Kosmiczna odyseja i augmented print
27 Feb 2020 13:16

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

„Print Evolution Journey” – pod takim hasłem Konica Minolta prezentowała swoje rozwiązania podczas targów RemaDays Warsaw 2020. Znalazły się wśród nich: nowy w ofercie firmy ploter wielkoformatowy AccurioWide 200, znana już z rynku maszyna do uszlachetniania – MGI Jetvarnish 3DS oraz rozwiązania z obszaru rzeczywistości rozszerzonej – Augmented RealityAR wraz z dedykowaną aplikacją genARate. 

Oprócz prezentacji wymienionych rozwiązań firma aktywnie uczestniczyła w towarzyszących targom warsztatach RemaCongress. O efektach, wyróżnikach i wartości dodanej, które pojawiają się wraz z zastosowaniem cyfrowych uszlachetnień i rozszerzonej rzeczywistości oraz ich znaczeniu dla procesu decyzyjnego opowiadał podczas tego wydarzenia Marcin Zaporowski – Industrial Printing Key Account Manager w polskim oddziale Konica Minolta.

Stoisko, na którym z firmą DKS prezentowaliśmy rozwiązania i którego wystrój nawiązywał do hasła przewodniego naszej wspólnej obecności na tej wystawie – „Print Evolution Journey”, było oblegane przez wszystkie dni targowe – mówi Marcin Zaporowski. – Ogromnym zainteresowaniem cieszyły się zarówno pokazywane na nim maszyny, jak i próbki prac. Mam na myśli wydruki z plotera AccurioWide 200, który miał na RemaDays Warsaw swoją polską premierę, jak też uszlachetnienia realizowane na maszynie MGI Jetvarnish 3DS. Zainteresowanie wzbudzało również rozwiązanie wykorzystujące AR – technologię coraz częściej wybieraną przez działy promocji i marketingu w przedsiębiorstwach z różnych branż. Jej możliwości zaprezentowaliśmy w specjalnej broszurze, która zawartością i przesłaniem nawiązywała do naszego motta targowego. Akcenty związane z AR znalazły się też w prezentacji przygotowanej na RemaCongress.

„Jak zaskoczyć i zaangażować klienta – kosmiczna podróż do zbudowania efektywnej komunikacji z klientami”

Taki tytuł nosiła wspomniana prezentacja, zawierająca – co zaznaczył rozpoczynając swoje wystąpienie Marcin Zaporowski – przekaz przyświecający obecności Konica Minolta na targach RemaDays Warsaw. Naszym zdaniem rozwiązania technologiczne są istotne, ale tak naprawdę liczy się sposób, w jaki wykorzystujemy je, by dotrzeć do klienta, przyciągamy jego uwagę, zwiększamy interakcję – mówił. – Kluczem do sukcesu jest tu zaakcentowanie user experience i emocji, jakie towarzyszą klientom podczas dokonywania zakupów. Te zaś są obecnie zapewniane nie tylko przez atrakcyjny wygląd opakowania czy etykiety, ale też rozwiązania wykorzystujące rozszerzoną rzeczywistość.

Marcin Zaporowski zaprezentował liczne przykłady jej zastosowania, oparte na stworzonej przez Konica Minolta aplikacji genARate: Z badań rynkowych oraz zaobserwowanych przez nas reakcji konsumentów wynika, że zastosowanie tzw. augmented print wytycza nową erę w poligrafii, gdzie tradycyjny druk łączymy z nowymi technologiami. Wideo, informacje oraz linki do stron internetowych, interaktywna konfiguracja i zakupy, modele 3D, umieszczanie wirtualnych obiektów, animowane treści „zaszyte” w opakowaniach i etykietach, ożywianie rysunków czy opowiadanie historii z użyciem awatarów – to tylko część możliwości, jakie daje AR, a których ograniczeniem jest jedynie wyobraźnia.

Oczywiście nowe technologie muszą iść w parze z najwyższej jakości wydrukami. Te można wykonać i uszlachetnić na prezentowanych przez nas podczas targów maszynach – mówił Marcin Zaporowski – z których jedna miała swoją polską premierę, druga zaś była ponownie prezentowana szerokiej publiczności.

„Kosmiczne” wydruki z AccurioWide 200 i polska premiera maszyny

Targi RemaDays 2020 były dla firmy Konica Minolta okazją do zaprezentowania zupełnie nowego rozwiązania w jej ofercie – wielkoformatowego plotera AccurioWide 200, umożliwiającego zadrukowywanie mediów giętkich i sztywnych o maksymalnej szerokości 2 m i grubości do 4,5 cm. Podczas wystawy realizowane były na nim prace z udziałem tych ostatnich – firma przygotowała z myślą o zwiedzających plakat i backlit (zawierające „kosmiczne” akcenty) oraz postać kosmonauty, który stał się motywem przewodnim obecności firmy na targach. Zwiedzający mogli nie tylko zabrać ze sobą wydrukowane przez AccurioWide 200 wydruki, ale też wziąć udział w konkursie, którego głównym „bohaterem” był właśnie przygotowany przez nas kartonowy astronauta – mówi Marcin Zaporowski. – Nawiązując do naszego hasła przewodniego, należało zabrać go ze sobą we własną, interesującą podróż, a następnie opublikować zdjęcie na Instagramie z hasztagami #accuriowide i #printevolutionjourney. Dla autorów najciekawszych zdjęć i relacji przygotowaliśmy nagrody. 

Jak dodaje Marcin Zaporowski, zainteresowanie zwiedzających wzbudzały zarówno wydruki wykonane na ploterze AccurioWide 200, jak i sama technologia, na jakiej on bazuje oraz wysoka elastyczność i funkcjonalność maszyny: To nasz debiut w segmencie wielkoformatowego druku inkjetowego, bazującego na technologii UV LED. Cieszymy się, że spotkał się on z ciepłym przyjęciem odwiedzających targi. Wierzymy, że oferowane przez nas maszyny z serii AccurioWide, dostępne w szerokościach 1,6 i 2 m, wkrótce znajdą swoich pierwszych użytkowników w naszym kraju.

„Print Evolution Journey” – efekty specjalne

Drugą maszyną przemysłową, prezentowaną przez Konica Minolta podczas targów RemaDays Warsaw, było urządzenie do uszlachetniania wydruków – MGI Jetvarnish 3DS. Rozwiązanie, obecne w ofercie firmy od pewnego czasu, ma też już użytkowników w naszym kraju. Podczas targów grono to rozszerzyło się o dwie kolejne firmy; np. egzemplarz prezentowany na stoisku został zakontraktowany przez drukarnię Perfekt z Poznania. Goście targowi mieli okazję poznać możliwości MGI Jetvarnish 3D dzięki wydrukom, z których każdy posiadał szereg haptycznych uszlachetnień, a niektóre z nich zostały wzbogacone o elementy AR. Podczas targów można było też zobaczyć na żywo, jak wygląda proces uszlachetniania we wspomnianej maszynie. 

Jesteśmy przekonani, że urządzenie tego typu stanowi dzisiaj o przewadze konkurencyjnej na wymagającym i trudnym rynku zleceń komercyjnych. Pozwala na tworzenie prac, które wyróżniają produkty na tle konkurencji. Tym samym zwiększa ich atrakcyjność, a w konsekwencji – interakcję z klientem i jego user experience. Dzięki prezentacji podczas targów dedykowanych m.in. branży poligraficznej, jakimi są RemaDays Warsaw, mieliśmy okazję szerzej zaobserwować pozytywne wrażenie, jakie robiło nasze stoisko na odwiedzających je obecnych i potencjalnych klientach. Dziękujemy za odwiedziny i zapraszamy do kontaktu wszystkich zainteresowanych prezentowanymi na targach rozwiązaniami – podsumowuje Marcin Zaporowski.

Artykuł sponsorowany