Imponujący program konferencji drupa cube
13 May 2024 12:57

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Targi drupa zawsze podkreślały najważniejsze trendy w branży poligraficznej, badając i oceniając je z różnych perspektyw w sposób interdyscyplinarny. Podczas targów w 2024 r. drupa cube ponownie stanie się centralnym forum dyskusyjnym dla liderów branż poligraficznej i opakowaniowej. Najlepsi prelegenci o międzynarodowej renomie zainspirują odwiedzających wizjonerskim zakresem tematów oraz prowokującymi do przemyśleń prezentacjami i dyskusjami panelowymi, wspierając cel, jakim jest zaangażowanie, rozrywka i edukacja publiczności drupa.

 Dlaczego druk jest ważniejszy niż kiedykolwiek w erze cyfrowej? Dlaczego konsumenci nie zawsze postrzegają produkty drukowane jako zrównoważone? Jak obliczyć swój ślad węglowy? To tylko część tematów, które zostaną poruszone podczas konferencji. Konferencja drupa cube dostarczy inspiracji i wiedzy w ponad 50 sesjach. Program obejmuje pięć imponujących prezentacji oraz sesje poświęcone zwiększaniu sukcesu biznesowego, gospodarce o obiegu zamkniętym i zrównoważonemu rozwojowi, a także przyszłości druku i opakowań oraz sesje dotyczące nowych trendów i modeli biznesowych. Prelegenci podzielą się przykładami najlepszych praktyk i omówią globalne trendy, które wpłynęły i nadal będą wpływać na branże poligraficzną i opakowaniową.

Zlokalizowany w imponującej hali 6 na targach drupa 2024 (od 28 maja do 7 czerwca), drupa cube będzie najważniejszym punktem konferencji i jednym z pięciu specjalnych forów na największych na świecie targach technologii druku. To miejsce wyjątkowego transferu wiedzy i nawiązywania kontaktów. Wśród zaproszonych prelegentów znajdą się nie tylko liderzy z branży poligraficznej, ale także osobistości z agencji reklamowych, badań rynku, środowisk akademickich, konsultingowych i profesjonalnych stowarzyszeń branżowych. Drupa cube po raz kolejny zgromadzi ekspertów i wizjonerów z całego świata, z prezentacjami i panelami trwającymi zazwyczaj ok. 45 min.

Przedstawiamy kilku głównych prelegentów drupa cube 2024.

Im więcej przemyśleń i wysiłku włożysz w zakomunikowanie czegoś, tym bardziej przekonujący będzie przekaz: to teza Rory’ego Sutherlanda, jednego z głównych prelegentów tegorocznych targów drupa. Jako wiceprezes Ogilvy, jednej z najbardziej wpływowych agencji reklamowych na świecie, Sutherland odcisnął trwałe piętno na branży. W programie drupa cube pokaże, dlaczego druk jest ważniejszy niż kiedykolwiek w erze cyfrowej. Samir Husni (znany również jako „Mr. Magazine”) odniesie się do wiarygodności i wartości redakcyjnej w erze cyfrowej, której prawdziwość i ważność treści w mediach społecznościowych jest często wątpliwa i doprowadziła do braku zaufania wśród konsumentów.

Bardzo oczekiwanym mówcą jest Mark Maslin, znany naukowiec i profesor nauk o systemach ziemskich na University College London (UCL). Jego praca jest szczególnie istotna w czasach, gdy zmiany klimatu są globalnym wyzwaniem. W swoim przemówieniu odniesie się do skutków zmian klimatycznych, ich konsekwencji dla przyszłości i odpowiedzialności organizacji komercyjnych za ratowanie naszej planety. Omówi również rolę branży poligraficznej w osiąganiu celów zrównoważonego rozwoju.

Calvin Lakhan, Ph.D., jest naukowcem na Uniwersytecie York w Toronto, w Kanadzie. Podczas drupa cube zagwarantuje uczestnikom fascynujący wgląd w swoją pracę.

Lakhan jest specjalistą w dziedzinie nauk o środowisku, ze szczególnym uwzględnieniem gospodarki odpadami, recyklingu i zrównoważonego rozwoju. Jest częścią projektu „Waste Wiki”, którego celem jest wypełnienie luki między środowiskiem akademickim, przemysłem i rządem w kwestiach gospodarki odpadami, w celu promowania gospodarki o obiegu zamkniętym.

Kolejnym głównym mówcą jest James Loudon, partner-założyciel IoT One, który doradza firmom w zakresie globalnych ekosystemów biznesowych. Opowie on o rynkach azjatyckich jako źródle wzrostu i innowacji. Loudon spędził ponad 40 proc. swo- jego życia w Azji. Podczas drupa cube podzieli się swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniami w pracy z międzynarodowymi firmami, które chcą rozwijać się na nowych rynkach. Omówi także innowacyjne podejścia do partnerstwa na rozwijających się rynkach.

Cztery kluczowe tematy

Program targów drupa cube obejmuje cztery ekscytujące tematy.

Sesje „Print and Packaging Futures” skupią się na wizjach rozwoju technologii druku i opakowań, z naciskiem na innowacje, gospodarkę o obiegu zamkniętym i zrównoważony rozwój, a także innowacje w druku cyfrowym. Na przykład Admir Jonuz, dyrektor ds. badań i rozwoju oraz innowacji w firmie Tresu, opowie o przyszłości hybrydowych rozwiązań cyfrowych i fleksograficznych w obliczu presji transformacji, podczas gdy Steve Knight, dyrektor generalny Digital Direct EU, omówi wpływ technologii na druk, od przechowywania danych po zastosowanie mediów mieszanych. Mając na uwadze rozwój rynku opakowań, odbędzie się również prezentacja przedstawiająca globalne przepisy dotyczące używania farb na materiałach przeznaczonych do kontaktu z żywnością. Ponadto Mark Nixon, EVP ds. sprzedaży i marketingu w Scodix, przedstawi ekscytującą prezentację na temat wyzwań stojących przed markami w walce o uwagę, wymagań dotyczących ulepszeń, ale także narracji o zrównoważonym rozwoju, produktywności i wydajności.

Publiczność drupa cube skorzysta również z sesji „Business Booster”. Sesje te obejmują szereg tematów, w tym sprzedaż, marketing i kulturę innowacji – wszystkie mają na celu dostarczenie uczestnikom praktycznych inspiracji. Robert Norum, ekspert ds. ABM oraz strategii wzrostu w B2B Marketing, przedstawi ideę sprzedaży i marketingu opartego na kontach (Account Based Sales i Account Based Marketing). Frazer Chesterman, dyrektor w Future Print, wyjaśni, w jaki sposób generowane są pomysły i wprowadzane nowe oferty w rzeczywistości VUCA, czyli w świecie charakteryzującym się zmiennością (volatility), niepewnością (uncertainty), złożonością (complexity) i dwuznacznością (ambiguity). Danna Drion, dyrektorka generalna ds. marketingu w regionie EMEA w Mimaki Europe, opowie o swojej podróży w kierunku budowania zróżnicowanego i integracyjnego środowiska pracy oraz o jej znaczeniu dla przyszłego sukcesu biznesowego. Drion będzie również zachęcać kobiety, aby aspirowały do stanowisk kierowniczych w branży.

Sesje „Trends” oferują wgląd w globalne trendy i pojawiające się modele biznesowe, które mogą pomóc firmom w planowaniu ewolucji i transformacji w ramach ich strategii. Na przykład Dario Urbinati, dyrektor generalny Gallus Group, wyjaśnia, dlaczego wizja jest tak ważna. Nacisk zostanie położony na strategie radzenia sobie z obecnymi wyzwaniami, takimi jak niedobór umiejętności lub maksymalne wykorzystanie cyfryzacji.

Tegoroczny program kładzie również silny nacisk na kluczowe tematy i wyzwania przyszłości. „Gospodarka o obiegu zamkniętym i zrównoważony rozwój” to obszar, który zostanie poruszony w wielu sesjach. Jednym z prelegentów będzie Jonathan Tame, dyrektor zarządzający Two Sides, który podzieli się wynikami badania konsumenckiego dotyczącego oceny produktów poligraficznych pod kątem zrównoważonego rozwoju. Dyskusja panelowa Niemieckiej Federacji Inżynierów (VDMA) „Wsparcie zrównoważonego rozwoju w druku” z udziałem Thomasa Schiemanna, dyrektora zarządzającego Stowarzyszenia Technologii Druku i Papieru VDMA, oraz innych ekspertów skupi się na zrównoważonym rozwoju jako jednej z najważniejszych sił napędowych na rynku druku i opakowań.

Uczestnictwo w programie oferowanym w strefie drupa cube jest wliczone w cenę biletu dla odwiedzających targi. Wszystkie sesje prowadzone będą w języku angielskim.

Informacje na temat programu w strefie drupa cube są stale aktualizowane na stronie www.drupa.com/en/Program.

Opracowano na podstawie materiałów prasowych drupa