Masz na to papier!
6 Dec 2016 14:55

Takie jest motto obchodzącej w br. 10-lecie działalności firmy Podlaskie Centrum Papieru z siedzibą w Białymstoku. Oferuje ona papier głównie dla poligrafii i branży wydawniczej.. Profil firmy i jej ofertę przybliża w rozmowie z „Poligrafiką” Robert Pawłowski, założyciel, a obecnie prokurent spółki. n Jak powstała firma Podlaskie Centrum Papieru i jak się rozwijała w ciągu minionych lat? Robert Pawłowski: Podlaskie Centrum Papieru powstało na bazie firmy Profitpapier w 2001 roku. Gdy rozpoczynaliśmy działalność, nie stał za nami żaden wielki kapitał. Znaliśmy jednak branżę i mieliśmy ogromną chęć dokonania czegoś, co wówczas powszechnie uważane było za niemożliwe. Rynek poligraficzny był względnie uporządkowany i wydawało się, że nie ma miejsca na kolejną firmę dystrybuującą papier o zasięgu ogólnopolskim. Mam wrażenie, że dokonaliśmy bardzo trudnej sztuki, jednak obecne zawirowania w gospodarce nie pozwalają nikomu zupełnie spokojnie patrzeć w przyszłość. Są to bowiem trudne czasy, wymagające większej determinacji, ale mimo wszystko mam nadzieję, że wyjdziemy z kryzysu umocnieni. Z każdym rokiem Podlaskie Centrum Papieru zwiększa zatrudnienie oraz sprzedaż, tak więc moje przypuszczenia mają oparcie w cyfrach. Firma zatrudnia obecnie ok. 50 osób i dysponuje siecią przedstawicieli handlowych. n Do kogo kierujecie swoją ofertę i które papiery są dla firmy najistotniejsze? R.P.: Oferta nasza jest skierowana przede wszystkim do drukarń i wydawnictw. Do kluczowych produktów możemy zaliczyć Amber Graphic, papier kredowany Prima Plus czy też karton z białym spodem Snowboard. Są to zapewne wizytówki naszej oferty. n Czym Państwa firma wyróżnia się na rynku? R. P.: Nasza firma przechodziła i przechodzi ewolucję dostosowując swoją ofertę do potrzeb rynku. Przez okres 10 lat nasi klienci zmienili się bardzo. Nowoczesne parki maszynowe, wyremontowane bądź wybudowane zgodnie z najnowszymi standardami hale produkcyjne to obecna rzeczywistość. Dlatego dzisiaj nasza obsługa klienta oraz jakość oferty muszą być kompatybilne z potrzebami rynku, czyli muszą zachowywać bardzo wysoki poziom. n Czy firma korzystała z funduszy unijnych? R.P.: Tak, otrzymaliśmy dotację unijną na zakup i modernizację magazynu, dzięki czemu nasz papier jest składowany i magazynowany w optymalnych warunkach. n Za co PCP zostało wyróżnione przez „Gazetę Prawną”? R.P.: „Gazeta Prawna” wyróżniła nas za prawidłowe zarządzanie i rozwój firmy. Ale to niejedyne wyróżnienie, które przyznano naszej firmie. Od 3 lat z rzędu jesteśmy też laureatami konkursu Gazele Biznesu. n Czy planowane są jakieś uroczystości związane z jubileuszem? R.P.: Jubileusz chcemy uczcić w gronie klientów, przede wszystkim tych, którzy są z nami nieprzerwanie od 10 lat. Impreza odbędzie się – jakżeby inaczej – 10 grudnia w hotelu Podlasie w Białymstoku. n A jakie są plany co do przyszłości firmy? R.P.: To bardzo ogólne pytanie, dlatego odpowiem w następujący sposób: nadal będziemy ciężko pracować, by zadowolić naszych klientów. Chciałbym za 10 lat mieć poczucie, tak jak dzisiaj, że jesteśmy na rynku potrzebni i mamy interesującą ofertę. n Dziękując za rozmowę życzę kolejnej udanej dekady. Opracowanie: IZ