HP w wielkim formacie
6 Dec 2016 14:45
Firma Hewlett-Packard podczas konferencji prasowej zorganizowanej 2 lutego w warszawskiej restauracji Villa Foksal przedstawiła swojš nowš strategię dotyczšcš urzšdzeń wielkoformatowych dla firm wiadczšcych usługi poligraficzne, a także najnowsze produkty ze swej oferty.
Jak powiedziała na wstępie Ewa Lis z działu PR firmy, po zakupie firmy Indigo przez HP dwa lata trwało dostosowywanie technologii i przygotowywanie nowych produktów oraz definiowanie strategii na rynku poligraficznym i na rynku niskonakładowych wydruków. W zwišzku z rozszerzeniem oferty podpisano umowę z drugim dystrybutorem HP Indigo Đ będzie nim Reprograf, który zajmie się dystrybucjš urzšdzeń do druku komercyjnego, podczas gdy w gestii Digiprintu pozostanš maszyny do druku przemysłowego.
Nowa strategia wišże się także z przejęciem przez HP pod koniec ub.r. firmy Scitex Vision oraz zawarciem umowy partnerskiej z firmami Seiko i Infotech, dzięki czemu na rynku pojawiły się już nowe produkty stanowišce rezultat tej współpracy Đ w Polsce będš dostępne od marca br.
Nowy sposób definiowania roli HP na rynku usług wielkoformatowych oraz rozwišzania HP dla rynku PSP (Print Services Production, czyli dostawców usług poligraficznych) zaprezentował Wiesław Makówka, LFP country manager w firmie Hewlett-Packard Polska. Rynek ten obejmujšcy zakłady reprograficzne, drukarnie cyfrowe, w tym wykonujšce materiały reklamowe, zakłady produkujšce szyldy i oznakowania, zakłady sitodrukowe wykazuje największy rozwój; według prognoz amerykańskich jego roczny przyrost w USA do roku 2008 ma wynosić 8% rocznie, jest więc niezwykle ważny także dla HP. Ponieważ obecnie zdecydowana większoć produktów w tym sektorze, także reklam wielkoformatowych, jest wykonywana technikami tradycyjnymi, a przewidywane jest w najbliższych latach podwojenie udziału druku cyfrowego, HP planuje przejęcie aż 88% obecnych wydruków analogowych. Portfolio produktów dla rynku graficznego obejmuje obecnie urzšdzenia z serii HP Indigo (maszyny arkuszowe: 1050, 3050, w3250 i 5000 do druku komercyjnego oraz zwojowe: s2000, ws2000 i ws4050 do druku przemysłowego) i HP Scitex Vision.
Nowe rozwišzania w ofercie HP to plotery HP Designjet 8000s Printer (wprowadzono w nim automatyczne czyszczenie głowic, czego nie stosowano dotychczas w ploterach solwentowych, oraz regulację wznoszenia głowicy), a także oparty na platformie SII zmodernizowany HP Designjet 9000s, w którym wprowadzono m.in. nowy atrament; tych ostatnich urzšdzeń, jeszcze pod markš Seiko, sprzedano w Polsce 26 w cišgu ostatnich 18 miesięcy.
Jak podkrelał Wiesław Makówka, HP oferuje obecnie kompletne rozwišzania, na które składajš się media, atramenty solwentowe oraz systemy druku. Technologia solwentowa wykazuje wielki potencjał rozwojowy; w USA w 2005 roku 25% rynku druków wielkoformatowych zostało przejętych włanie przez tę technologię. Dlatego też długoterminowa umowa HP z Seiko dotyczy wyłšcznie produktów solwentowych.
W konferencji uczestniczyli również Edward Godawa i Jarosław Smakosz, przedstawiciele firmy Digiprint, dotychczasowego dystrybutora urzšdzeń Scitex Vision i HP Indigo na rynku polskim oraz przedstawiciele firm Đ użytkowników urzšdzeń: Przemysław Polkowski z Ergo BTL (HP Indigo) i Marek Bšk, właciciel firmy Topcan (HP Scitex XLjet), którzy przekazali swoje uwagi z praktycznego ich stosowania.
Jak poinformowano podczas spotkania, w Polsce w ub.r. sprzedano 3 maszyny Indigo 1050, a kolejny kontrakt podpisano pod koniec stycznia br. z firmš Unilogo z Piaseczna Đ jest to pierwsza w Polsce maszyna HP Indigo przeznaczona do drukowania etykiet. IZ