsce w krajach rozwiniętych. Pomimo tego firmy radzą sobie całkiem nieźle – wg badań UE Polacy są najbardziej przedsiębiorczym narodem w naszej części Europy. Pomocą służą nowe technologie, w tym internet, które otwierają nowe rynki dla MSP i stanowią dla nich szansę uzyskania przewagi konkurencyjnej. Zmienia się mentalność managerów, rośnie też siła nabywcza firm. Dlatego na rynku jest coraz więcej przedsiębiorstw, w których IT jest postrzegane jako podstawowe narzędzie, a nie jako czynnik generujący koszty. IT ogranicza również ryzyko biznesowe. Znacząca jest tu rola dostawców urządzeń i technologii inspirujących klientów do wprowadzania nowych rozwiązań. Dlatego też w drugiej części spotkania przedstawiciele firmy HP zaprezentowali ofertę dla MSP, w tym najnowsze rozwiązania. Podkreślano, że w planowaniu inwestycji w infrastrukturę informatyczną najistotniejsze są trzy kryteria: budowanie przewagi konkurencyjnej jako wizerunek firmy, bezpieczeństwo funkcjonowania biznesu (dokumentów i rozwiązań informatycznych) oraz skalowalność rozwiązań i łatwość wprowadzania w nich zmian. Jako ciekawostkę podano fakt, że bijący ostatnio wszelkie rekordy popularności portal „Nasza Klasa” wykorzystuje serwery HP. Wśród nowych produktów znalazły się m. in.: drukarki HP Color LaserJet CP 1215 i CP 1515n, najszybsza w ofercie firmy czarno-biała drukarka laserowa HP Laser Jet z serii P4510 (maks. prędkość drukowania 60 stron/min), najbardziej zaawansowana wielofunkcyjna kolorowa drukarka HP Color LaserJet z serii CM6040/CM6030 (druk w formacie A3, rozbudowane opcje wykańczania, trwałe zabezpieczenia, panel sterowania HP Easy Select), skaner płaski HP Scanjet N9120 (pierwszy skaner HP opracowany z myślą o działach przedsiębiorstw o prędkości skanowania 50 stron lub 100 obrazów/min) oraz cały pakiet nowych programów, m.in. HP Smart Web Printing umożliwiający wykorzystywanie informacji ze stron internetowych. Poinformowano też o zakończeniu przejęcia przez HP firmy Exstream Software, które umożliwi HP oferowanie rozwiązań do projektowania i publikowania spersonalizowanych treści oraz zarządzania nimi za pośrednictwem takich kanałów jak druk i internet. Wiele z omawianych produktów można było zobaczyć podczas spotkania. IZ