MAN Roland staje się manroland
6 Dec 2016 14:48
Przez ponad 160 lat manroland projektuje i buduje maszyny drukujące. Na całym świecie co trzecia sprzedana gazeta jest wyprodukowana na maszynie manroland. Aby zapewnić kontynuację tego sukcesu w przyszłości, firma manroland postanowiła rozpocząć 2008 rok świeżym wizerunkiem. Autonomia uzyskana w 2006 roku zapewniła podstawę do stworzenia nowego wizerunku. Ta radykalna zmiana umożliwiła firmie manroland po raz pierwszy skupienie uwagi wyłącznie na branży poligraficznej bez żadnych ograniczeń. Poprzez zmianę identyfikacji wizualnej firmy manroland przedstawia nowy kierunek działania i graficznie pokazuje swoją autonomię. Oto najważniejsze kroki podjęte w celu uzyskania nowej identyfikacji wizualnej. Początkiem było przegrupowanie wartości reprezentowanych przez firmę opierających się na wszystkich pozytywnych doświadczeniach, jakie zdobyła wspólnie ze swoimi klientami. Nowy wizerunek uosabia solidność, siłę innowacyjną, zmotywowanie oraz zdecydowanie. Są to wartości, które charakteryzowały działalność firmy i będą kierunkowały jej dalszy rozwój oraz uosabiały niezależność. Opierając się na silnej świadomości i poszanowaniu, jakim cieszy się marka, opracowano nowy dynamiczny logotyp. Z nowoczesną typografią i zdecydowanymi kolorami: szarym oraz niebieskim nowe logo harmonijnie łączy tradycję i innowacyjność. Ponadto po raz pierwszy nazwy firm połączonych w 1979 roku, MAN i Roland, zostały złączone w formie nowej nazwy. Nierozdzielne i równorzędne: manroland. W nowym logo marka została odmłodzona poprzez typografię i kolorystykę. Firma zachowuje jednak dawną tożsamość i tradycję, dlatego też nadal przyświeca jej hasło WE ARE PRINT. Nowy znak firmowy manroland jest logotypem z optycznym akcentem na literę „o”, symbolizującą kulę ziemską i jednocześnie nawiązującą do kształtu cylindrów drukujących. Dzięki temu również wizualnie zaprezentowano, czym jest manroland: Światowym Partnerem na rynku poligraficznym.
Opracowano na podstawie informacji firmy manroland