Jeden-do-jednego w jednym
6 Dec 2016 14:59

Firma Xerox podczas minionych targów drupa 2016 zaprezentowała szeroki wachlarz zastosowań i aplikacji – od produkcji opakowań po mailingi promocyjne i informacyjne, wszystko zasilane przez technologię oprogramowania XMPie. Technologia to obietnica spersonalizowanej i twórczo atrakcyjnej, wielokanałowej komunikacji z klientami, zintegrowanej w jednym systemie: od momentu planowania do wdrożenia. XMPie, firma należąca do Xerox Company, jest jednym ze światowych liderów w zakresie oprogramowania dla zarządzania komunikacją personalizowaną (Individualized Communications Management – ICM). XMPie w unikalny sposób pomaga wykorzystać wiedzę o preferencjach klienta i efektywnie zarządzać wielokanałową marketingową kampanią 1:1 oraz uzyskiwać większy zwrot z inwestycji. Na targach drupa 2016 XMPie zademonstrowało „kampanie na żądanie” (ang. Campaigns-On-Demand), które rozszerzają koncepcję web-to-print o komunikację wielokanałową. W ramach Campaigns-On-Demand można opublikować w sklepie internetowym kampanię wraz z gotowymi kreacjami i pełnym procesem produkcyjnym, opartą na wielu punktach styczności z klientami. Finalnie otrzymujemy produkt, który osoba odwiedzająca stronę sklepu może wybrać, dostosować, zamówić, a następnie śledzić postępy zamówienia bezpośrednio z poziomu interfejsu sklepu online. W sekcji XMPie na stoisku Xerox odwiedzający mogli zapoznać się ze wszystkimi wersjami i odmianami oprogramowania XMPie. W strefach tematycznych dedykowanych poszczególnym aplikacjom użytkownicy mieli okazję zobaczyć konkretne rozwiązania, począwszy od druku zdjęć, poprzez druk transakcyjny, promocyjny i mailingi, na produkcji opakowań kończąc. Rozwiązania programowe XMPie zagościły również na stoiskach firm HP i Optimus. Firma HP przedstawiła rozwiązania oparte na systemie XMPie do druku etykiet i opakowań oraz do druku komercyjnego, z kolei firma Optimus zaprezentowała dwukierunkową integrację systemów Optimus MIS z XMPie web-to-print. Specjaliści ds. zarządzania marką, specjaliści ds. marketingu i dostawcy usług, wszyscy wiedzą, że media drukowane, używane jako jedyny kanał komunikacji (na przykład jako klasyczne przesyłki reklamowe), tracą na atrakcyjności. Co ciekawe, w tym samym czasie społeczność marketingowa zaczyna zauważać, że komunikacja cyfrowa jest znacznie mniej skuteczna niż pierwotnie zakładano – powiedział Jacob Aizikowitz, prezes XMPie. – Stąd wielokanałowa komunikacja, w której druk i media cyfrowe są indywidualnie i sprytnie połączone w strumieniach komunikacyjnych, stanowiąc prawdziwą mieszankę wybuchową i przynoszącą znakomite efekty marketingowe. Tworząc tak potężny, wielokanałowy przekaz przede wszystkim zyskujemy możliwość tworzenia indywidualnego, bardziej zwartego ciągu technologicznego w procesie produkcyjnym, działającego w sposób spójny i skoordynowany. To magia, która pomoże marketingowcom skutecznie zaangażować i utrzymać klientów oraz przyniesie oczekiwane rezultaty biznesowe. To właśnie umożliwia technologia XMPie i to jest to, co charakteryzuje koncepcję „One to One in One”. Z punktu widzenia branży główne zastosowania, do których wykorzystywane są rozwiązania XMPie, to z jednej strony produkcja etykiet i opakowań, a z drugiej przesyłek reklamowych czy katalogów informacyjnych i promocyjnych. W przypadku produkcji etykiet i opakowań koncepcja „One to One in One” jest widoczna w wartości relacji marka-konsument. Korzystanie z oprogramowania XMPie nie tylko może sprawić, że etykieta lub opakowanie zyskają indywidualną formę, będą innowacyjne i efektowne, ale, co ważniejsze, może stać się punktem wyjścia do dialogu – zazwyczaj mobilnego – między marką a konsumentem, który po prostu wybrał lub otrzymał opakowane produkty. Jest to świeża i nowa koncepcja, która rozwija się szybko i dodaje ogromnej potencjalnej wartości temu pakietowi. Rdzeń technologii XMPie w procesach drukowania, web-to-print oraz nowa, otwarta technologia XM dla mediów cyfrowych, wszystkie zintegrowane z XMPie Marketing Automation, sprawiają, że takie rozwiązania stają się praktyczną rzeczywistością. Z kolei dla drukowanych przesyłek reklamowych, katalogów, materiałów informacyjnych i promocyjnych XMPie oferuje twórcze podejście do drukowania, w tym rozwiązania stworzone we współpracy z firmami Highcon i Scodix, w rezultacie dostarczając niepowtarzalne efekty wizualne i dotykowe. Jako kwintesencję możliwości technologicznych XMPie zademonstrowało wersję demo stworzoną, aby pomóc edukować klientów i marki, w jaki sposób XMPie obsługuje personalizowaną komunikację wielokanałową i zautomatyzowany marketing, w połączeniu z angażowaniem klientów na różnych etapach całego projektu: od planowania po jego zakończenie. Wersja demo jest zintegrowana z całym zestawem narzędzi XMPie, dzięki czemu użytkownik może poznać sposób działania technologii za pomocą kompletu uporządkowanych materiałów demonstracyjnych z wirtualnym przewodnikiem. Użytkownicy XMPie będą mogli korzystać z demo, aby skutecznie angażować swoich klientów w jakościowy serwis, dając im możliwość testowania automatycznej, wielokanałowej usługi komunikacji marketingowej w pełnym zakresie. Na podstawie materiałów firmy Xerox opracowała AP