Kolejna edycja Future Factory 
7 Oct 2021 13:50

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Zrównoważony rozwój, cyfryzacja i serwicyzacja to duże wyzwania, z którymi musi się dziś zmierzyć rynek poligraficzno-opakowaniowy. 

Znalazły się one w centrum projektu Future Factory, łączącego innowacje, szkolenia oraz tworzenie sieci biznesowych i będącego swoistym pasem startowym dla zaplanowanych w dniach 3-6 maja 2022 r. w Mediolanie targów Print4All. Kolejna, tym razem hybrydowa odsłona Future Factory miała miejsce w dniach 15-16 września br. 

Jak podał Andrea Briganti, dyrektor generalny ACIMGA, stowarzyszenia włoskich producentów maszyn drukarskich, przetwórczych i papierniczych, otwierając to pierwsze po prawie dwóch latach przerwy spotkanie na żywo, w tegorocznej edycji Future Factory uczestniczyło ponad 700 osób poprzez streaming i 150 przybyłych osobiście do Mediolanu. Wydarzenie to stanowiło główny przystanek na drodze prowadzącej do targów Print4All i po raz kolejny stało się platformą dyskusyjną na kluczowe tematy, pokazującą kierunki zmian w modelach bizne- sowych oraz relacjach między produkcją, dystrybucją i konsumentami.

Brakujący hub

ACIMGA od lat koncentruje się na celu zjednoczenia społeczności, oferując okazję do wymiany doświadczeń i internacjonalizacji – powiedział Daniele Barbui, prezes ACIMGA. – Wierzymy, że globalne podejście jest dziś konieczne bardziej niż kiedykolwiek: mówienie o pojedynczym produkcie już nie wystarcza, pozycjonowanie marki i odpowiedzi, jakie firmy mogą zaoferować w kluczowych kwestiach, takich jak zrównoważony rozwój i serwicyzacja, które wymagają wizji łańcucha dostaw, stają się kluczowe. Dzięki Future Factory w ciągu ostatnich dwóch lat spotkaliśmy się w 15 krajach, tworząc relacje i zbierając pomysły, które wykorzystamy podczas Print4All 2022, wydarzenia będącego hubem, którego brakowało w naszym sektorze.

Naszą rolą jako stowarzyszenia jest podkreślenie roli druku i przyczynienie się do zwiększenia konkurencyjności przemysłu poligraficznego – dodał Antonio Maiorano, prezes ARGI. – Mamy głębokie przekonanie, że druk w dzisiejszych czasach, niezależnie od rodzaju produktu, jest najskuteczniejszym narzędziem angażowania konsumentów końcowych. W ostatnich latach pojawiło się kilka trendów, takich jak konwergencja druku, ale przede wszystkim zmieniły się podejście i wymagania konsumentów oraz właścicieli marek. Wszystkie te elementy przyspieszyły dywersyfikację firm poligraficznych, które obecnie są coraz bardziej zaangażowane w poszukiwanie nowych rynków i nowych rozwiązań technologicznych. Są to tematy, które stanowiły inspirację dla powstania Print4All, a dzięki licznym spotkaniom w ramach naszego programu „Accorciamo le distanze” (Skróćmy dystans) rozpoczęliśmy drogę, która zawiedzie nas na targi, gdzie te same tematy będą dalej i dogłębnie badane. 

Wizytówka rozwiązań i innowacji

Print4All kolejny raz odegra swoją rolę wydarzenia stworzonego przez rynek dla rynku, którego celem jest wyjaśnianie potencjału innowacji, przewidywanie przyszłych trendów i tworzenie nowych możliwości biznesowych poprzez promowanie nawiązywania kontaktów z przedstawicielami rynków najbardziej zainteresowanych rozwiązaniami prezentowanymi na targach. Przyszłoroczna edycja wydarzenia potwierdzi innowacyjne podejście, które wykracza poza tradycyjną segmentację sektorów druku i oferuje zintegrowaną platformę, poświęconą każdej metodzie drukowania na każdym rodzaju mediów i materiałów. Print4All będzie zatem wizytówką rozwiązań i innowacji, a dzięki nowej logistyce, w której przewidziano hale jednopiętrowe, zapewni jeszcze więcej miejsca maszynom i całym liniom drukująco-przetwórczym, które będzie można wystawiać bez ograniczeń wagowych i gabarytowych. W jednym miejscu będzie można zaprezentować najlepsze rozwiązania do przetwarzania, etykietowania, drukowania i komunikacji oraz druku przemysłowego, a także opowiedzieć o wielu możliwościach ich zastosowania. Print4All odbędzie się w duchu dialogu, stając się centrum wiedzy, w którym można znaleźć inspirację i wziąć udział w warsztatach szkoleniowych. Skok cyfrowy, Przemysł 4.0 i serwicyzacja, których coraz większe rozpowszechnienie wynika z rozwoju połączonych rozwiązań, nie są przyszłością, są obecne już dziś i należy być na nie gotowym.

Pozytywne synergie

Połączenie Print4All z innymi wydarzeniami targowymi, docenione w 2018 roku, powróci również w roku 2022: jednocześnie odbędą się Ipack-Ima, Intralogistica Italia i GreenPlast. W ten sposób do dyspozycji zwiedzających zostanie oddany idealny przemysłowy łańcuch dostaw – od tworzyw sztucznych po opakowania, od personalizacji graficznej po logistykę magazynową. Do zobaczenia w Fiera Milano w dniach od 3 do 6 maja 2022 roku!  AN