Firma Martin Automatic jest jednym z wiodących dostawców technologii odwijania i przewijania non stop dla rynku wąskiej wstęgi, a jednocześnie wieloletnim uczestnikiem targów Labelexpo. Podczas najnowszej edycji wydarzenia, która odbędzie się we wrześniu bieżącego roku w Brukseli, producent zaprezentuje swoją najnowszą technologię oszczędzającą przestrzeń w hali produkcyjnej.
Na stoisku będą pracować dwie spośród najpopularniejszych maszyn przeznaczonych dla sektora wąskiej wstęgi: automatyczny odwijak/sklejarka MBS i przewijarka LRD. Obie maszyny zostały już sprzedane niemieckiej drukarni etykiet Krämer Druck i zostaną dostarczone oraz zainstalowane w zakładzie bezpośrednio po zakończeniu targów Labelexpo.
Kreatywne wykorzystanie pionowego festonu na sklejarce końcówek wstęgi oraz opatentowana funkcja rozładunku rolki przy odwijaniu pozwalają firmie Krämer Druck zaoszczędzić prawie metr całkowitej przestrzeni w kierunku przesuwu. Co więcej, urządzenia te mogą być instalowane bezpośrednio przy ścianach na obu końcach maszyny, zapewniając dostęp w celu konserwacji oraz załadunku i rozładunku rolek, bez potrzeby używania wózków.
Automatyczne rozwiązania Martin Automatic znajdują coraz szersze grono nabywców. Navarra de Etiquetajes, hiszpański producent etykiet wchodzący w skład szybko rozwijającej się grupy DOCUWORLD Packaging, wyposażył swoją maszynę do druku flekso – Mark Andy P5E w zakładzie w Villatuerta w sklejarkę końcówek wstęgi Martin Automatic MBS. Instalacja ma na celu poprawę wydajności produkcji oraz ograniczenie strat surowców.
Sklejarka MBS została zainstalowana w DOCUWORLD na początku 2022 r. w układzie prostopadłym do maszyny drukującej, aby rozwiązać problem ograniczonej wolnej przestrzeni w hali produkcyjnej. Instalacja objęła system festonów kompensowanych bezwładnościowo i opatentowany przez firmę Martin zespół klejący, który łączy końcówki wstęgi oraz zapewnia dwupozycyjne odwijanie wspornikowe. Ergonomiczny system podnoszenia i ładowania zmniejsza ryzyko kontuzji operatora. Wszystkie elementy sterujące są zintegrowane, co pozwala na automatyczne odwijanie rolek, łączenie i kluczową kontrolę napięcia.
Urządzenie MBS, zdolne do łączenia wstęgi o szerokości do 430 mm z prędkością 150 m/min, posiada maksymalną średnicę rolki 1016 mm i standardowy zakres naprężenia roboczego od 80 do 244 Nm, co czyni je odpowiednim dla różnych podłoży, od etykiet PS do tektury o gramaturze 300 g/m2. Maszyna jest wyposażona w system kontroli błędów, który monitoruje wszystkie kluczowe parametry, w tym zerwanie wstęgi, oraz laser wspomagający wyrównywanie taśmy na sąsiednich rolkach.
Zdaniem dyrektora zakładu Ricardo Jose Gonzaleza nieskomplikowane w szkoleniu i obsłudze urządzenie zapewniło firmie większą łatwość realizacji niskonakładowych zleceń flekso. Jesteśmy z niego bardzo zadowoleni. Oszczędza nasz czas przy wymianie rolek i zmniejsza straty materiałowe, co jest szczególnie ważne w obecnej sytuacji rynkowej, gdy musimy ostrożnie zarządzać zużyciem surowców. Liczę na poprawę wydajności o 20-25 proc. w ciągu roku – komentuje.
Wyjaśniając wybór oferty Martin Automatic spośród konkurencyjnych rozwiązań Gonzalez mówi: Sklejarka MBS z łatwością radzi sobie z szeroką gamą podłoży używaną przy obsłudze naszych 700 klientów i liczę, że pomoże nam zwiększyć liczbę 3,5 mln ton surowców, które przetworzyliśmy w ubiegłym roku – chciałbym podnieść roczną sprzedaż z 5 do 8 mln euro, a współpraca z Martin Automatic odgrywa w tym planie kluczową rolę.
Przy coraz mniejszych marżach jakakolwiek poprawa wydajności i oszczędność czasu są warte zachodu. Oprócz możliwości pracy non-stop splicer pozwala operatorowi na przygotowanie kolejnego zlecenia w trakcie trwania produkcji. Umożliwia też maksymalne wykorzystanie materiału z każdej rolki, co przy wysokich kosztach podłoży foliowych ma istotne znaczenie dla końcowego zysku. Dzięki wyższej wydajności maszyna wyposażona w sklejarkę Martin z na- wiązką przekroczyła wydajność dwóch poprzednich urządzeń fleksograficznych. Dodatkowo, dzięki wyeliminowaniu pracochłonnej ręcznej wymiany rolek, pozwoliło to firmie na przesunięcie pracowników do bardziej kreatywnych zadań nastawionych na podnoszenie wartości dodanej produkowanych w firmie etykiet.
Podczas zbliżających się targów Labelexpo Martin Automatic nie ograniczy się do prezentacji innowacyjnych rozwiązań; firma powita odwiedzających stoisko z prawdziwie amerykańską gościnnością częstując swoimi słynnymi hot dogami. Gavin Rittmeyer, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w Martin Automatic, podkreśla: Po czteroletniej przerwie z niecierpliwością czekamy na spotkanie ze starymi i nowymi przyjaciółmi oraz możliwość odświeżenia osobistych kontaktów.
Opracowano na postawie materiałów firmy Martin Automatic