Inkmaker Group przekształca się w IM GROUP 
21 May 2021 12:56

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

W dniu 22 kwietnia br. Grupa Inkmaker – światowej klasy producent dyspenserów farbowych – ogłosiła przekształcenie firmy w IM GROUP. Decyzja o zmianie marki Inkmaker Group jest zgodna z wizją grupy polegającą na rozwijaniu technologii w celu ekspansji w swych dziedzinach i dostosowaniu zalet jej produktów do nowych rynków.

Zmiana ta dotyczy nie tylko nazwy, lecz całej struktury firmy. 

Grupa ewoluowała na wielu frontach: zarówno wewnętrznie, od systemów, procesów, oprogramowania i technologii, po globalne zespoły na całym świecie, jak i zewnętrznie. Od października 2019 r. Grupa Inkmaker dokonała dużych inwestycji w przejęcia firm Rexson i Vale-tech w Wielkiej Brytanii, Tecnopails we Włoszech, a ostatnio Swesa w Niemczech. Strategią napędową wspomnianych przejęć było stworzenie niezawodnego, kompletnego łańcucha dostaw – obsługującego głównie, ale nie tylko, przemysł farb i lakierów. Przejęcie firm dało możliwość połączenia wiedzy specjalistycznej, technologii i sprzętu. Wspólne działanie pod marką IM GROUP daje firmom nieograniczone możliwości rozwoju. W efekcie tych przejęć Inkmaker rozrósł się w skali globalnej o 25 proc. Zważywszy na obecne wyzwania związane z pandemią, to działania zgodne z naszą wizją. 

Teraz, dzięki holdingowi IM GROUP sterującemu wszystkimi naszymi wyspecjalizowanymi markami, przewidujemy ich wzrost w tempie wykładniczym – podkreśla Christophe Rizzo, dyrektor generalny EMEA/Americas w IM GROUP. 

Bycie dostawcą kompleksowych rozwiązań to nasza misja i właśnie dlatego nabyliśmy te marki. Strategią IM Group jest tworzenie „obszarów doskonałości” i rozwijanie każdej z naszych marek w ściśle wyspecjalizowanych obszarach. Każda marka może nadal indywidualnie współpracować ze swoimi obecnymi klientami na swoich rynkach i w razie potrzeby dzielić się wiedzą – dając możliwość tworzenia innowacyjnych, kompleksowych rozwiązań. Gwarantuje to optymalizację zasobów i dużą elastyczność w zarządzaniu projektami o dowolnej wielkości – dodaje Gianluca Incerti, globalny dyrektor handlowy IM GROUP. – Dla przykładu Rexson i Vale-tech posiadały własne unikalne technologie, teraz zaś tworzymy jeden duży zespół, konsolidujemy siłę każdej marki i łączymy zasoby, technologie oraz oprogramowanie, a dzięki integracji z Inkmaker możemy zyskać ogromne korzyści i zaoferować najnowocześniejsze rozwiązania.

Nowe logo zostało zaprojektowane przez wewnętrzny dział komunikacji korporacyjnej grupy THINK. Centralnym punktem nowego logo IM GROUP jest symbol twarzy utworzonej z serii błękitnych trójkątów, które, podobnie jak wiele marek i umiejętności IM Group, łączą się razem, tworząc silną całość – ludzką twarz. Twarz jest ozdobiona koroną, co świadczy o determinacji Grupy w utrzymaniu pozycji lidera w obsługiwanych branżach – wyjaśnił Silvio Cimenti, globalny dyrektor ds. brandingu, marketingu i komunikacji, IM Group. – „The Color of Trust” – motto Grupy – wynika z jej podstawowych wartości, którymi są Prawdomówność (Truthfulness), Odpowiedzialność (Responsibility), Zrozumienie (Understanding), Bezpieczeństwo (Safety) i Dostosowanie do indywidualnych potrzeb (Tailormade), aby ostatecznie pozycjonować grupę jako lidera, któremu możesz zaufać.

Wraz z moim zespołem technicznym badaliśmy różne maszyny naszych marek, ich możliwości i wydajność oraz ich pozycjonowanie. 

Z myślą o spełnieniu wymogów dystrybucji dostosowanej do segmentów rynku zdecydowaliśmy się usunąć kilka maszyn i przeprojektować inne, by zapewnić wyższe standardy masowej personalizacji, niezawodności i wydajności oraz umożliwić szersze i bardziej kompleksowe rozwiązania pod potrzeby naszych klientów. Przykładem takich działań może być integracja i modernizacja całej gamy produktów Rexson i Vale-tech do ich ulepszonych wersji. Rozwiązania innych firm będą udoskonalane w ciągu tego roku. Najważniejszą cechą tej przeprojektowanej i zintegrowanej gamy maszyn jest synergia z naszym oprogramowaniem IMAESTRO, które przyniesie naszym klientom ogromne korzyści – tłumaczy Enrico Mattiazzi, globalny dyrektor ds. inżynierii, produkcji i łańcucha dostaw w IM GROUP. 

Bezpieczne warunki pracy – obok technologicznego zaawansowania – to z pewnością niezwykle ważny element agendy IM GROUP, jednak stawia ona sobie za cel także ograniczenie negatywnego wpływu swych produktów na środowisko naturalne. To właśnie dlatego zdecydowaliśmy się na uruchomienie IM GROUP w Światowy Dzień Ziemi! Składamy globalną deklarację naszego zaangażowania na rzecz odpowiedzialności społecznej i zrównoważonych praktyk. W tym celu IM GROUP współpracuje z Deloitte przy tworzeniu mapy drogowej działań mających na celu zmniejszenie wpływu na środowisko – zasobów, które zużywamy, i odpadów, które wytwarzamy (…), a także dla dostosowania naszych etycznych pryncypiów dotyczących bezpiecznego środowiska pracy do zasad Global Compact Organizacji Narodów Zjednoczonych – podkreśla Valentina Cigna, dyrektor globalna ds. HR oraz prezes IM GROUP. 

Dystrybutorem IM GROUP w Polsce jest firma Graw Sp. z o.o.

Opracowano na podstawie materiałów IM GROUP