I Konkurs Fotografii Prasowej
6 Dec 2016 14:45

Największy i najbardziej opiniotwórczy konkurs fotografii prasowej World Press Photo obchodzi właœnie 50. urodziny. W Polsce nie ma jednak konkursu o podobnym znaczeniu. Aby zmienić tę sytuację, firma Canon Polska została w tym roku mecenasem Konkursu Fotografii Prasowej organizowanego po raz pierwszy przez Fundację Fotografii Prasowej. Od wielu lat Canon wspiera rozwój fotografii jako dziedziny sztuki i dziennikarstwa, m.in. od 1992 roku jest głównym sponsorem World Press Photo. Swój udział w konkursie potwierdziły czołowe agencje fotograficzne: AFP, East News, EPA, Forum, PAP Foto, Reporter oraz Reuter. Wœród patronów medialnych znaleŸli się m.in.: tygodniki ăOzonÓ i ăPrzekrójÓ, miesięcznik ăFotoÓ, agencja prasowa PAP, serwis internetowy Fotopolis oraz CityBoard Media. Nad poziomem Konkursu Fotografii Prasowej czuwać będzie jury składajšce się z fotografów i fotoedytorów znanych z profesjonalizmu. Konkurs jest skierowany do polskich fotografów prasowych Đ tak zrzeszonych w agencjach lub zatrudnionych przez redakcje, jak i freelancerów, których zdjęcia coraz częœciej trafiajš na czołówki gazet. Ze szczegółowym regulaminem można zapoznać się na stronie internetowej konkursu www.kfp.net.pl. Zdjęcia należy nadsyłać do dnia 10 lutego 2006 roku. Bedš one oceniane w pięciu kategoriach: ludzie i wydarzenia, życie codzienne, kultura i sztuka, sprawy współczesne oraz sport. Zwycięzców poznamy na uroczystej gali w kwietniu br. Dzięki pomocy drukarni Paw Druk oraz dystrybutorowi papieru Đ firmie Ecco-Papier planowane jest wydanie albumu i kalendarza prezentujšcego nagrodzone prace, a dzięki CityBoard Media nagrodzone zdjęcia będzie też można oglšdać w Warszawie na plenerowej wielkoformatowej wystawie pokonkursowej. Opracowano na podstawie informacji firmy Canon Polska