Kolejne Duplo 2000
6 Dec 2016 14:48
Zainstalowany w krakowskiej drukarni S-Graf system Duplo 2000 rozwiązał problem „wąskiego gardła”, jakie stanowiła od pewnego czasu introligatornia.
Drukarnia S-Graf działa od 1990 roku. Realizuje prace z zakresu akcydensu, specjalizując się głównie w wielobarwnym druku z oprawą introligatorską. To nasi klienci i rynek dyktują nam kolejne inwestycje – mówi Grzegorz Szkolnicki, właściciel drukarni S-Graf. – Również inwestycja w system Duplo 2000 była odpowiedzią na oczekiwania naszych klientów dotyczące głównie szybszego czasu realizacji zleceń.
Zakup systemu Duplo 2000, jak twierdzi właściciel drukarni S-Graf, otwiera przed zakładem nowy etap rozwoju: Inwestycja w system broszurujący wygenerowała nasze kolejne plany na najbliższą przyszłość – tym razem dotyczące zakupu nowej maszyny drukującej, co z kolei, jak zakładamy, przyniesie potrzebę powiększenia obecnie pracującego w naszej drukarni systemu Duplo.
System 2000 służy do produkcji broszur z wydajnością do 2000 egz./h. Składa się z 10-półkowej wieży zbierającej, mostu łączącego i agregatu szyjąco-złamującego.
***
Z kolei zainstalowany w ostatnim czasie system Duplo 2000 w drukarni Klucz-Druk z Kluczborka obniżył koszty związane z introligatornią w tym zakładzie o 10 000 zł miesięcznie.
Klucz-Druk to firma powstała w latach 90. ubiegłego wieku w wyniku przekształceń istniejącej w Kluczborku od wielu lat niewielkiej drukarni typograficznej, która działała przy funkcjonujących tu zakładach odzieżowych. Obecnie to jedna z najbardziej liczących się firm w całym regionie. Decyzja o zakupie systemu Duplo była podyktowana przede wszystkim chęcią skrócenia czasu realizacji zleceń – mówi Mariola Winnicka, dyrektor drukarni.
Obecnie ok. 60% produkcji drukarni realizowane jest przy użyciu tego właśnie systemu. System Duplo dodatkowo eliminuje mogące powstać przy produkcji błędy wychwytując nieodpowiednio zebraną składkę, ich złą liczbę bądź też zupełny jej brak.
Po zakupie Duplo 2000 także w drukarni Klucz-Druk powstała pilna potrzeba zakupu nowej maszyny drukującej, nowe urządzenie bowiem umożliwiło przyjmowanie większej liczby zleceń i dało możliwość ich realizacji w znacznie krótszym czasie.
Opracowano na podstawie informacji firmy Duplo Polska