Liderzy technologiczni szykują się na targi drupa 2024
12 Sep 2023 13:50

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Każdy, kto chciałby zaprezentować się przed globalnymi odbiorcami, przybywa na drupę. Tak będzie również w 2024 r., gdy po ośmioletniej przerwie spowodowanej pandemią odbędzie się kolejna edycja najbardziej liczących się targów poświęconych technologiom druku. Jedno jest pewne już dzisiaj: wystawcy zaoferują prezentacje innowacyjnych produktów oraz przykuwające uwagę demonstracje na żywo. 

drupa 2024 to ważny kamień milowy dla firmy Canon – mówi o nadchodzących targach Marc Bory, wiceprezes ds. marketingu i innowacji w dziale druku cyfrowego i rozwiązań EMEA w Canon Europe. 

To potwierdzenie obecności kolejnego kluczowego gracza w branży, kiedy globalny sektor druku i opakowań ponownie spotka się na targach drupa w dniach 28 maja – 7 czerwca. 

Targi pozwalają nam pogłębić relacje ze społecznościami związanymi z drukiem, a jednocześnie zademonstrować naszą innowacyjność, dominację technologiczną i zaangażowanie w przyspieszony rozwój druku komercyjnego i przemysłowego. Z niecierpliwością czekamy na ponowne spotkanie ze społecznościami drukarskimi z całego świata, by przedyskutować, jak możemy pomóc im w zrównoważonym rozwoju i prosperowaniu w przyszłości dzięki innowacjom technologicznym i biznesowym – wyjaśnia Bory.

W obliczu wyzwań, ale także szans, przed którymi stoi branża poligraficzna, impulsy płynące z targów drupa są cenne jak nigdy dotychczas. W końcu tylko ci, którzy są na bieżąco z trendami technologicznymi i zmianami na rynku, zdobędą i wykorzystają nowy potencjał, który się przed nimi otwiera. Przykładami tego są firmy: Bobst, Canon, Durst Group, EFI, Epson, Fujifilm, Heidelberg, Koenig & Bauer, Konica Minolta, Leonhard Kurz Stiftung, Ricoh Europe PLC oraz Windmöller & Hölscher. 

Cieszymy się, że możemy ponownie wziąć udział w targach drupa – podkreśla Erwin Busselot, dyrektor ds. innowacji i rozwiązań biznesowych w firmie Ricoh Europe, i dodaje: – Jesteśmy zachwyceni możliwością powrotu na targi drupa. Już teraz ekscytujemy się tym, co tam zaprezentujemy, i jesteśmy pewni, że wizyta na stoisku Ricoh będzie niezapomnianym przeżyciem.

Swoje innowacyjne rozwiązania zaprezentują również renomowane firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw oraz start-upy, stanowiąc tym samym inspirujące środowisko dla firm, które napędzają rynek swoimi kompetencjami.

Kluczem jest cyfryzacja

Nowe technologie i obszary zastosowań oferują szeroki wachlarz możliwości. 

Druk cyfrowy pozostaje kluczową siłą napędową na rynkach komercyjnych i przemysłowych, w miarę jak spada poziom nakładów i rosną wymagania dotyczące zrównoważonej produkcji – ocenia Olaf Lorenz, dyrektor generalny ds. marketingu międzynarodowego w Konica Minolta Business Solutions Europe. 

Jednym ze sposobów na zwiększenie sukcesu jest bez wątpienia cyfryzacja, należąca do głównych tematów targów drupa 2024. 

Goście naszego stoiska będą mogli zanurzyć się w urzekającej opowieści o Przemyśle 5.0, w której łączą się skalowalność, niezawodna wydajność, zrównoważony rozwój i inteligentna automatyzacja fabryk, a wszystko to na podstawie ludzkiego doświadczenia. Naszą misją w roli globalnego lidera technologicznego jest pomoc w identyfikacji i uwolnieniu potencjału, jaki niesie ze sobą cyfryzacja. Zaprosimy gości do poznania naszych strategicznych partnerstw, które tworzą kompleksowe ekosystemy w wielu segmentach, od etykiet po duży format – dodaje Lorenz.

Motywy przewodnie 2024

Cyfryzacja jest czynnikiem wspomagającym procesy i aplikacje w branży druku i opakowań. Kluczową rolę odgrywają sztuczna inteligencja, gospodarka platformowa i otwartość na nowe rozwiązania produktowe dla przemysłu. Oprócz nich program przyszłorocznej drupy będzie koncentrował się na zrównoważonym rozwoju. Dzięki takim tematom, jak gospodarka o obiegu zamkniętym, efektywność energetyczna i ochrona zasobów, stał się on kluczowym czynnikiem dla całej branży.

W tej dynamicznej rzeczywistości wystawcy zaprezentują kluczowe obszary swoich działań międzynarodowej publiczności obejmującej branżę poligraficzną i opakowaniową, agencje, firmy handlowe, media i ośrodki badawcze. 

Jako wystawcy dołożymy wszelkich starań, aby tematy przewodnie, takie jak cyfryzacja i zrównoważony rozwój, zostały zauważone. Rozwiązania cyfrowe są czynnikiem umożliwiającym tworzenie zrównoważonych produktów, usług i procesów. Dzięki naszej strategii Exceeding Print zwracamy uwagę na tematy, które poruszają zarówno branżę poligraficzną, jak i społeczeństwo – mówi dr Andreas Pleßke, rzecznik zarządu Koenig & Bauer.

Różne sposoby uczestnictwa 

Targi drupa to nie tylko niezastąpiona globalna platforma branżowa, lecz także miejsce prezentacji ważnych i wizjonerskich treści oraz najlepszych praktyk w trakcie Forów Specjalnych. To tu wystawcy będą zyskiwać nowe szanse biznesowe dzięki swoim innowacjom, pomysłom i koncepcjom.

Podczas targów szczegółowy wgląd w istotne tematy i impulsy do dalszego rozwoju zapewnią uczestnikom drupa cube i inne spotkania poświęcone opakowaniom, tekstyliom i zrównoważonemu rozwojowi. Start-upy zyskają własną platformę „dna – drupa next age”, na której będą mogły zaprezentować się przed międzynarodowymi ekspertami.

Tuż po oficjalnym potwierdzeniu listy uczestników na stronie www.drupa.com pojawią się baza danych wystawców i interaktywny plan hali. Firmy zainteresowane udziałem w roli wystawców znajdą szczegółowe informacje na stronie:
www.drupa.com/en/Exhibit/Become_an_exhibitor.

Opracowano na podstawie materiałów organizatora

Tłumaczenie: TK