KBA-Grafitec: doroczne spotkanie z klientami firmy
6 Dec 2016 14:45

Nowe kierownictwo czeskiej firmy KBA-Grafitec, podtrzymujšc doroczne tradycje spotkań z klientami firmy Grafitec, zorganizowało w dniu 23 lutego br. uroczyste spotkanie z grupš klientów z Czech, ze Słowacji i z Polski, przedstawicielami prasy branżowej i przedsta-wicielami handlowymi z tych krajów oraz partnerami ze sfery finansowej. Spotkanie zbiegło się z pierwszš rocznicš przejęcia 100% udziałów czeskiej firmy Grafitec przez niemiecki koncern Koenig & Bauer AG. Impreza miała miejsce w nastrojowych wnętrzach piwnic klasztornych winiarni U Królowej Elżbiety. Na wstępie dyrektor generalny KBA-Grafitec Jens Junker podziękował goœciom za przybycie na spotkanie i życzył wszystkim ciekawych konwersacji i miłego wieczoru. Następnie Jan Korenc, wiceprezes zarzšdu ds. handlu, serwisu i marketingu w swoim wystšpieniu podkreœlił, że na nieformalne spotkanie przybyli ludzie, którzy zaufali firmie KBA-Grafitec i swój sukces handlowy zwišzali z jej produktami i usługami, dzięki czemu wnieœli również swój udział we wspólny sukces ubiegłego roku. Jan Korenc poinformował także, że rok 2005 był kamieniem milowym w dotychczasowej historii zakładu produkcyjnego w Dobrus˙ce po jego włšczeniu do grupy KBA. Pozytywnie należy ocenić szybki przebieg pierwszej fazy integracji z KBA oraz fakt, że zostały zrealizowane wszystkie główne plany wytyczone wspólnie z niemieckimi kolegami: Zmieniliœmy markę i design maszyn drukujšcych, umocniliœmy pozycję na naszych tradycyjnych rynkach w Europie Œrodkowej i Wschodniej, przede wszystkim w Republice Czeskiej, Słowacji i w Polsce, gdzie zrealizowanych zostało ponad 50% naszego rocznego obrotu (44 maszyny drukujšce). Na rynkach, na których zawsze byliœmy silni, sprzedajemy nadal bezpoœrednio albo za poœrednictwem naszych tradycyjnych przedstawicieli, np. w Słowacji. Rozpoczęliœmy sprzedaż naszych wyrobów za poœrednictwem ogólnoœwiatowej sieci dystrybucji KBA w krajach, w których KBA ma silniejszš pozycję na rynku niż były Grafitec, głównie na wielkich rynkach takich jak Niemcy, Wielka Brytania, Francja, Włochy, USA i Chiny. Zainaugurowaliœmy proces koordynowanej współpracy między działami badawczymi w Dobrus˙ce i Radebeul. Zaczęliœmy w większym stopniu inwestować w technologie, system informatyczny, a także w fachowe przygotowanie kadry pracowników. Mamy w Dobrus˙ce nowych kolegów z Niemiec, zarówno w zakresie kierowania technologiš produkcji i montażu, w dziale controllingu, jak i w dziale zastosowań i kontroli jakoœci druku oraz handlu. Z dalszej wypowiedzi J. Korenca wynikało, że ubiegły rok przyniósł pozytywne wyniki: udało się zwiększyć produkcję o kolejne 32% w porównaniu do roku 2004 oraz wypracować zysk. Był to bez wštpienia duży zwrot, który stanowi potwierdzenie dla firmy KBA, że została obrana dobra droga do dalszego zacieœniania współpracy i podjęcia nowych inwestycji w 2006 roku. Przy degustacji win i dŸwiękach kapeli cymbałowej prowadzono liczne rozmowy, które trwały do póŸnych godzin wieczornych. AO