ITW Foils na polskim rynku
6 Dec 2016 14:50
Firma ITW powstała w Stanach Zjednoczonych w 1912 roku. Obecnie jest dużym koncernem działającym w różnych gałęziach przemysłu. Spółki wchodzące w skład grupy ITW zatrudniają łącznie 60 tys. osób i mieszczą się w 52 krajach.
Cztery z nich obecne są również na rynku polskim. ITW Foils (w USA nosi ona nazwę Foilmark) – pion w grupie ITW – zajmuje się produkcją i dystrybucją folii dla przemysłu poligraficznego. W Polsce spółka ta rozpoczęła aktywność na początku kwietnia br.
ITW Foils skupia się przede wszystkim na produkcji i dystrybucji folii do złoceń w technologii hot stampingu i cold stampingu. Oferta firmy skierowana jest w szczególności do drukarń stosujących te technologie przy codziennych zleceniach – produkcji opakowań kartonowych oraz etykiet. Obejmuje ona szerokie spektrum folii w podstawowych barwach (złoto, srebro) i pełnej gamie kolorów. Poza produktami przeznaczonymi dla poligrafii firma oferuje również folie pigmentowe, które znajdują zastosowanie przy znakowaniu produktów, szczególnie w branżach farmaceutycznej, kosmetycznej oraz spożywczej. Jak zaznacza producent, wszystkie folie oferowane przez ITW Foils są w pełni kompatybilne z obecnie stosowanymi technikami drukowania i często bywają rekomendowane przez dostawców maszyn.
Swoją pozycję rynkową firma ITW Foils opiera na tradycjach, doświadczeniach i znajomości rynku wszystkich firm, które obecnie wchodzą w skład grupy ITW. Poprzez proces akwizycji, który przebiegał w firmie na przestrzeni ostatnich dekad, ITW Foils nabyła kilku lokalnych dystrybutorów w Europie i producentów folii w Anglii, Niemczech oraz Korei. Dzięki czterem zakładom produkcyjnym – w USA, Korei, Wielkiej Brytanii i Niemczech – firma działa na skalę globalną. Przedstawicielstwa ITW Foils znajdują się we wszystkich krajach europejskich. Działają one poprzez biura handlowe lub centra dystrybucji. Obecnie firma posiada pięć głównych ośrodków w Europie – w Wielkiej Brytanii, Holandii, Hiszpanii, Francji i we Włoszech – zajmujących się dystrybucją produktów w poszczególnych regionach.
Zgodnie z ostatnią decyzją zarządu ITW na południu Polski zostanie utworzone nowe centrum dystrybucji, które swymi działaniami obejmie Europę Środkowo-Wschodnią. Poza obsługą polskich klientów będzie ono również odpowiedzialne za rynki czeski, słowacki i ukraiński. Powstające centrum będzie się składało z biur handlowych, magazynu oraz centrum konfekcjonowania folii (cięcie na konkretne wymiary, przewijanie). Do czasu otwarcia placówki klienci z regionu Europy Środkowo-Wschodniej zaopatrywani są poprzez istniejące już centra dystrybucji w Europie Zachodniej.
Firma ITW Foils jest zarówno producentem, jak i wyłącznym dystrybutorem swoich produktów. Zapewnia jej to możliwość bezpośredniego kontaktu i obsługi klientów, jak również pełną kontrolę nad jakością obecnych na rynku produktów oraz rozwojem oferty. W tym też celu firma powołała specjalną grupę badawczą – w zakładzie produkcyjnym w Anglii (w Blaenavon) mieści się w pełni zmodernizowane, nowoczesne laboratorium pozwalające na pełną kontrolę procesu produkcji oraz – co najważniejsze – stałą współpracę z klientami przy tworzeniu folii dostosowanych do współczesnych rozwiązań technologicznych. Efektem tej współpracy jest wprowadzenie w br. kilku nowych rodzajów produktów, np. folii COT (cold stamping) mającej zastosowanie w jednostkach „inline foiler”.
Jednocześnie firma ITW Foils ma świadomość, że rynek poligraficzny jest złożony i dynamiczny. Ciągłym zmianom podlegają zarówno technologie, jak i potrzeby klientów. Rozwój nowych produktów pociąga za sobą konieczność aktywnego podążania za zmieniającymi się trendami. Dlatego też w pierwszej fazie swojej działalności w Polsce ITW Foils skupia się przede wszystkim na rozpoznaniu specyfiki polskiego rynku poligraficznego, badaniu potrzeb klientów oraz dostosowywaniu swojej oferty do polskich realiów, zarówno w zakresie produktów, jak i obsługi klientów. Jak zapewnia Andrzej Wcisło,
dyrektor ds. rozwoju ITW Foils Polska, kluczowym zagadnieniem jest koncentracja na bezpośrednim kontakcie i budowaniu wzajemnego zaufania na linii dostawca-odbiorca. Dzięki temu wszyscy klienci ITW Foils otrzymają folię odpowiadającą ich wymaganiom, która będzie ewoluować wraz z ich potrzebami.
Opracowanie: Dorota Armiak