Kreowanie przyszłości
6 Dec 2016 14:58

W dniach 14-16 maja br. w Poznaniu odbyła się pierwsza edycja Międzynarodowych Targów Reklamy i Poligrafii Reklamowej Reklama360. Targi są wspólnym projektem Międzynarodowych Targów Poznańskich oraz firmy Mediarun i jednocześnie nową formułą znanych i cenionych w branży targów Euro-Reklama. Targi zgromadziły ponad 60 wystawców oraz kilka tysięcy zwiedzających. Podczas uroczystej gali wręczono Złote Medale MTP i nagrody Acanthus Aureus. Wyboru dokonano ze względu na design i funkcjonalność prezentowanych produktów. Za najbardziej innowacyjne produkty targów, które zdobyły Złoty Medal MTP, zostały uznane: drukarka wielkoformatowa E+JET zgłoszona przez Color Group s.j. z Chorzowa, pieczątka COLOP PRiNTER Kameleon firmy Colop Polska Sp. z o.o. z Bytomia, strona internetowa NO NAME zgłoszona przez KENTO s.c. Obsługa Agencji Reklamowych z Krakowa oraz drukarka wielkoformatowa FY-3286 J prezentowana przez firmę Plotserwis M. Janicki, M. Mrugała sp. j. z Opola. Statuetkami Złotego Akanta nagrodzono najlepiej zaprojektowane stoiska oraz te najlepiej przygotowane do realizacji strategii marketingowej firmy podczas targów. Nagrodą uhonorowano firmy Adsystem z Kobierzyc oraz Viperprint z Częstochowy. Kreatywne miejsce Bardzo ciekawym pomysłem okazała się być organizowana w ramach targów tzw. Kreatywna Arena, czyli miejsce debat i paneli dyskusyjnych. Arenę podzielono na trzy bloki tematyczne związane z architekturą, marketingiem i designem. Segment „Architektura” uwzględniał tworzenie minimakiet w nowoczesnym wnętrzu, z kolei blok tematyczny „Marketing” zawierał informacje o możliwościach zastosowania technologii 3D w branży marketingowej. Podczas panelu „Design” mogliśmy usłyszeć o niezmiernych możliwościach wyobraźni w zderzeniu z wciąż rozwijającą się technologią. Dyrektor targów, Piotr Kamiński komentuje: Kreatywna Arena – to tam właśnie eksperci Digital Marketingu, nowych technologii oraz reklamy, jakiej do tej pory nie było, reklamy mobilnej, opowiadali, jak z tego korzystać. Ta część merytoryczna stała się ważnym elementem targów Reklama360. Zaproszeni goście podczas warsztatów i wykładów prezentowali również innowacyjne produkty. A co na stoiskach? Nagrodzony w tej edycji targów Adsystem produkujący nowoczesne systemy wystawiennicze zaprezentował ofertę nowych rozwiązań w tej dziedzinie. Jak mówi Marek Bachorski-Rudnicki, kierownik Działu Sprzedaży Adsystem: Targi Reklama360 uważamy za bardzo udane, ponieważ pozwoliły nam w pełni zaprezentować nasze możliwości. Firma Agraf, dystrybutor sprzętu i oprogramowania marek takich jak m.in. Summa, Canon i Colortrac, podsumowuje targi jako bardzo owocne. Maciej Niewiadomski, przedstawiciel firmy Agraf komentuje: Nasza oferta spotkała się z dużym zainteresowaniem ze strony klientów. Jesteśmy przekonani, że przyczyniła się do tego nowa formuła targów, która spowoduje wzrost zainteresowania zarówno ze strony wystawców, jak i odwiedzających targi w przyszłym roku. Z kolei na stoisku firmy Artemis zadebiutowały 2 nowe plotery: laserowy Artemis BDR 1309X oraz tnący Artemis 1300. Natomiast z oferty ploterów drukujących można było zobaczyć ekosolwent 1601 HL. Firma Atrium, znany polski dystrybutor urządzeń do druku wielkoformatowego, zaprezentowała przekrój swojego szerokiego portfolio urządzeń produkcyjnych, w tym m.in. plotery Mutoh Value-Jet 1624, Zenith KM 3200, drukarki Azon TexPro i TwinTex, a także inne pozycje ze swojej oferty takie jak profesjonalne zgrzewarki i trymery. Na tym samym stoisku zwiedzający mogli zapoznać się z nowościami firmy Ikonos: 2-warstwowym blockoutem, ekonomiczną folią Ikonos Smart oraz linią produktów z serii Ikonos Fast & Easy. Kolorowym dodatkiem na stoisku były także prezentowane dekoracyjne płótno i fototapeta. Firma DKS, dystrybuująca m.in. produkty marki Konica Minolta, także pokazała na targach premierowe urządzenie, które cieszyło się dużym zainteresowaniem zwiedzających. Była to drukarka z cyfrowym systemem produkcyjnym z linii light production, bizhub PRESS C1060/C1070/P. Do tej pory sprzedawaliśmy przede wszystkim produkty dla poligrafów, myślę jednak, że nowe urządzenie to produkt idealny również dla producentów książek – mówi Andrzej Ćwikliński, Graphic Arts Support & Sales Manager w firmie DKS. Firma Dyskret, działająca w różnych branżach zaopatrzenia przemysłu i usług, pojawiła się na targach z ciekawym i nowatorskim nośnikiem reklamy. Zadrukowane folie elektrostatyczne ClingZ dzięki swoim właściwościom gromadzenia ładunków elektrycznych mocno przylegały do powierzchni takich jak szkło, metal czy beton. Na targach nie zabrakło także serwisu Fotolia, kóry promował przede wszystkim swoją bogatą ofertę plików graficznych, zdjęć i filmów HD. Można było zaobserwować duże zainteresowanie rozwiązaniami mobilnymi jak chociażby najnowsza aplikacja Fotolia na iPada czy Fotolia Instant oraz rozwiązanie z dziedziny usług web-to-print, Fotolia API. Firma Multifol zaprezentowała innowacyjne folie soczewkowe z niezwykle interesującym i atrakcyjnym efektem 3D. Folie można było obejrzeć w dwóch wariantach i wielkościach: folia do laminowania na zimno przeznaczona do laminowania różnych typów wydruków ploterowych m.in. farbami solwentowymi, ekosolwentowymi oraz folia banerowa do bezpośredniego zadruku przy użyciu dowolnych ploterów UV. Największym zainteresowaniem zwiedzających na stoisku firmy Plotserwis cieszyły się nowe urządzenia z oferty firmy: ploter UV – Docan M10 oraz ploter wielkoformatowy – FY Union 3286J. Firma Plus Digital zjawiła się na targach ze swoją ofertą drukarek wielkoformatowych Epson SureColor oraz trymerów Keencut. Jak podsumowuje Karolina Sarnowska z firmy Plus Digital: Był to czas, kiedy zwiedzający mogli w jednym miejscu obejrzeć i przetestować urządzenia, na które mają w danej chwili zapotrzebowanie. Podczas tych targów pojawiały się jednak przeważnie osoby z branży, które miały już konkretne plany zakupowe. Do stoiska firmy Polkos zwiedzających przyciągały podświetlane litery 3D oraz inne znaki przestrzenne. Firma zaprezentowała m.in. nową giętarkę BPL służącą do odmierzania i wyginania taśm aluminiowych, a także maszyny drukujące marki Roland. Przedstawiciele firmy Sico Polska, która niedawno otworzyła swój nowy oddział w Poznaniu, zachęcali klientów do zapoznania się z nowością w jej ofercie: maszyną lateksową Mimaki JV400 LX. Jak relacjonuje Natalia Kowalska z firmy Ultima Displays, jednego z wiodących europejskich dostawców przenośnych systemów wystawienniczych: Spodobała nam się formuła Reklamy360, która przyjęła kształt spotkania biznesowego. Na targach mogliśmy nie tylko zaprezentować naszą najnowszą ofertę, ale też spotkać się z klientami w mniej formalnym otoczeniu, które dawało możliwość pogłębienia relacji i rozszerzenia współpracy w przyszłości. Poza wymienionymi firmami na targach obecni byli również m.in. przedstawiciele firm: Studio 55, VES Ploter, Viperprint oraz Częstochowskich Zakładów Graficznych i Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych.