Massivit 3D – wolność kreacji
30 Jan 2018 09:53

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Wprowadzenie na rynek unikalnego rozwiązania Massivit 1800 3D w 2016 roku rozpoczęło nową erę w komunikacji wizualnej. 

Rynkowa premiera flagowego modelu izraelskiego producenta – Massivit 1800 3D miała miejsce na targach drupa 2016 i wzbudziła ogromne zainteresowanie branży. Każda nowa technologia pojawiająca się na rynku przykuwa uwagę, ale często ciekawość nie od razu przekłada się na sprzedaż – mówi Isabelle Marelly, dyrektor marketingu w firmie Massivit 3D. – Inaczej było w przypadku Massivit 1800 3D – w ciągu 12 miesięcy od premiery rynkowej pozyskaliśmy ponad 30 klientów z 15 krajów na pięciu kontynentach. Od tego czasu rozwinęliśmy się znacząco również jako firma – nasz biznes wzrósł o 350 proc., a siatka naszych dilerów wzrosła do 35. W Polsce rozwiązania izraelskiego producenta są dostępne w ofercie firmy LFP Industrial Solutions, będącej również przedstawicielem takich firm jak Durst, Bullmer czy Caldera na naszym rynku, mającej zatem bogate doświadczenie w obszarze sign&display oraz odpowiednie zaplecze serwisowe. 

Efekt wow

Co czyni technologię firmy Massivit 3D unikalną? Nasze rozwiązanie wypełnia lukę pomiędzy drukarniami wielkoformatowymi a producentami oznakowań, dając im możliwość wprowadzenia wartości dodanej poprzez zaoferowanie unikalnych produktów, a przez to wzrost rentowności oraz odróżnienie się od konkurencji – wyjaśnia Isabelle Marelly. – Pozwala na realizowanie wyjątkowych projektów, których wyprodukowanie tradycyjnymi metodami często nie byłoby możliwe. Druk 3D daje firmom wolność kreacji dużych, kompleksowych, wypukłych i podświetlonych wewnętrznie kształtów dających niezwykle pożądany przez właścicieli marek efekt wow. Zdolność do realizowania przyciągających uwagę produktów komunikacji wizualnej pozwala użytkownikom na rozszerzenie portfolio aplikacji dzięki wykorzystaniu technologii druku 3D i poprzez jej integrację z dotychczas oferowanymi aplikacjami 2D. Przykładem może być oklejanie pojazdów na potrzeby różnych kampanii promocyjnych. Dotychczas wykorzystywano głównie płaskie, zadrukowane folie – połączenie ich z elementami 3D to nieporównywalnie większe oddziaływanie i wyróżnienie się z tłumu innych kampanii. Druk 3D z całą pewnością otwiera drzwi do nowych klientów I umożliwia wzrost konkurencyjności. 

Sukces lubi odważnych

Jak zauważa Isabelle Marelly, głównym wyzwaniem jest dla firmy szerokie dotarcie do projektantów, agencji reklamowych oraz właścicieli marek w celu uświadomienia im nowych możliwości technologicznych, pozwalających na tworzenie kreatywnych projektów, niemożliwych dotychczas do zrealizowania za pomocą tradycyjnych metod. Stałe wysiłki naszych sił sprzedażowych i sukcesy klientów, którzy zainwestowali w nasze rozwiązanie powodują coraz większą świadomość możliwości, ale musimy też brać pod uwagę czynniki zewnętrzne takie jak pojawiające się nowe technologie czy sytuacja ekonomiczna – wyjaśnia dyrektor marketingu. – Wiele firm z rynku sign&display na co dzień boryka się również z wyzwaniami związanymi z konkurencją rynkową oraz stale rosnącymi oczekiwaniami klientów w zakresie coraz szybszej realizacji coraz bardziej kreatywnych i złożonych projektów. Technologie takie jak Massivit 1800 3D z pewnością pomagają sprostać tym oczekiwaniom. Często oznacza to opuszczenie „strefy komfortu” i konieczność zmierzenia się z nowymi rozwiązaniami, w których od początku trzeba wypracowywać know-how, ale przykład tych, którzy zdecydowali się na taki krok pokazuje, że nowa technologia może oznaczać nowy rozdział dla biznesu. Sukces lubi odważnych – to powiedzenie jest szczególnie prawdziwe w branży reklamowej. Jako marketer chętnie słucham dostawców, którzy potrafią w najbardziej efektywny sposób wykorzystać mój budżet poprzez przyciągnięcie uwagi jak najszerszego grona odbiorców. Śmiem twierdzić, że tym samym kieruje się większość właścicieli marek, nieustannie poszukujących nowych poziomów kreatywności w kampaniach promocyjnych. W rezultacie najbardziej aktywne drukarnie wielkoformatowe aktywnie pozycjonują się jako konsultanci komunikacji wizualnej, wspierający swoich klientów w kreacji przyciągających uwagę kampanii reklamowych.

Swoboda kreacji

Przyciągnięcie uwagi jest jednak coraz trudniejsze, dlatego nowe technologie umożliwiające realizację kreatywnych kampanii są przyjmowane z entuzjazmem. Firmy, które nabyły system Massivit 1800 3D, mają na koncie wiele projektów udowadniających, że granice stawia już tylko nasza wyobraźnia – przekonuje Isabelle Marelly. – W przypadku firmy specjalizującej się w produkcji systemów wystawienniczych dodanie elementów 3D spowodowało, że stoiska były oblegane z niespotykaną dotychczas intensywnością. Ten sam efekt osiągnięto w przypadku produktów POS/POP czy aranżacji przestrzeni sklepowej. Doskonałym przykładem jest autralijska firma OMUS, która skonstruowała uchodzący za pierwszy na świecie sklep typu „pop-up” (pojawiający się na określony, zazwyczaj bardzo krótki czas) przy wykorzystaniu naszej technologii 3D. Wyprodukowana w ciągu 18 dni, szeroka na 9 m, długa na 10 m i wysoka na 2,7 m megastruktura została zainstalowana w jednym z centrów handlowych w Sydney podczas specjalnych dni promocji luksusowej marki Louis Vuitton. Innym popularnym obszarem, w którym wykorzystywane są projekty 3D, jest superwielkoformatowa grafika pojazdowa, której doskonały przykład stanowi nasz amerykański klient Carisma. Ta nowojorska firma wykorzystuje struktury 3D łącząc je z winylowymi, wielkoformatowymi wydrukami 2D do oklejania autobusów podczas kampanii promocyjnych premier filmowych. Efekt jest piorunujący – na widok trójwymiarowego, ogromnego obiektu na autobusie przechadzający się Times Square masowo wyciągają telefony z kieszeni i robią zdjęcia. Trudno o lepszą promocję! Poza przytoczonymi, sztandarowymi przykładami obserwujemy rosnącą adopcję form wyprodukowanych w technice druku 3D do produkcji trójwymiarowych odlewów. Tradycyjne metody produkcyjne są bardzo czasochłonne, natomiast nasza technologia pozwala na szybką i ekonomiczną personalizację przy ogromnej swobodzie kreacji. Jestem przekonana, że w 2018 roku zobaczymy jeszcze więcej inspirujących przykładów połączenia technologii 2D i 3D w obszarze komunikacji wizualnej.  AN