Kodak bliżej klienta
6 Dec 2016 14:46

...a to ze względu na zmiany organizacyjne, jakie zaszły w koncernie w ostatnim czasie, a także dzięki dwudniowej konferencji poligraficznej Meet Kodak Polska 2007. Na mocy zmian realizacją zamówień na materiały eksploatacyjne i ich dystrybucją zajmuje się dział obsługi klienta Kodak Polska. Nowy sposób organizacji ma przede wszystkim umożliwić bezpośredni kontakt z klientami, usprawniając ich obsługę. Swapan Chaudhuri – dotychczasowy (i nadal, obok nowego stanowiska, pełniący tę funkcję) country manager działu Graphic Communications Group Kodak Polska – w połowie października został mianowany także dyrektorem zarządzającym tego działu. Firma świadoma jest faktu, że zmiany mogą budzić pewne kontrowersje. Do tej pory materiały eksploatacyjne sprzedawane były przez dealerów, a sprzęt przez firmę Creo Polska. Teraz w naturalny sposób Kodak Polska przez niektórych z nich postrzegany jest jako potencjalny konkurent. Dzięki zmianom organizacyjnym możemy być blisko intensywnie rozwijającego się rynku i naszych klientów. Klient oczekuje, aby obsługiwać go kompleksowo; my tę potrzebę rozumiemy i chcemy jej sprostać – wyjaśnia Swapan Chaudhuri. – Zmiany oznaczają, że Kodak Polska jest od dnia 1 stycznia 2008 jedynym importerem produktów Kodak, co nie znaczy, że nasz magazyn, który działa w Polsce od początku października br., będzie zaopatrywał partnerów handlowych. Przy dużych zamówieniach partnera dostawy będą realizowane bezpośrednim transportem. Po prostu cała administracja i logistyka realizacji zamówienia partnera leżą obecnie po stronie Kodak Polska. Nowe zasady współpracy umożliwią firmie także swego rodzaju weryfikację dealerów: Chcemy doprowadzić do sytuacji, w której dealerem materiałów Kodak będą firmy wywiązujące się z planów sprzedażowych i realizujące indywidualne projekty. Mniejszych odbiorców będziemy kierować właśnie do naszych partnerów; wynikiem zmian ma być przecież nie ograniczenie dostępu do naszych produktów, a jedynie uporządkowanie współpracy – mówi Swapan Chaudhuri. Nowy magazyn przeznaczony jest z kolei do zaopatrywania naszych klientów bezpośrednich i – nie ukrywam – do skuteczniejszego konkurowania na rynku przez skrócenie czasu dostaw. Zamierzamy także podpisywać z naszymi klientami umowy na dostawy materiałów, aby uporządkować tę współpracę i zaoferować obsługę na najwyższym poziomie – podsumowuje zmiany świeżo upieczony dyrektor zarządzający. Warto dodać, że są one częścią globalnych zmian w organizacji Kodaka i kopią sprawdzonych praktyk, jakie ta korporacja stosowała już wcześniej w innych krajach. W chwilę po ogłoszeniu zmian Kodak zaprosił użytkowników swoich rozwiązań, a także ich potencjalnych nabywców na dwudniową konferencję poligraficzną Meet Kodak Polska 2007 (odbyła się ona w dniach 24-25 października). Spotkanie poświęcono w dużej mierze obecnym trendom i przyszłości poligrafii, przedstawiono także portfolio firmy, techniki efektywnej komunikacji z rynkiem w oparciu o technologię Kodaka oraz doświadczenia użytkowników rozwiązań tej marki w Polsce. Swapan Chaudhuri wykorzystał spotkanie do przedstawienia nowej organizacji firmy, a także omówił wybrane produkty z jej portfolio, wpasowując je w rynkowe trendy. Zwracał przy tym uwagę na fakt, że istotne dla każdego biznesu jest dopasowanie rozwiązania do aplikacji, które dana firma wykonuje. Mariusz Geras – Solution Sales Manager w Kodak Polska skupił się natomiast na unikalnej technologii SQUAREspot oraz rastrowaniu Staccato (raster stochastyczny II rzędu). Zastosowanie technologii cyfrowej w efektywnej komunikacji z klientem zaprezentowała Jolanta Michalczyk – Solution Sales Manager w Kodak Polska. German Sacristan, Business Development Manager w firmie Kodak wykazał, jak Kodak pomaga rozwinąć biznes swoich klientów. Szczególną uwagę zwrócił zaproszonym gościom na umiejętności poznania i kształtowanie rynku odbiorców ich usług oraz zalety korzystania z programu Kodak MarketMover. Program ten, dedykowany użytkownikom rozwiązań Nexpress i Versamark, obejmuje portal będący bogatym źródłem informacji rynkowych, włączenie do sieci drukarń rekomendowanych przez Kodak oraz gwarancję cyklu szkoleń obejmującego m.in. analizę aktualnego modelu biznesu do biznesplanu umożliwiającego zbudowanie przez klienta pożądanej wielkości nakładów. Możliwości finansowania maszyn poligraficznych zaprezentował Janusz Kozak, kierownik działu sprzedaży i marketingu Deutsche Leasing Polska, natomiast możliwości pozyskiwania funduszy europejskich na inwestycje omówił Andrzej Ferber z Europe Consulting (jego wystąpienie przytaczamy na s. 38). Największe zainteresowanie uczestników i wiele pytań wywołały wystąpienia użytkowników rozwiązań firmy Kodak. Grzegorz Olejniczak z firmy Trasecom opowiedział o doświadczeniach w zakresie usługowego naświetlania płyt w oparciu o technologię CtP firmy Kodak. Trasecom od lipca 2007 roku jest posiadaczem termicznego systemu Kodak Magnus 400 CL. O zastosowaniu systemów workflow w nowoczesnej drukarni mówił Szymon Symonowicz z firmy Interak. Na co dzień korzysta ona z takich narzędzi Kodaka jak rozwiązanie portalowe Kodak Insite Prepress oraz system Kodak Prinergy Connect. Jak obiecuje Swapan Chaudhuri, konferencje Meet Kodak Polska odbywać się będą co roku. AN