Kodak Polska restrukturyzuje system sprzedaży materiałów eksploatacyjnych
6 Dec 2016 14:48

Ostatnio firma Kodak Polska wprowadziła kolejne zmiany w zakresie sprzedaży materiałów eksploatacyjnych w naszym kraju. W ślad za wcześniejszą decyzją o rozpoczęciu sprzedaży bezpośredniej do wszystkich kluczowych klientów i uruchomieniu własnego magazynu, z początkiem tego roku zmieniła się grupa firm oferujących płyty i filmy graficzne Kodaka. Strategicznymi partnerami Kodak Polska na rynku płyt i filmów pozostają firmy Avargraf i Heidelberg Polska. W gronie dealerów są Grafikus, Impexmetal i Scorpio. Dodatkowo firma Avargraf pełni funkcję dystrybutora dla sieci autoryzowanych resellerów Kodak w Polsce. Zmiany w strukturze sprzedaży to ciąg dalszy restrukturyzacji rozpoczętej w IV kwartale ub.r. Wówczas zapadła decyzja o przejęciu realizacji zamówień oraz ich dystrybucji przez Kodak Polska, co stanowiło wdrożenie modelu biznesowego z powodzeniem realizowanego przez koncern także w innych krajach. Obecnie Kodak Polska obsługuje bezpośrednio wszystkich kluczowych klientów i użytkowników, u których przeprowadził instalacje sprzętu, przede wszystkim naświetlarek CtP. Dodatkowo stworzony został magazyn materiałów eksploatacyjnych, z którego zaopatrywani są wszyscy polscy klienci firmy. Jeśli chodzi o pozostałą część rynku, strategicznymi partnerami zaopatrującymi klientów w materiały poligraficzne są firmy Avargraf i Heidelberg Polska, wieloletni dystrybutorzy Kodaka w Polsce. Dodatkowo Avargraf obsługuje resellerów z całego kraju. Poza wymienionymi, Kodak Polska kontynuuje współpracę z trzema dealerami materiałów eksploatacyjnych – firmami Grafikus, Impexmetal i Scorpio. Dodatkowo firma Scorpio posiada prawo do sprzedaży urządzeń dla fleksografii produkowanych przez firmę Kodak. Mówi Swapan Chaudhuri, dyrektor zarządzający Kodak Polska: Kodak Polska, notując w ostatnim roku dwucyfrowy wzrost sprzedaży, posiada wiodącą pozycję na rynku materiałów eksploatacyjnych w Polsce. Wprowadzane przez nas sukcesywnie zmiany mają tę pozycję wzmocnić. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami we własnym zakresie obsługujemy wyłącznie strategicznych i dużych klientów, jak również użytkowników, którym firma Kodak Polska sprzedała i zainstalowała urządzenia. Pozostałych klientów zaopatrują nasi strategiczni partnerzy – firmy Avargraf i Heidelberg Polska oraz autoryzowani dealerzy i sieć lokalnych resellerów z całego kraju. Mamy nadzieję, że dzięki temu struktura sprzedaży materiałów eksploatacyjnych Kodaka w Polsce jest bardziej klarowna, a przede wszystkim wydajna, z korzyścią dla wszystkich obecnych i przyszłych klientów naszej firmy. Opracowano na podstawie informacji firmy Kodak Polska