Innowacje na pełnym gazie
24 May 2019 10:11

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

W dniach 13-17 maja br. doroczne, globalne spotkanie Xerox Forum gościło na portugalskim wybrzeżu Algarve. Jego głównym technologicznym bohaterem było rozwiązanie Ultra Lightweight Stock Printing Kit, o które został uzupełniony monochromatyczny system drukujący Xerox Nuvera. Otwiera ono nie tylko drogę umożliwiającą migrację nakładów z technologii offsetowej, ale jest również odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na wykorzystywanie mediów niskogramaturowych w druku książek.

Xerox Forum to szeroka inicjatywa umożliwiająca spotkanie użytkowników technologii amerykańskiego koncernu z jego kadrą zarządzającą najwyższego szczebla oraz branżowymi ekspertami, stwarzająca okazję do dyskusji na temat rozwoju rynku i biznesu. W ramach Xerox Forum odbywają się również Premier Partners Congress i Graphic Communications Reseller Congress, będące szansą na zdobycie nowej wiedzy, cennych wskazówek marketingowych oraz poznanie trendów, które będą kształtowały naszą branżę w najbliższych latach. Wydarzeniu towarzyszy zazwyczaj prezentacja nowinek technologicznych – w ubiegłym roku podczas Xerox Forum 2018 w Warszawie zadebiutował system Xerox Iridesse Production Press. Nie inaczej było i w tym roku.

Druk na papierach od 44 g/m2

Tegoroczną nowością Xerox jest wzbogacenie oferty monochromatycznych systemów drukujących Xerox Nuvera o rozwiązanie Ultra Lightweight Stock Printing Kit. Dzięki tej technologii możliwy jest druk na mediach o gramaturze od 44 g/m2 również na arkuszach w dużym formacie, co czyni to rozwiązanie jednym z pierwszych w segmencie arkuszowego, cyfrowego druku monochromatycznego. Otwiera ono nie tylko drogę umożliwiającą migrację nakładów z technologii offsetowej, ale jest również odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na wykorzystywanie mediów niskogramaturowych w druku książek.

Jest to 374. patent Xerox opracowany dla systemów drukujących Nuvera (dwa z nich stanowią część nowej opcji Ultra Lightweight Kit) i jednocześnie świadectwo zaangażowania amerykańskiego koncernu w rozwój i wszechstronność produkowanych urządzeń.

Cyfrowy system produkcyjny Xerox 

Nuvera oferuje wysoką jakość obrazu oraz szerokie możliwości wykańczania. Zaprojektowany został pod kątem druków reklamowych i transakcyjnych, doskonale sprawdza się również w produkcji dziełowej, dla której najnowsze rozwiązanie Ultra Lightweight Stock Printing Kit będzie miało duże znaczenie. 

Wyróżnij się albo zgiń

Dokładnie rok po debiucie w Warszawie system Xerox Iridesse cieszy się nie tylko uznaniem rynku, co przejawia się kolejnymi instalacjami, ale także zdobywa nagrodę stowarzyszenia EDP w kategorii Innowacja w Produkcji Cyfrowej w zakresie systemów drukujących na papier cięty. 

To szybkie, sześciokolorowe urządzenie, które łączy druk czterokolorowy i dwa kolory specjalne w jednym przebiegu. Xerox Iridesse Production Press zadebiutował jako jedyna cyfrowa maszyna produkcyjna, która drukuje w odcieniach metalicznego złota i srebra dzięki suchym tonerom specjalnym, a także dzięki przezroczystemu, suchemu tonerowi a to wszystko w jednym przebiegu. Iridesse pozostaje jedyną maszyną cyfrową, która może drukować do 6 kolorów w jednym przejściu z precyzją, dając możliwość wzbogacania wydruków tonerami metalicznymi, bezbarwnym i białym. Daje to więcej możliwości projektowania, ułatwiając jednocześnie małym firmom korzystanie ze specjalnych wykończeń w niskich i średnich nakładach. Iridesse to innowacja Xerox na pełnym gazie – powiedziała Tracey Koziol, wiceprezes w firmie Xerox. – Iridesse daje projektantom i drukarniom cyfrowym możliwość dywersyfikacji oferty oraz rozwoju działalności dzięki większej liczbie funkcji, lepszej jakości i większej elastyczności przy niższych kosztach.

Potwierdzają to nie tylko jej użytkownicy, ale również ich klienci.

Będąc agencją kreatywnej marki stawiamy na nasz największy atut – pomysły – wyjaśnił Ben Glazier z agencji kreatywnej Glazier Design. – Xerox Iridesse daje nam wiele możliwości przekazywania nowych i świeżych pomysłów firmom odzieżowym, sieciom handlowym i markom z innych branż, dla których najważniejsze jest wrażenie, jakie mogą wywierać na swoich klientach, pomagając im wyróżnić się. Oferuje fantastycznie krótki czas realizacji, co pozwala nam na szybką i efektywną pracę, oszczędzając w ten sposób koszty i czas klienta.  AN