Każdy, kto chciałby zaprezentować się przed globalnymi odbiorcami, przybywa na drupę. Tak będzie również w 2024 r., gdy po ośmioletniej przerwie spowodowanej pandemią odbędzie się kolejna edycja najbardziej liczących się targów poświęconych technologiom druku. Jedno jest pewne już dzisiaj: wystawcy zaoferują prezentacje innowacyjnych produktów oraz przykuwające uwagę demonstracje na żywo.
drupa 2024 to ważny kamień milowy dla firmy Canon – mówi o nadchodzących targach Marc Bory, wiceprezes ds. marketingu i innowacji w dziale druku cyfrowego i rozwiązań EMEA w Canon Europe.
To potwierdzenie obecności kolejnego kluczowego gracza w branży, kiedy globalny sektor druku i opakowań ponownie spotka się na targach drupa w dniach 28 maja – 7 czerwca.
Targi pozwalają nam pogłębić relacje ze społecznościami związanymi z drukiem, a jednocześnie zademonstrować naszą innowacyjność, dominację technologiczną i zaangażowanie w przyspieszony rozwój druku komercyjnego i przemysłowego. Z niecierpliwością czekamy na ponowne spotkanie ze społecznościami drukarskimi z całego świata, by przedyskutować, jak możemy pomóc im w zrównoważonym rozwoju i prosperowaniu w przyszłości dzięki innowacjom technologicznym i biznesowym – wyjaśnia Bory.
W obliczu wyzwań, ale także szans, przed którymi stoi branża poligraficzna, impulsy płynące z targów drupa są cenne jak nigdy dotychczas. W końcu tylko ci, którzy są na bieżąco z trendami technologicznymi i zmianami na rynku, zdobędą i wykorzystają nowy potencjał, który się przed nimi otwiera. Przykładami tego są firmy: Bobst, Canon, Durst Group, EFI, Epson, Fujifilm, Heidelberg, Koenig & Bauer, Konica Minolta, Leonhard Kurz Stiftung, Ricoh Europe PLC oraz Windmöller & Hölscher.
Cieszymy się, że możemy ponownie wziąć udział w targach drupa – podkreśla Erwin Busselot, dyrektor ds. innowacji i rozwiązań biznesowych w firmie Ricoh Europe, i dodaje: – Jesteśmy zachwyceni możliwością powrotu na targi drupa. Już teraz ekscytujemy się tym, co tam zaprezentujemy, i jesteśmy pewni, że wizyta na stoisku Ricoh będzie niezapomnianym przeżyciem.
Swoje innowacyjne rozwiązania zaprezentują również renomowane firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw oraz start-upy, stanowiąc tym samym inspirujące środowisko dla firm, które napędzają rynek swoimi kompetencjami.
Kluczem jest cyfryzacja
Nowe technologie i obszary zastosowań oferują szeroki wachlarz możliwości.
Druk cyfrowy pozostaje kluczową siłą napędową na rynkach komercyjnych i przemysłowych, w miarę jak spada poziom nakładów i rosną wymagania dotyczące zrównoważonej produkcji – ocenia Olaf Lorenz, dyrektor generalny ds. marketingu międzynarodowego w Konica Minolta Business Solutions Europe.
Jednym ze sposobów na zwiększenie sukcesu jest bez wątpienia cyfryzacja, należąca do głównych tematów targów drupa 2024.
Goście naszego stoiska będą mogli zanurzyć się w urzekającej opowieści o Przemyśle 5.0, w której łączą się skalowalność, niezawodna wydajność, zrównoważony rozwój i inteligentna automatyzacja fabryk, a wszystko to na podstawie ludzkiego doświadczenia. Naszą misją w roli globalnego lidera technologicznego jest pomoc w identyfikacji i uwolnieniu potencjału, jaki niesie ze sobą cyfryzacja. Zaprosimy gości do poznania naszych strategicznych partnerstw, które tworzą kompleksowe ekosystemy w wielu segmentach, od etykiet po duży format – dodaje Lorenz.
Motywy przewodnie 2024
Cyfryzacja jest czynnikiem wspomagającym procesy i aplikacje w branży druku i opakowań. Kluczową rolę odgrywają sztuczna inteligencja, gospodarka platformowa i otwartość na nowe rozwiązania produktowe dla przemysłu. Oprócz nich program przyszłorocznej drupy będzie koncentrował się na zrównoważonym rozwoju. Dzięki takim tematom, jak gospodarka o obiegu zamkniętym, efektywność energetyczna i ochrona zasobów, stał się on kluczowym czynnikiem dla całej branży.
W tej dynamicznej rzeczywistości wystawcy zaprezentują kluczowe obszary swoich działań międzynarodowej publiczności obejmującej branżę poligraficzną i opakowaniową, agencje, firmy handlowe, media i ośrodki badawcze.
Jako wystawcy dołożymy wszelkich starań, aby tematy przewodnie, takie jak cyfryzacja i zrównoważony rozwój, zostały zauważone. Rozwiązania cyfrowe są czynnikiem umożliwiającym tworzenie zrównoważonych produktów, usług i procesów. Dzięki naszej strategii Exceeding Print zwracamy uwagę na tematy, które poruszają zarówno branżę poligraficzną, jak i społeczeństwo – mówi dr Andreas Pleßke, rzecznik zarządu Koenig & Bauer.
Różne sposoby uczestnictwa
Targi drupa to nie tylko niezastąpiona globalna platforma branżowa, lecz także miejsce prezentacji ważnych i wizjonerskich treści oraz najlepszych praktyk w trakcie Forów Specjalnych. To tu wystawcy będą zyskiwać nowe szanse biznesowe dzięki swoim innowacjom, pomysłom i koncepcjom.
Podczas targów szczegółowy wgląd w istotne tematy i impulsy do dalszego rozwoju zapewnią uczestnikom drupa cube i inne spotkania poświęcone opakowaniom, tekstyliom i zrównoważonemu rozwojowi. Start-upy zyskają własną platformę „dna – drupa next age”, na której będą mogły zaprezentować się przed międzynarodowymi ekspertami.
Tuż po oficjalnym potwierdzeniu listy uczestników na stronie www.drupa.com pojawią się baza danych wystawców i interaktywny plan hali. Firmy zainteresowane udziałem w roli wystawców znajdą szczegółowe informacje na stronie:
www.drupa.com/en/Exhibit/Become_an_exhibitor.
Opracowano na podstawie materiałów organizatora
Tłumaczenie: TK