Map sponsorem katalogu VIDICAL 2009
6 Dec 2016 14:50

Z początkiem października br. na polskim rynku wydawniczym ukazał się katalog prezentujący prace zgłoszone do konkursu Vidical 2009. Publikacja zawiera zdjęcia i opisy 116 zgłoszonych projektów – kalendarzy i kart świąteczno-noworocznych. Katalog został wydrukowany na papierze One Matt 135 g/m2, podłożu o wysokiej białości i nieprzezroczystości zapewniającym wysoką ostrość druku przy zmniejszonej gramaturze. Publikacja, z uwagi na jubileusz 20-lecia Vidicalu, stanowi podsumowanie dotychczasowych edycji konkursu. Kolejne karty odsłaniają przed czytelnikiem m.in. wspomnienia poświęcone Franciszkowi Starowieyskiemu – artyście związanemu przez lata z Vidicalem oraz refleksje prof. Stanisława Wieczorka, który wielokrotnie, także w tym roku przewodniczył obradom jury. Vidical dał mi kilka lekcji. Pierwszą lekcją jest nabycie umiejętności wartościowania elementów składowych kalendarza i dostrzegania detalu. Mimo półwiekowej współpracy z drukarniami, gdzie mam wielu niezastąpionych przyjaciół, bardzo dużo nauczyłem się od członków jury, którzy oceniali jakość druku (…) Tego w żadnych szkołach nie uczą – pisze o edycjach Vidicalowych konkursów prof. Stanisław Wieczorek. Vidical, konkurs o międzynarodowej renomie, jest organizowany od 1989 roku. W jubileuszowym roku działalności do grona sponsorów tego artystycznego przedsięwzięcia dołączyła firma Map Polska, aby wspierać i promować polskich artystów zarówno w kraju, jak i poza jego granicami. Opracowano na podstawie informacji firmy Map Polska