Drupa zbliża się wielkimi krokami. Przeddrupowe prezentacje, konferencje prasowe Đ nie ma tygodnia, żeby co się nie działo. W atmosferę tę znakomicie wpasowała się firma Oc, która jak co roku zorganizowała OpenHouse. Impreza odbywała się, podobnie jak w latach poprzednich, w Poing niedaleko Monachium w dniach od 16 do 19 lutego. W tym roku odwiedziła je rekordowa liczba goci Đ 14 000 osób. Wielu z nich spotkanie okrelało mianem wielkiego cyfrowego kolorowego spektaklu.
O tym, jak dużym zainteresowaniem cieszyła się impreza wiadczyć mogš niesamowicie zatłoczone przejcia i stanowiska w hali, gdzie prezentowane były nie tylko urzšdzenia, ale przede wszystkim rozwišzania dla poszczególnych sektorów rynkowych. Taka koncepcja pozwoliła zaproszonym gociom zapoznać się dokładnie z ofertš firmy.
Z prezentowanymi rozwišzaniami mogła się również zapoznać 120-osobowa grupa klientów z Polski (do Poing przybywa ich zresztš coraz więcej Đ przypomnijmy: w 2002 roku było ich 30, w 2003 Đ 80), co, jak podkrelał Marek Kozłowski, prezes Oc Poland, wiadczy o tym, że firma idzie w dobrym kierunku i nieustannie się rozwija. Tego rodzaju prezentacja tuż przed drupš ma również na celu zapoznanie klientów z ofertš firmy, z nowociami, jakie firma oferuje. W grupie polskich goci, którzy skorzystali z zaproszenia, znaleli się przedstawiciele firm poligraficznych, wydawnictw oraz klienci instytucjonalni reprezentujšcy zarówno ăbudżetówkęÓ, jak i kapitał prywatny.
Z bardzo szerokiej oferty firmy Oc, jakš mielimy okazję zobaczyć (hala wystawiennicza miała powierzchnię 6000 m2), najbardziej zainteresowały nas rozwišzania dla poligrafii oraz wydawnictw.
Zdecydowanš nowociš było prezentowane po raz pierwszy na tegorocznym OpenHouse urzšdzenie CPS 900.
Urzšdzenie to jest następcš znanego już na rynku polskim systemu CPS700. Nowa maszyna drukuje z rozdzielczociš 600 dpi i prędkociš 30 stron/min, maksymalny format zadrukowanego papieru wynosi 305x457 mm.
System jest przystosowany do drukowania na szerokiej gamie mediów. Bez problemów i ze stałš prędkociš drukuje również na papierze o podwyższonej gramaturze (250 g/m2), co można było zobaczyć w Poing podczas prezentacji. Drukarka jest obsługiwana przez jeden z kilku kontrolerów, m.in. Oc 960C i Oc 1000C, i może pracować in-line z różnymi urzšdzeniami wykańczajšcymi.
Spore zainteresowanie zwiedzajšcych wzbudzały również urzšdzenia wielkoformatowe, wród nich trzy nowoci: Oc Arizona T220 UV, Arizona 600 oraz Arizona 60 UV.
Zaprezentowana podczas Oc OpenHouse technologia drukowania za pomocš atramentów utrwalanych UV ma wiele zalet. Jednš z nich jest natychmiastowe schnięcie atramentu. Pozwala to na drukowanie z wysokimi prędkociami i bez potrzeby dodatkowych systemów suszenia nawijanie na rolę bez ryzyka sklejenia podłoża. Przy tej technologii nie sš potrzebne profile, gdyż atramenty UV pod wpływem wiatła utrwalajš się na powierzchni trwale zwišzujšc z podłożem. Nie sš również potrzebne systemy wentylacji.
Zupełnš nowociš, która Đ jak twierdzi Rafał Osiekowicz, Product Manager WFPS Đ może okazać się prawdziwym hitem na rynku, było urzšdzenie Oc Arizona 60 UV drukujšce atramentami UV na sztywnych mediach. Urzšdzenie to wyróżnia się nie tylko technologiš, ale również modularnociš (może drukować z roli na rolę) oraz elastycznociš pozwalajšcš zadrukowywać zarówno sztywne, jak i giętkie materiały o szerokoci do 1,5 m. Jest to urzšdzenie specjalnie zaprojektowane na potrzeby pracowni zajmujšcych się produkcjš wszelkiego rodzaju oznakowań, plansz reklamowych. Modularnoć urzšdzenia pozwala sprostać oczekiwaniom klientów, gdyż zadruk bezporednio na sztywnym materiale oszczędza pracy przy wyklejaniu plansz, umożliwiajšc jednoczenie drukowanie na giętkich materiałach zarówno powlekanych, jak i niepowlekanych.
Po raz pierwszy w Poing prezentowano również największe i najszybsze Đ jak zapewnia Oc Đ rozwišzanie do drukowania zewnętrznej grafiki reklamowej Đ ploter Arizona 600. We wszystkich ploterach wykorzystywana jest 6-kolorowa technologia drukowania Color Blend.
Wszystkie wielkoformatowe nowoci będš dostępne na polskim rynku od czerwca br.
Innš nowociš zaprezentowanš podczas Dni Otwartych był system do druku Vario Stream 9000. To kolorowa drukarka na papier cišgły drukujšca w jednym przebiegu, w dupleksie z prędkociš 800 stron/min, na papierze od 36 do 240 g/m2. Obecnie dostępna jest ona z opcjš dodatkowego koloru Oc Custom Tone i Multi-Custom Tone (4 dodatkowe kolory). Proces drukowania sterowany jest przez oprogramowanie Oc Prisma, które pozwala na pełnš kontrolę i zarzšdzanie drukowaniem oraz obróbkę końcowš prac. System współpracuje z wszystkimi urzšdzeniami wykończajšcymi przeznaczonymi do broszurowania i kopertowania.
Dla dziennikarzy, którzy przyjechali do Poing z całego wiata, Oc zorganizowało konferencję prasowš. Podczas niej Rokus Van Iperen Đ prezes Oc mówił o strategii firmy, jej profilach, celach i prezentowanych przez niš urzšdzeniach. W swoim wystšpieniu podkrelił, że firma nadal, mimo napiętej sytuacji ekonomicznej, koncentruje się na trzech segmentach rynkowych: druku wielkoformatowym, wysokonakładowym druku dokumentów oraz cyfrowym druku na żšdanie. Wszystkim tym segmentom Oc podczas tegorocznych Dni Otwartych zaproponowało nowe rozwišzania i urzšdzenia. Prezes Van Iperen podkrelił również znaczenie wczeniej wspomnianych nowo wprowadzanych na rynek produktów, zwracajšc uwagę na temat tegorocznych Dni Otwartych: ăDrukowanie dla profesjonalistówÓ, który odzwierciedla strategię firmy. Oc dšży do zajęcia miejsca w pierwszej trójce dostawców dla wspomnianych segmentów rynku. Dšżenia te potwierdzajš również wyniki, jakie firma uzyskała w ostatnim roku. Oc, jak mówił prezes Van Iperen, wygenerowało dochód rzędu 2,8 bilionów euro, a zysk wyniósł 328 milionów euro. Staramy się osišgać redni roczny wzrost na poziomie 10% Đ mówił prezes Oc.
Strategię działu cyfrowej produkcji dokumentów omówił podczas konferencji jego szef Jan Dix. Wspomniał on m.in. fakt połšczenia sprzed 15 miesięcy działu systemu produkcji druku i systemu drukowania dokumentów oraz potwierdził, że była to słuszna strategiczna decyzja. Poinformował również o tym, że w styczniu tego roku Oc stworzyło globalnš markę outsourcingu Đ Oc Business Services. Nowa jednostka oferuje klientom profesjonalnš sieć usług w zakresie kontrolowania kosztów oraz podnoszenia skutecznoci produkcji.
Strategię drugiego z działów zaprezentował Michael Frequin, będšcy jego szefem. Mówił on m.in. o tym, w jaki sposób sš wykorzystywane cyfrowe systemy Oc, jakie sš w tym zakresie cyfrowe trendy oraz o produktach, jakie podczas tegorocznych Dni Otwartych zaprezentowano w zakresie druku wielkoformatowego. Zaznaczył, że w roku ubiegłym Oc rozszerzyło ekspansję swoich produktów na nowe geograficzne rynki, m.in. na Japonię oraz Chiny.
Podczas konferencji poinformowano również, że wszystkie prezentowane w Poing nowoci Oc pojawiš się również na drupie w Dsseldorfie w maju bieżšcego roku.