Patrzšc na to, co się dzieje wokół, a mianowicie na brak żywego zainteresowania branży poligraficznej i chęci współpracy z młodymi ludmi, którzy niebawem skończš uczelnię z wykształceniem poligraficznym oraz trudnoci w zdobywaniu wiedzy praktycznej (która, jak się wydaje, powinna być podstawš fachowoci), kilku studentów IV roku studiów dziennych postanowiło wyjć z inicjatywš poprawy tej sytuacji. Tak włanie powstało, pod opiekš dr. Tomasza Dšbrowy i przy życzliwym wsparciu całej kadry, Koło Naukowe Instytutu Poligrafii.
Głównym założeniem jego istnienia jest aktywne uczestnictwo w tym, co dzieje się pod szyldem ăPoligrafiaÓ. Postawilimy przed sobš kilka doć prostych celów:
Ľ rozszerzać zdobytš już wiedzę,
Ľ pomagać w zdobywaniu praktyki zawodowej,
Ľ organizować wyjazdy do drukarń, papierni oraz na prezentacje, sympozja na terenie całego kraju,
Ľ współpracować z drukarniami, wydawnictwami i przedstawicielstwami firm branży poligraficznej,
Ľ rozwijać i budować nowe kontakty zawodowe.
To jest to, co naszym zdaniem pozwoli osišgnšć wszystkim wymierne korzyci: z punktu widzenia dociekliwego i otwartego studenta Đ dobre rozeznanie w branży i odpowiedni start w przyszłej karierze zawodowej, a z punktu widzenia branży Đ pozyskanie młodych i chętnych do pracy ludzi, którzy wiedzš, czego chcš i wiedzš, jak to zrobić. Trzeba zaznaczyć, że w KNIP sš ludzie, którzy naprawdę interesujš się współczesnš poligrafiš i dšżš do cišgłego zgłębiania jej tajników. Na dzień dzisiejszy KNIP liczy 22 członków i jak można sšdzić, liczba ta niebawem się zwiększy.
Jak się wydaje, plany sš ambitne i postaramy się, by wszystkie były zrealizowane, choć nie będzie to łatwe. Między innymi dlatego zwrócilimy się o pomoc do wydawnictw branżowych. Po wstępnych rozmowach wydawnictwa oferujš nam swojš pomoc w promowaniu wizerunku KNIP, z czego jestemy bardzo zadowoleni. W pewnym sensie jest to dowód, że jestemy traktowani poważnie Đ jako partner Đ a o to nam przecież chodzi. Chcemy promować działalnoć Instytutu, jego studentów i absolwentów.
Chcemy, by student Instytutu Poligrafii kończšc naukę mógł od razu miało ić do firm poligraficznych z bagażem zarówno wiedzy teoretycznej, jak i praktycznej. By nie musiał tracić tak cennego w dzisiejszej dobie czasu na konfrontowanie wiedzy z praktykš w momencie, gdy powinien już czynnie pracować. Dlatego umożliwienie praktyk zawodowych członkom naszego Koła jest dla nas tak ważne.
Drugš, w naszym mniemaniu bardzo ważnš sprawš jest przepływ pełnych i rzetelnych informacji. Jak wiadomo, w dzisiejszym wiecie informacja jest potężnym narzędziem i ten, kto pierwszy dotrze do niej, stoi od razu na wygranej pozycji Đ ma większe możliwoci. Naszš bolšczkš jest fakt, że o najnowszych technologiach dowiadujemy się ze sporym opónieniem. Praktycznym ródłem, aczkolwiek ze swej natury o doć ograniczonych możliwociach, sš pisma branżowe. Poszukujemy nie tyle wiedzy o charakterze handlowym, ile raczej szczegółów technicznych i technologicznych, wiedzy potrzebnej do rzetelnego i fachowego wypełniania przyszłych obowišzków zawodowych. Często bywa tak, że dostęp do najnowszych informacji majš tylko ăprofesjonalici z branżyÓ i redaktorzy wydawnictw, uczestniczšcy w różnego rodzaju sympozjach i prezentacjach, które de facto majš charakter zamknięty. Chcielibymy możliwie szybko to zmienić i być nie tylko biernymi odbiorcami informacji, ale także czynnie uczestniczyć w dyskusjach.
Członkowie Koła
Od redakcji: inicjatywa studentów IPPW bardzo nas ucieszyła. Po wielogodzinnym spotkaniu doszlimy do wniosku, że cisła współpraca będzie bardzo korzystna dla obu stron. Jej efekty będziecie Państwo mogli zauważyć niebawem