14 kwietnia br. zakończyła się druga edycja targów nowych rozwiązań w branży opakowań Packaging Innovations 2010. Organizator mówi o sukcesie warszawskiej imprezy i już zaprasza na kolejną w przyszłym roku.
Targi zorganizowane w dniach 13-14 kwietnia br. przez międzynarodową firmę easyFairs zgromadziły w warszawskim Expo XXI 71 wystawców, w tym 10 z zagranicy – z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Portugalii, Litwy, Włoch i Francji. Podobnie jak podczas ubiegłorocznej edycji w imprezie uczestniczyły firmy związane z produkcją i dystrybucją opakowań, dostawcy materiałów POS, przedsiębiorstwa zajmujące się recyklingiem oraz nadrukami na opakowaniach, a w tym roku również firmy z branży „labellingu”. W porównaniu z ubiegłoroczną edycją tę odwiedziło o 43 proc. więcej zwiedzających – łącznie 1500 osób.
Jednym z wystawców tegorocznych targów opakowań była drukarnia A-Z Color, która prezentowała na swoim stoisku etykiety termokurczliwe i samoprzylepne łączące kilka technik (m.in. fleksografię, sitodruk i uszlachetnianie – hot i cold stamping, laminowanie lub lakierowanie).
Swoją ofertę i możliwości promowała także gdańska firma Druk Markuszewscy specjalizująca się w produkcji wysoko przetworzonych opakowań dla branż kosmetycznej, spożywczej, farmaceutycznej i spirytusowej.
Drukarnia Ellert po raz drugi wystawiła się na targach Packaging Innovations. Ta edycja cieszyła się dużym zainteresowaniem osób związanych z przemysłem oraz rynkiem usług agencyjnych. Targi są dobrze zorganizowane, dobrze rozreklamowane w środowisku i co ważne – odbywają się w bardzo dogodnym terminie – uważa Tomasz Żmijewski z działu marketingu drukarni. Jego zdaniem popularność specjalistycznych, skierowanych do konkretnego odbiorcy imprez targowych będzie rosnąć. – W odróżnieniu od dużych, wielotematycznych targów mamy tu czas na dłuższe spotkania z klientami i obszerniejsze zaprezentowanie możliwości. Kameralny charakter tej imprezy bardzo temu sprzyja. Niewątpliwie na tle innych organizowanych w naszym kraju spotkań jest to impreza bardzo udana, więc jeszcze w trakcie jej trwania zapisaliśmy się na następną, trzecią edycję.
Na targach nie zabrakło także firmy Fano, która na swoim stoisku wystawiła wysokiej jakości etykiety oraz laminaty saszetkowe, znajdujące zastosowanie przy pakowaniu kosmetyków. Firma zaprezentowała również nowości: etykiety wykonane na innowacyjnych podłożach, m.in. papier z podlepką PET 23 my oraz specjalistyczny papier samoprzylepny „bibułę” o grubości zaledwie 30 my, wykorzystywany w przemyśle mleczarskim.
Podczas targów Packaging Innovations swoje portfolio produktów pokazała też drukarnia Natalii z okolic Poznania. Zwiedzający mogli zapoznać się z obszerną ofertą tej firmy, m.in. etykietami: samoprzylepnymi, termokurczliwymi, IML i na butelki PET, taśmami z nadrukiem oraz platynkami aluminiowymi i z tworzywa.
Firma Polpak – producent pionowych i poziomych automatów pakujących w folię oraz dystrybutor zamknięć do opakowań dla chemii gospodarczej i branży kosmetycznej – promowała na targach zarówno zamknięcia do opakowań, spryskiwacze, dozowniki i atomizery, jak również nowe maszyny, m.in. urządzenia do opakowań klockowych (brykietowych) wyposażone w napędy serwomechaniczne oraz przeznaczone do pakowania tytoniu. Nowością w ofercie firmy jest poziomy automat pakujący Doypack Polpak
D 2000 służący do pakowania płynów, past, proszków, granulatów i produktów tekstylnych.
Na targach wystawiła się także portugalska firma Sistrade Angulusridet Informática. Pierwszego dnia trwania imprezy, w warszawskim Hotelu Sobieski, zorganizowała ona spotkanie prasowe mające na celu prezentację oferty firmy i jej sztandarowego systemu MIS/ERP – Sistrade Print, który następnie promowany był na jej targowym stoisku. Rozwiązanie to (wielokrotnie opisywane na łamach Poligrafiki) przeznaczone jest dla branż poligraficznej i opakowaniowej i umożliwia m.in. zarządzanie zamówieniami, kontrolę produkcji, fakturowanie oraz upraszcza procesy logistyczne.
Udział w targach Packaging Innovations był naszym debiutem w zakresie usług uszlachetniania druku. Ponieważ jest to nowa i jeszcze niewystarczająco nagłośniona przez nas działalność, targi były doskonałą okazją ku temu, żeby zaprezentować szerszej publiczności możliwości Wolff Trading w tej dziedzinie – mówi Karolina Wolff. Na stoisku zwiedzający mogli się zapoznać z kilkoma nowymi produktami, m.in laminatem mix, czyli połączeniem różnych folii w procesie laminowania (np. folii PET z kolorowymi), co pozwala uzyskać ciekawe rezultaty, w tym metaliczny efekt na pudełku. Firma zapowiedziała także, że nowością na polskim rynku będzie laminat mix tekstylny o wyglądzie tkaniny, będący połączeniem różnych folii. Sprawdzi się on szczególnie w przypadku produktów luksusowych. Z dwiema nowymi propozycjami łączy się też trzecia nowość z oferty firmy – laminat BIO. Folie, których używa firma, są biodegradowalne, ponieważ – jak zaznacza – ich bazą jest pulpa drzewna z certyfikowanych lasów FSC, a nie ropa naftowa.
Firma Xerox Polska z kolei zaprezentowała na targach zintegrowaną linię do automatycznej produkcji opakowań w niskich i średnich nakładach, personalizowanych i wersjonowanych, która została opracowana we współpracy z firmą Stora Enso Gallop i jest zintegrowana z systemami produkcyjnymi iGen3/iGen4. Linia pozwala na drukowanie personalizowanych opakowań najróżniejszych produktów. Rozwiązanie to otwiera przed firmami produkującymi opakowania i ich klientami nowe możliwości. Dostawcy usług mogą teraz szybko i efektywnie produkować krótkie serie opakowań lub nawet personalizować każde opakowanie, odpowiadając tym samym na zapotrzebowanie rynku – twierdzi Jolanta Trzcińska, business development manager w Xerox Polska.
Podczas targów, w ramach tzw. learnShops, zwiedzający mogli uczestniczyć w bezpłatnych wykładach prowadzonych przez ekspertów z branży opakowań. DA