Integracja dla innowacji
6 Dec 2016 14:46
W związku z obecną sytuacją ekonomiczną dostawcy farb, producenci podłoży oraz płyt dla rynku opakowaniowego stoją przed ogromnym wyzwaniem. Wzrost cen ropy zmusza ich do znacznego zwiększenia wydajności, aby mogli nadal pozostać konkurencyjni.
Według informacji firmy DuPont polski rynek opakowań jest jednym z największych tego typu rynków w centralnej i wschodniej Europie. W ostatnich latach niektóre międzynarodowe firmy opakowaniowe właśnie do Polski przeniosły część swojej produkcji w celu obniżenia kosztów i pozostania konkurencyjnym na rynku. Produkty, wytworzone w Europie Zachodniej i przeznaczone na rynek międzynarodowy, w Polsce są poddawane końcowej produkcji oraz pakowaniu.
Niestety mimo optymistycznych zapowiedzi nowa lokalizacja nie okazała się aż tak opłacalna. Końcowe procesy produkcji zajmują więcej czasu niż przewidywano, między innymi w związku z koniecznością dodatkowego transportu. Te czynniki oraz ciągły nacisk na obniżenie kosztów sprawiły, iż ci producenci nie decydują się na modernizację linii produkcyjnych ani na inwestycje w nowe technologie. Jest to okazja dla małych i średnich przedsiębiorstw oferujących nowości technologiczne.
Wyzwanie dla przemysłu opakowaniowego. W związku z obecną sytuacją ekonomiczną dostawcy farb, producenci podłoży oraz płyt stoją przed ogromnym wyzwaniem. Ostatni wzrost cen na rynku zmusza ich do znacznego zwiększenia wydajności, aby mogli nadal pozostać konkurencyjni. Jednocześnie wzrost cen ropy – prawie dwukrotny w stosunku do stycznia 2004 roku – miał ogromny wpływ na wszystkich dostawców. Do wytwarzania wielu produktów, między innymi płyt, używa się materiałów pochodnych ropy naftowej, więc wzrost cen ropy pociągnął za sobą wzrost cen oraz kosztów transportu tych produktów.
Niezbędne innowacje. Wszyscy chyba mają świadomość, że innowacje w produkcji opakowań muszą podążać za oczekiwaniami klientów. Producenci opakowań wykorzystujący fleksografię do ich produkcji muszą pamiętać o innowacjach, ponieważ bez ciągłej poprawy usług nie można liczyć na długotrwały sukces.
Firma DuPont Packaging Group, funkcjonująca na rynku od ponad 30 lat, w 1974 r. zaprezentowała system Cyrel – pierwszy na świecie system do produkcji analogowych płyt fotopolimerowych. Płyty te były powszechnie stosowane aż do lat 90. W 1995 r. DuPont wprowadził na rynek naświetlarkę Cyrel Digital Imager (CDI) oraz cyfrową płytę Cyrel. Ostatnio firma EskoArtwork zainstalowała 1000 takich naświetlarek. W 2000 roku DuPont zaprezentował kolejny produkt: pierwszą bezrozpuszczalnikową maszynę do wykonywania płyt fleksograficznych DuPont Cyrel FAST wykorzystującą technologię termiczną.
Jednym z najnowszych produktów firmy DuPont jest cylindryczny system Cyrel. System ten używa cylindrycznych form zamiast tradycyjnych płaskich płyt drukujących. Choć technologia ta istnieje na rynku już od paru lat, to dopiero w ostatnim czasie zyskała większą popularność. Kolejnym celem DuPont Packaging Group jest zintegrowanie systemu Cyrel FAST i cylindrycznej technologii Cyrel.
Na podstawie informacji firmy DuPont opracowała DS