… i po targach
6 Dec 2016 14:42
Za nami najważniejsze w tym roku imprezy poligraficzne na wiecie (IPEX) i w Polsce (POLIGRAF-PRODUKT). Targi IPEX większoć wystawców uznała za bardzo udane, mimo że zwiedzajšcych było mniej niż przed czterema laty. Zwiększył się za to odsetek profesjonalistów przyjeżdżajšcych do Birmingham Đ zgodnie potwierdzali to wszyscy wystawcy. Wystawa udowodniła, że branża poligraficzna coraz szybciej zmierza w stronę digitalizacji, w każdym jej segmencie.
Nie przypadkiem najbardziej spektakularne premiery odnotowano w sektorach prepress i druku cyfrowego. Wiele nowego pokazano także w dziedzinie systemów workflow, które pozwalajš coraz częciej na sterowanie kilkoma urzšdzeniami wyjciowymi za pomocš jednego pakietu programów.
W tym wydaniu Poligrafiki prezentujemy przeglšd najciekawszych produktów z dziedziny prepress, które można było zobaczyć podczas targów. Za miesišc maszyny drukujšce, za w lipcu Đ urzšdzenia z dziedziny postpress.
W tym wydaniu znajdziecie też Państwo relację z zorganizowanych po raz pierwszy targów POLIGRAF-PRODUKT w Poznaniu, które odbywały się wspólnie z INFOSYSTEMEM i przeniesionš z jesieni EURO-REKLAMĽ. Tu zdania zarówno wród wystawców, jak i zwiedzajšcych były mocno podzielone. Z jednej strony wielu było rozczarowanych nieobecnociš największych dostawców, których jednak z samego założenia miałoÉ nie być. Można było raczej oczekiwać wystawy podobnej do POLIGRAFII A.D. 2000 i te przewidywania się spełniły.
Z drugiej strony, podobnie jak przed dwoma laty, wiele mniejszych firm było zadowolonych z tego, iż kilkusetmetrowe stoiska branżowych gigantów nie odcišgajš im klientów. Co więcej Đ nieobecnoć największych była jednym z głównych argumentów przemawiajšcych za pojawieniem się w PoznaniuÉ Czy zatem naszej branży potrzebne sš targi co roku, czy Đ jak twierdzš najwięksi dostawcy maszyn i materiałów Đ co dwa lata? Wydaje się, że głosów ăzaÓ i ăprzeciwÓ jest tyle samo.
W czym zatem tkwi problem? ăW kosztachÓ Đ odpowiadajš chórem giganci. W ich przypadku przywożenie maszyn raz do roku nie ma sensu. Zgoda. Warto jednak wzišć pod uwagę opinie dziesištek małych firm, dla których mniejsze targi, targi produktów i usług poligraficznych, sš lepszš okazjš do pokazania swojej oferty. Warto z pewnociš dopracować czytelnš formułę samej imprezy, także w zakresie wydarzeń o charakterze konferencyjnym. Wówczas Poznań ma szansę stać się miejscem wymiany dowiadczeń, wiedzy, informacji; miejscem imprezy o charakterze seminaryjno-wystawowym, która będzie uzupełnieniem odbywajšcych się co dwa lata targów POLIGRAFIA.