Rok 2020 był dla drukarń szczególny pod wieloma względami. Właściciele starali się wykorzystać ten niewątpliwie trudny czas, aby zmodernizować i przyspieszyć istotne procesy produkcyjne. Dla drukarni DELA pandemia okazała się katalizatorem zmian. Właściciele zdecydowali się na zakup nowej maszyny Xerox Versant 4100, traktując inwestycję jako sposób zabezpieczenia potrzeb sektora druku cyfrowego pod względem wyjątkowej jakości i tempa realizacji zleceń.
Drukarnia DELA to firma rodzinna z Olkusza, założona w 1989 roku. Nieprzerwanie od ponad 30 lat prowadzi działalność w zakresie usług poligraficznych. Zakład, na początku niewielki punkt ksero, z biegiem lat i systematycznych nakładów inwestycyjnych odpowiadał na potrzeby klientów konsekwentnie rozwijając swoją ofertę.
Dzisiaj firma świadczy usługi w zakresie półformatowego druku offsetowego, arkuszowego druku cyfrowego i rolowego druku wielkoformatowego. Obsługuje zarówno duże zakłady produkcyjne, jak i klientów detalicznych wymagających świetnego jakościowo i atrakcyjnego cenowo druku na żądanie. Presja czasu towarzyszy usługodawcom branży poligraficznej od zawsze, ale w ostatnich latach coraz bardziej odczuwalny jest nacisk na systematyczny spadek kosztów druku. Każdy zakład, niezależnie od jego wielkości, wraz ze spadkiem obrotów szuka oszczędności w każdym aspekcie działalności. Naturalne wydaje się dążenie do zwiększenia automatyzacji pracy i wzrostu efektywności. Inwestycje w urządzenia drukujące nie tylko poprawiają produktywność, ale też pozwalają na poszerzenie oferty i lepszą odpowiedź na zapotrzebowanie coraz bardziej wymagającego rynku.
Nie ma nic odkrywczego w obserwacji, że klient szuka najlepszej oferty. Najczęściej wiąże się to z przygotowaniem produktu lub usługi o „wyjątkowej jakości”, „na wczoraj” i „za darmo”. Wydaje się to trudne do realizacji, ale taką właśnie mamy pracę. Klient ostatecznie wybierze złoty środek i tam właśnie chcemy być. Mamy nadzieję, że Xerox Versant 4100 pomoże w tej nieustannej gimnastyce – podkreśla Krzysztof Dela, współwłaściciel drukarni DELA.
Dlaczego Versant 4100?
Obserwując rosnące zapotrzebowanie na najwyższej jakości druk cyfrowy drukarnia systematycznie modernizuje swój park maszynowy. Decydując o jego rozbudowie właściciele od lat, konsekwentnie stawiają na renomowane marki inwestując w nowe maszyny takich producentów jak: Xerox, Heidelberg, Ricoh, Océ, Duplo i Epson.
Maszyna Xerox po raz pierwszy pojawiła się w drukarni w roku 2008 – był to model Dc242W, po kilku latach zastąpiony przez urządzenie Xerox Colour 550. W 2013 roku właściciele zdecydowali o zakupie systemu produkcyjnego Xerox J75, wyposażonego w zintegrowany system kontroli barwnej, który pozwala uzyskać wyjątkową powtarzalność kolorystyczną.
Przed podjęciem decyzji o zakupie przeanalizowano oferty każdego z liczących się producentów. Jak zapewniają właściciele, wybierając Xerox postawili na dobry sprzęt ze skutecznym serwisem.
Sam proces wyboru docelowego urządzenia mającego zastąpić dotychczasowy model Xerox J75 był tym razem przyspieszony. Nie obyło się też bez utrudnień wywołanych pandemią. Versant 4100 jest nową maszyną i w grudniu 2020 r., kiedy prowadzono rozmowy na temat jego zakupu, nie był jeszcze dostępny w Polsce. Nie było więc możliwości wykonania wszystkich testów w celu dokładnej oceny jego funkcjonalności. Versant 4100 jest pewną modernizacją obecnego od kilku lat na rynku systemu Versant 3100, konstrukcji sprawdzonej i w dużym stopniu niezawodnej, co stało się dla drukarni wskazówką. Wybór modelu 4100 wiązał się z nadzieją na jego łatwą obsługę i niezawodny serwis.
Xerox Versant 4100 to innowacyjny system druku, który umożliwia w pełni automatyczne zarządzanie barwą i drukiem, udostępnia bibliotekę mediów oraz zapewnia automatyczne usuwanie zacięć arkusza zwiększając produktywność drukowania.
10-bitowa rozdzielczość Ultra HD z czterokrotnie większą liczbą pikseli pozwala zrealizować najbardziej wymagające kolorystycznie zlecenia. Rozwiązanie uzupełnia serwer druku Xerox EX 4100 z technologią Fiery. Versant 4100 obsługuje różne typy podłoży takie jak: papier powlekany i niepowlekany, etykiety, wizytówki, broszury, naklejki na okna, papier trwały/syntetyczny, karty z życzeniami, zakładki, papier fakturowany, poliester, a także media mieszane.
Gdy liczy się czas
Wydajność maszyny bezpośrednio wpływa na szybkość realizacji zlecenia; każda chwila oszczędności czasu w procesie drukowania to korzyść dla firmy w innym aspekcie jej funkcjonowania. Właściciele drukarni DELA doceniają komfort pracy z nowym systemem Xerox i obok oczywistych technicznych korzyści w postaci możliwości obsługi wyższych gramatur papieru, większego formatu i skuteczniejszego druku duplex właśnie wydajność stanowi dla nich największą korzyść z zakupu.
Zadaniem każdego z oferowanych na rynku rozwiązań w sektorze produkcyjnego druku cyfrowego jest dobra wydajność. Automatyzacja procesu produkcyjnego z narzędziami typu Full Width Array, ulepszona registracja, łatwa kalibracja, profilowanie, wykorzystanie predefiniowanej biblioteki mediów, funkcjonalność nowego kontrolera Fiery – to wszystko pomaga. Kiedy nie poświęca się czasu na „pilnowanie druku”, można go wykorzystać w innym miejscu w firmie. Bardzo cenimy sobie ten skutek uruchomienia nowego urządzenia – podkreśla Krzysztof Dela.
Solidny partner
Proces wdrożenia odbył się bardzo sprawnie – instalacja i szkolenie trwały jeden dzień, a dzięki dobrej znajomości środowiska Xerox włączenie maszyny do produkcji było bezproblemowe. Obecnie na nowe urządzenie przesuwanych jest coraz więcej zleceń produkcyjnych.
Za sprzedaż i wdrożenie systemu Versant 4100 w drukarni DELA odpowiedzialna była firma DigiPress, autoryzowany partner Xerox, a jednocześnie ekspert w zakresie sprzedaży urządzeń do druku cyfrowego marki Xerox. Zakup maszyny w DigiPress to proces, którego celem jest dostarczenie sprzętu w konfiguracji dopasowanej do indywidualnych potrzeb klienta. Dlatego nabywcy mogą liczyć na fachowe doradztwo w kwestii wyboru optymalnego produktu. DigiPress świadczy kompleksowe usługi zapewniając pełną obsługę i autoryzowany serwis dla wszystkich sprzedanych urządzeń.
Jesteśmy bardzo zadowoleni zarówno z serwisu, jak i obsługi handlowej. Postawiliśmy na produktywność, ogólną funkcjonalność i niskie koszty druku. Każda firma ma inne potrzeby i kładzie nacisk na inne aspekty działalności. My, ze względu na pozytywne doświadczenia w pracy z urządzeniami produkcyjnymi Xerox, a także jakość obsługi handlowej i serwisowej, możemy polecić współpracę zarówno z firmą DigiPress, jak i Xerox – podsumowuje Krzysztof Dela.
Właściciele drukarni wiążą z nową inwestycją plany ulepszenia oferty pod względem jakości i ceny, traktując modernizację parku maszynowego jako jeden z podstawowych filarów skutecznej działalności usługowej.
Blanka Zapalska