Rekordowa liczba 4,5 tys. branżowych specjalistów odwiedziła 8. edycję Międzynaro-dowych Targów Opakowań Packaging Innovations w poszukiwaniu najbardziej innowacyjnych rozwiązań.
To najlepsza impreza w Polsce, jeśli chodzi o opakowania i nie mogło nas na niej zabraknąć (…) Świadomość konsumenta jest coraz większa, a wraz z nią rosną oczekiwania. Trzeba im sprostać, a inspiracje do zmiany znajdziemy właśnie tu, na targach Packaging Innovations – mówił Robert Baczmaga, zwiedzający z firmy Delphi Błonie.
Podczas minionego wydarzenia, które odbyło się w dniach 12-13 kwietnia br. w EXPO XXI Warszawa, ofertę zaprezentowało 200 wystawców, wśród których znalazły się czołowe firmy z Polski i zagranicy, m.in. z: Niemiec, Włoch, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Czech, Ukrainy czy Litwy. Zainteresowanie udziałem było tak duże, że po raz pierwszy organizator targów Packaging Innovations postanowił otworzyć dodatkową halę wystawienniczą.
Od kilku lat to wydarzenie ma ugruntowaną pozycję, co sprawia, że pojawia się tutaj ogromna ilość zwiedzających, którzy są konkretni, wiedzą, po co przychodzą i o co pytają. Cenimy sobie udział w targach Packaging Innovations i cieszymy się, że z roku na rok są one coraz większe – mówił Bolesław Jasinowicz z firmy Fano.
Kontakty biznesowe i wiedza
W ocenie obecnych na targach ekspertów półki sklepowe w Polsce zmieniają się w sposób niezwykle dynamiczny i marki powinny za tą zmianą podążać. Dlatego niewątpliwą zaletą wydarzenia organizowanego przez firmę Targi w Krakowie jest bogaty program towarzyszący, obejmujący m.in. aż dwie strefy workShops, w których równolegle prowadzone były bezpłatne wykłady oraz warsztaty.
Zaproponowałem uczestnikom prezentacji, by spojrzeli na opakowanie nie tylko od strony projektowania graficznego, ale także na aspekty funkcjonalne. By myśleli w kategoriach wyzwań, zrewidowali swoje półki i podejście personelu w sklepie. Wszystko po to, by efekt końcowy był tożsamy z tym, który założył brand manager – mówił Robert Lis z firmy DS Smith podczas wykładu „Opakowanie w marketing miksie: 9 sposobów na większą sprzedaż”.
Warto wspomnieć, że wśród tegorocznych gości specjalnych znalazł się jeden z najsłynniejszych polskich twórców okładek płyt muzycznych – Grzegorz Piwnicki (ps. Forin).
Wspieramy polskie talenty!
W trakcie targów swoje pomysły na niezwykłe opakowania prezentowali nie tylko wystawcy, ale także najzdolniejsi twórcy młodego pokolenia. W ramach Strefy Studenta odbył się konkurs na najlepsze projekty. Profesjonalne jury wytypowało laureatów:
I miejsce – Agnieszka Dudzińska za projekt „Pucius”, który umożliwia powtórne wykorzystanie opakowań na obuwie;
II miejsce – Aleksandra Gos za „Hang On – take away soap”, czyli projekt opakowania na mydło turystyczne, które po otwarciu staje się wiszącą mydelniczką;
III miejsce – Daria Kondracka za „FLIK”, czyli opakowanie sprzedażowe na obuwie, które po przekształceniu umożliwia transport zawartości.
Wcześniej, jeszcze przed rozpoczęciem targów, głosowali także internauci, według których podium wyglądało następująco:
I miejsce – „TOSTER” autorstwa Julii Rekowskiej, studentki Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy;
II miejsce – „Hang On – take away soap” autorstwa Aleksandry Gos, studentki ASP w Warszawie;
III miejsce – „Opakowanie na truskawki” autorstwa Ireny Rosiak, studentki Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy.
Udział w Strefie Studenta to dla młodych projektantów szansa na promocję swojego talentu i zaistnienie w branży.
Od najsłynniejszego... po najbardziej innowacyjne opakowania
Niewątpliwą ozdobą 8. edycji targów była ekspozycja oryginalnego dzieła Andy Warhola – legendarnej puszki Campbella, uznawanej za najsłynniejsze opakowanie świata. W EXPO XXI Warszawa został zaprezentowany certyfikowany print z 1969 r. – odręcznie podpisany przez autora i ostemplowany nr. 112 (ze wszystkich dostępnych 250 kopii serigrafii) o wymiarach 89x58,42 cm. Jego wartość na światowych aukcjach waha się od 70 do 100 tys. euro. Dzieło niewątpliwie podniosło prestiż wydarzenia, wzbudzając ogromne zainteresowanie uczestników.
Zapraszamy za rok!
Tymczasem już dziś organizatorzy Targów zapraszają na ich 9. edycję, która odbędzie się w dniach 4-5 kwietnia 2017 roku w EXPO XXI Warszawa.
Jesteśmy niezwykle dumni z kierunku i tempa rozwoju Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations. Firma Targi w Krakowie kupiła firmę easyFairs Poland, dzięki czemu mogliśmy wykorzystać doświadczenie płynące z obydwu firm i dostarczyć naszym klientom jeszcze większego zadowolenia z udziału w targach. Ogromne, rekordowe zainteresowanie zwiedzających, liczny udział polskich i zagranicznych firm, współpraca z największymi markami obecnymi w naszym kraju i uznanymi ekspertami, tak można podsumować targi Packaging Innovations – mówi Ewa Woch, wiceprezes Targów w Krakowie, organizatora Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations.
Szczegóły już niebawem na www.packaginginnovations.pl
Opracowano na podstawie materiałów organizatora