Konferencja poligraficzna 2003
6 Dec 2016 14:43

Podczas targów POLIGRAFIA Polska Izba Druku przy udziale Międzynarodowych Targów Poznańskich zorganizowała w dniach 9-10 kwietnia konferencję poligraficznš pod tytułem ăJakoœć w poligrafii Đ jeden cel, różne drogi i interpretacjeÓ. Otwarcia konferencji dokonał Bogusław Zalewski Đ prezes zarzšdu MTP. Jerzy Hoppe Đ prezes PID wygłosił słowo wstępne, podkreœlajšc potrzebę przekazania wiedzy i doœwiadczeń wynikajšcych ze współpracy wydawców z zakładami poligraficznymi. Perspektywa przystšpienia Polski do Unii Europejskiej powinna przyczyniać się nie tylko do nawišzywania œciœlejszej współpracy wydawców z drukarzami, ale również do łšczenia możliwoœci drukarń w spełnianiu wymagań rynkowych. Celem konferencji było przedstawienie informacji o technologiach poligraficznych, kierunkach rozwoju zagadnień zwišzanych z organizacjš i zarzšdzaniem, współpracy z wydawcami oraz ofercie rynkowej branży poligraficznej. Konferencja była adresowana do osób zatrudnionych zarówno w przedsiębiorstwach poligraficznych, jak i wydawniczych. Wygłoszonych zostało dziewięć referatów autorskich w pierwszym dniu konferencji oraz jedenaœcie referatów w drugim dniu, w blokach tematycznych, autorstwa przedstawicieli instytutów poligraficznych i firm handlowych. Należy podkreœlić, że przyjęta formuła konferencji miała niekomercyjny charakter. Oznacza to, że w prezentowanych referatach była mowa o technologiach, zasadach współpracy wydawca-drukarnia, charakterystyce materiałów, bez używania nazw własnych i ukrytego przekazu reklamowego. Udział w konferencji wzięło ponad 350 osób (w tym 254 zarejestrowanych uczestników) ze 112 przedsiębiorstw. Dominowali uczestnicy z zakładów poligraficznych Đ 153 osoby z 51 drukarń. Liczšcš się grupę stanowili też przedstawiciele wydawnictw Đ 35 osób z 17 firm. Wszyscy uczestnicy konferencji otrzymali broszurę zawierajšcš komplet referatów. Broszura jest również dostępna dla zainteresowanych w biurze PID. Jednym z patronów medialnych konferencji była Poligrafika. Konferencja była zorganizowana przy bardzo aktywnej merytorycznej współpracy i wsparciu finansowym firm: Agfa, Heidelberg Polska i Reprograf. Podejmujšc decyzję o organizacji imprezy przedstawiciele Heidelberga, Agfy i Reprografu zakładali, że będzie to spotkanie cykliczne. Czy po konferencji podtrzymujš swoje zdanie? Sšdzę, że konferencja się udała. Jeżeli opinię mojš potwierdzi więcej osób, będzie to sygnał, iż należy jš organizować regularnie Đ powiedział w rozmowie z Poligrafikš Tomasz Pawlicki z firmy Heidelberg Polska. W podobnym tonie wypowiadał się Jarosław Stradowski z firmy Reprograf: Nie mnie jako współorganizatorowi oceniać, czy konferencja zakończyła się sukcesem. Sšdzšc jednak po frekwencji, która prawie dwukrotnie przewyższyła pierwotne założenia, jej tematyka spotkała się z dużym zainteresowaniem. A to jest sygnał, by podobne spotkania, oczywiœcie pod auspicjami Polskiej Izby Druku, organizować co najmniej dwa razy w roku. Decyzja o terminie kolejnej konferencji powinna zatem być znana już niebawem. AO, SS