Kolejny krok w cyfryzacji branży etykiet
20 Jun 2022 14:46

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Premiera AccurioLabel 400 odbyła się podczas pokazu Konica Minolta European Labels & Packaging Exhibition w Madrycie. To urządzenie przeznaczone dla firm pragnących rozwijać ofertę cyfrowego drukowania etykiet. Rozpoczęcie sprzedaży planowane jest na pierwszy kwartał 2023 roku.

Konica Minolta prezentując nowe urządzenie podkreśla swoją obecność na rynkach etykiet i opakowań. Firma, która już teraz jest europejskim liderem branży cyfrowych maszyn do druku etykiet z 26 proc. udziałem w rynku w 2021 roku, ujawniła pierwsze szczegóły dotyczące nowego urządzenia.

AccurioLabel 400 zapewnia wysoką jakość druku. Prędkość procesu drukowania zwiększono do 39,9 m/minutę. Urządzenie jest dostępne w wersjach 4- i 5-kolorowej, a zakres barw został poszerzony o biały toner. Maszyna AccurioLabel 400 jest doskonałym narzędziem do rozszerzenia oferty, szczególnie dla zadań wymagających zastosowania koloru białego, a także rozwinięciem portfolio rozwiązań dla bardzo popularnego na rynku modelu AccurioLabel 230. Nowo zaprezentowane urządzenie drukuje na podłożach o szerokości do 330 mm lub 250 mm.

Automatyczny system kontroli jakości (IQ-520) zwiększa użyteczność i automatyzację pracy urządzenia AccurioLabel 400. Funkcja IQ-520 umożliwia kontrolę krycia białego tonera w czasie rzeczywistym, a także automatyczną kalibrację i tworzenie profili.  Urządzenie wyposażone jest w monitory dotykowe, które umożliwiają intuicyjną obsługę i są łatwe w użyciu, eliminując tym samym potrzebę intensywnego szkolenia użytkowników. Zadania, które były czasochłonne w przypadku maszyn analogowych, można wykonywać szybko, zachowując przy tym stabilną jakość druku.

Konica Minolta oferuje szeroką gamę usług w zakresie druku etykiet. W tym roku – niecałe siedem lat po wejściu na rynek etykiet – Konica Minolta świętowała jubileusz tysięcznej instalacji cieszącej się dużym powodzeniem cyfrowej maszyny do druku etykiet AccurioLabel 230. Na temat innowacyjnej oferty firmy i najnowszego produktu wypowiedział się Carsten Bamberg, business development manager, Professional Printing Group w Konica Minolta Europe: Prezentacja systemu AccurioLabel 400 na targach Konica Minolta European Labels & Packaging Exhibition to kolejna doskonała okazja, aby pokazać naszym klientom wiele nowych możliwości. Jako globalna marka nieustannie działamy w obszarze druku i pomagamy naszym partnerom rozwijać się. AccurioLabel 400 stanowi uzupełnienie naszej szerokiej oferty innowacyjnych rozwiązań w zakresie druku, umożliwiających transformację cyfrową, która obejmuje również przepływ pracy, oprogramowanie i automatyzację procesów oraz rozwiązania chmurowe w ramach dążenia do stworzenia inteligentnej, nowoczesnej firmy. Cyfryzacja branży etykiet będzie nadal przyspieszać przy przewidywanym dwucyfrowym wzroście w skali roku. Szanse są wszędzie. Potrzeba tylko iskry, aby je urzeczywistnić. Biorąc pod uwagę ponad 3000 drukarń etykiet na rynkach średnio- i wysokonakładowych, jesteśmy przekonani, że dzięki urządzeniu AccurioLabel 400 uda nam się zdobyć znaczący udział w rynku.

Mateusz Woźniak, dyrektor sprzedaży systemów produkcyjnych w Konica Minolta Business Solutions Polska: AccurioLabel 400 to kolejny krok do realizacji naszej misji, jaką jest dostarczanie innowacyjnych rozwiązań, które pomogą się rozwinąć naszym partnerom. Jako europejski lider myślimy o branży zarówno globalnie, jak i lokalnie, współtworząc z klientami pomysły na biznes w oparciu o naszą technologię. AccurioLabel 400 to odpowiedź na zidentyfikowane potrzeby rynku, a zarazem jeden z elementów układanki nazywanej Intelligent, Connected Workplace. To idea, zgodnie z którą ludzie, urządzenia i dane, dzięki digitalizacji, usprawnianiu przepływu informacji i rozwiązaniom chmurowym, mogą tworzyć nowoczesne, inteligentne miejsce pracy.

Rynek etykiet rozwija się bardzo szybko, a potrzeby klientów są coraz większe. Aby się wyróżnić i móc odkryć pełen potencjał swojej firmy, nie wystarczy tylko być. Trzeba iść do przodu. My, jako lider rynku, proponujemy AccurioLabel 400.

Opracowano na podstawie materiałów firmy Konica Minolta