Kierunek inkjet
3 Feb 2017 13:47

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Jesienią ub.r. Konica Minolta Business Solutions Europe otworzyła nowe Centrum Pokazowe Digital Imaging Square w Lagenhagen w Niemczech, europejskiej centrali firmy. W grudniu ub.r. odbyło się w nim ekskluzywne spotkanie z dziennikarzami stowarzyszenia Eurographic Press, którego „Poligrafika” jest jedynym polskim członkiem.

20Europejski biznes Konica Minolta jest największym w japońskim koncernie i zatrudnia ponad 30 proc. ogółu jego pracowników (na całym świecie to 43 300 osób). Skonsolidowana wartość sprzedaży rocznej firmy wynosi 7,8 mld EUR, z czego Europa generuje blisko 2,4 mld EUR (dane na koniec marca 2016 r.). Olaf Lorenz, dyrektor generalny działu marketingu w Konica Minolta Business Solutions Europe GmbH uważa, że firma ewoluowała od działalności B2B do B2B2Person, czyli biznes dla biznesu – biznes dla jednostki. Jego zdaniem Konica Minolta w obecnym kształcie to firma dostarczająca cyfrowe systemy rozwiązujące problemy swoich klientów. Większość instalacji urządzeń japońskiego koncernu odbywa się w małych drukarniach komercyjnych, co – jak zapewnia Olaf Lorenz – niebawem poszerzy się o większe przedsiębiorstwa z uwagi na rozbudowę oferty przemysłowego druku inkjetowego (IJ). W tym zakresie firma Konica Minolta ze swoimi licznymi patentami i ponad 40-letnim doświadczeniem ma solidny know-how.

Nacisk na badania i rozwój 

Na działania R&D Konica Minolta przeznacza rocznie budżet rzędu 570 mln EUR, a ich efekty można było poznać na targach drupa 2016, na których koncern zaprezentował szereg nowych rozwiązań, z przemysłowym systemem KM-1 na czele, który doczekał się już 6 instalacji na całym świecie, a kolejne 2 są w toku. Jak informuje Olaf Lorenz, opinie użytkowników są jednoznaczne: system KM-1 oferuje offsetową jakość, a zdaniem niektórych nawet wyższą. Komercyjna wersja maszyny to nowe oprogramowanie, zgodność z formatem JDF/JMF oraz liczne zmiany w samej konstrukcji urządzenia. KM-C, wersja maszyny przeznaczona do druku opakowań składanych, będzie sprzedawana od 2020 roku, czyli kolejnej drupy, a pierwsze beta-testy rozpoczną się jeszcze pod koniec bieżącego roku. W centrum zainteresowań firmy Konica Minolta leży więc obecnie druk inkjetowy, choć absolutnie nie odżegnuje się ona od swoich tonerowych korzeni – prace nad obiema technologiami prowadzone są równolegle. 

Klient w centrum uwagi

Zwiększając swoje zaangażowanie na rynku druku profesjonalnego i przemysłowego Konica Minolta stworzyła dedykowane miejsce, gdzie prezentowane są najnowsze systemy i urządzenia. Odwiedzający mogą zapoznać się z szerokim portfolio firmy i wziąć udział w pokazach na żywo. Digital Imaging Square zajmuje powierzchnię 550 m2 i jest podzielony na poszczególne segmenty, gdzie umieszczono 20 systemów oraz kilka kompleksowych rozwiązań do obiegu dokumentów. Obszar druku przemysłowego obejmuje między innymi bizhub PRESS C71cf do druku etykiet, maszynę do druku atramentowego AccurioJet KM-1 B2 + UV oraz wysokiej klasy urządzenia MGI. W głównej sali znajduje się bardzo popularna seria urządzeń bizhub PRESS, a za nią urządzenia do druku produkcyjnego i szerokoformatowego EFI Vutek. W salonie prezentowana jest również cyfrowa maszyna MGI Jetvarnish 3ds&IFoil-S do lakierowania wybiórczego z efektem 2D i 3D oraz tłoczenia folią na gorąco.

Nowy projekt Centrum Pokazowego Konica Minolta pozwala zaprezentować nowości w zakresie druku przemysłowego, a przede wszystkim umożliwia odwiedzającym przetestowanie urządzeń i realizację innowacyjnych pomysłów. Rozwijające się portfolio Konica Minolta obejmuje również wiele systemów innych firm, tj.: MGI, KIP, EFI, Plockmatic, Watkiss i SDD. Nowa inwestycja ma za zadanie zaprezentowanie również możliwości tych rozwiązań.  AN