Magic do druku wielkoformatowego
6 Dec 2016 14:44

Dzisiejsza poligrafia rozwija się w bardzo szybkim tempie. Innowacyjnoœć, dostosowywanie się do potrzeb rynkowych, a co za tym idzie wykorzystywanie nowoczesnych technik drukowania Đ tak krótko można scharakteryzować trend przemian. Aby być konkurencyjnymi na rynku, wiele firm poligraficznych zdecydowało się na rozszerzenie portfolio usług o druk niskonakładowy technikš cyfrowš. Prace fotograficzne, prezentacyjne, plakatowe oraz specjalne sš wykonywane również przy użyciu ploterów. Magic do druku wielkoformatowego Wymagania dotyczšce prac sš różne, tak jak i miejsce ich ekspozycji. Poszukiwany jest materiał o dobrej sztywnoœci, lekki i odporny mechanicznie, bez tendencji do zwijania się, w dodatku majšcy zdolnoœć do wysokiej absorpcji tuszu, szlachetnš wizualnie powierzchnię i nieprzejrzysty oraz oczywiœcie jak najtańszy. Z uwagi na to, iż często o doborze materiału decyduje jego cena, a w drugiej kolejnoœci dopiero jakoœć, rynek poszukuje rozwišzań optymalnych. Przyjrzyjmy się, jakie materiały oferuje Antalis Poland swoim klientom, którzy wykorzystujš tego typu techniki drukowania w swojej pracy. Magic J 74250 Đ standardowy, matowy papier prezentacyjny (ok. 120 g) sprawdza się przy bardzo jasnych pastelowych wydrukach, o niewielkich wymiarach. Papier nie faluje, a jego odpornoœć mechaniczna wystarcza do zawieszenia go np. jako wstęgi pionowej. Dodatkowš stabilizację można uzyskać przez zalaminowanie pracy, ale zazwyczaj plakat jest pracš krótkotrwałš i taniš, więc laminowanie staje się nieopłacalne. Prace plakatowe o wyższych nasyceniach kolorystycznych wykonuje się korzystajšc z papierów wyższej generacji. Popularne sš papiery uniwersalne do druku w wysokich nasyceniach i rozdzielczoœciach, przy tym dobrze oddajšce kolor. Papierem takim jest np. matowy Magic Poster Plus (180 g). Jego stabilnoœć podczas drukowania prac fotograficznych w wysokiej rozdzielczoœci jest bardzo dobra. W miejscach wysokiego nasycenia atramentem papier pozostaje płaski. Wstęga nie wymaga zatem dodatkowego podłoża czy stabilizowania Đ może być np. zwieszana swobodnie. Budowa papieru Umieszczenie dodatkowej warstwy akceptujšcej wilgoć sprawia, że materiał bardzo szybko schnie powierzchniowo, dzięki czemu nie rozmazuje się pod palcami. Ważne jest jednak, żeby pamiętać o dosuszeniu wydruku przed laminowaniem, gdyż wewnętrzna struktura papieru pozostaje wilgotna i w czasie laminowania mogš pojawić się kłopoty. Dosuszony zachowuje się bardzo dobrze: nie faluje, nie rozwarstwia się i nie marszczy. Papiery tego rodzaju sš grupš najpopularniejszych papierów uniwersalnych, stosowanych do drukowania prac plakatowych, prezentacyjnych, fotograficznych. Kolejnym materiałem wykorzystywanym do drukowania wymienionych prac jest Magic Poster Gold (170 g), który jest produkowany na bazie papieru foto. Ogólna charakterystyka tego papieru jest zbliżona do charakterystyki papieru Magic Poster Plus; dodatkowo jest to papier wodoodporny. Można zatem oczekiwać wyższej jakoœci druku i ładniejszej powierzchni. Przedstawiane materiały sš papierami nowej generacji, dostosowanymi do większoœci urzšdzeń drukujšcych, pracujš równie dobrze z tuszami standardowymi, jak i pigmentowymi, przy czym należy pamiętać o sprawdzeniu kompatybilnoœci tuszu z podłożami. Materiały te, dostępne w firmie Antalis Poland, wchodzš w skład rodziny produktów Magic. Obejmuje ona obecnie papiery prezentacyjne, fotograficzne, backlite, samoprzylepne, które stanowiš częœć oferty materiałów do druku wielkoformatowego. Artykuł sponsorowany