Media Express Đ jakoć potwierdzona przez IFRA
6 Dec 2016 14:41
W ubiegłym roku ăSuper ExpressÓ, wydawany przez spółkę Media Express (50% udziałów posiadajš Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe, pozostałe 50% należy do szwedzkiej grupy Bonnier), gazeta ukazujšca się na polskim rynku od 10 lat, osišgnęła międzynarodowy sukces. ăSuper ExpressÓ od chwili powstania jest członkiem międzynarodowej organizacji wydawców prasy IFRA. W 1999 roku drukarnia Media Express zgłosiła swój akces do klubu jakoci gazet CQC (Color Quality Club) w edycji na lata 2000-2002.
Sporód ponad 180 gazet zgłoszonych z całego wiata do CQC, ăSEÓ jest jedynš z Polski i jednš z 51 gazet, które spełniły postawione im wymagania. Niezależna komisja International Newspaper Color Quality Club co dwa lata przed targami IFRA ocenia i przyjmuje w poczet członków klubu gazety spełniajšce wysokie standardy jakociowe.
To wyróżnienie daje nam prestiż i satysfakcję w skali międzynarodowej, ponadto mobilizuje nas do stałego utrzymywania wysokiej jakoci produkcji gazety Đ mówi Jacek Góral, dyrektor ds. produkcji Media Express. Ocena jakoci przez Komisję IN CQC odbywa się na podstawie kontroli egzemplarzy gazety z wydrukowanymi specjalnymi testami kontrolnymi przesłanymi do wszystkich członków klubu w postaci identycznych plików i oryginałów ilustracji oraz skal kontrolnych. Ponadto każda gazeta zgłaszajšca się do CQC zobowišzana jest do podania informacji dotyczšcej sprzętu i materiałów stosowanych przez drukarnię (parametry użyte przy drukowaniu ăSEÓ prezentujemy obok).
Korzystajšc z okazji naszego pobytu w Media Express staralimy się uzyskać od dyrektora Jacka Górala informacje o obecnej sytuacji w drukarni i zamierzeniach na przyszłoć. Pytamy więc, jaki wpływ na bieżšcš produkcję drukarni ma przyznane wyróżnienie?
Wysokš jakoć produkcji staramy się utrzymać na co dzień. Przygotowalnia pracuje według sprawdzonych parametrów, które stosujemy jako standard. Wykonanie płyt offsetowych odbywa się tradycyjnie Đ w najbliższym czasie nie przewidujemy przejcia na technologię CtP; na razie, w naszym przypadku, nie jest to jeszcze opłacalne Đ odpowiada dyr. J. Góral.
Spółka Media Express (prezesem zarzšdu jest Izabela Jabłońska) zdecydowała o dobudowaniu do posiadanej maszyny Goss Universal 45 jednej wieży omiozespołowej (pisalimy o tym kilka tygodni temu Đ red.). Obecnie maszyna składa się z trzech wież omiozespołowych, jednego segmentu drukujšcego 1+1 oraz jednego złamywaka. Dzięki temu ăSEÓ w bezporednim druku może mieć 24 strony w pełnym kolorze i 8 stron czarno-białych. Drukarnia zabezpiecza przede wszystkim własnš produkcję, tj. wydanie podstawowe i dodatki oraz wydania regionalne; drukowany tu jest też dodatek do gazety ăŻycieÓ. Redakcje regionalne przesyłajš łšczami telekomunikacyjnymi gotowe kolumny do nawietlania Đ istnieje również możliwoć ingerencji w przysłane pliki. Wszystkie redakcje pracujš na komputerach Macintosh.
Dyrektor J. Góral informuje nas, że ăSEÓ jest również jedynš polskš gazetš posiadajšcš swojš codziennš mutację na rynek USA. Gazeta w postaci elektronicznej przesyłana jest codziennie do Nowego Jorku, gdzie po uzupełnieniu o strony lokalne drukowane jest wydanie amerykańskie ăSEÓ.
Korzystajšc z okazji pytalimy o następstwa wprowadzenia VATu oraz o ocenę coraz popularniejszej prasy bezpłatnej. Jeli chodzi o 7% i 22% VAT na gazety i usługi poligraficzne, to sam fakt, a zwłaszcza szczególny sposób uchwalenia, ogłoszenia i wprowadzenia podatku wiadczš o bezgranicznej nieodpowiedzialnoci i arogancji decydentów na polskiej scenie politycznej. Tłumaczenie wymaganiami zgodnoci polskich przepisów z przepisami Unii jest mydleniem oczu i wiadczy o traktowaniu obywateli polskich Đ czytaj wyborców Đ jak bezmylnej masy, której można wszystko wmówić. Szacunek dla czytelników Poligrafiki nie pozwala mi użyć słów, na jakie tego typu działania zasługujš. Wprowadzone stawki podatku w zdecydowany sposób wpłynš na kondycję finansowš polskich drukarń i wydawców, szczególnie w okresie pierwszych miesięcy od wprowadzenia oraz w firmach niedysponujšcych nadwyżkš wolnego kapitału, a więc firmach małych, na których powstawaniu i rozwoju podobno szczególnie nam zależy. A drukowanie za granicš staje się jeszcze bardziej opłacalne.
Odnonie do gazet bezpłatnych to nie odczuwamy ich wpływu na sprzedaż naszej gazety, tym niemniej obserwujemy to nowe w Polsce zjawisko Đ mówi J. Góral.
Redakcja Poligrafiki gratuluje uzyskania zaszczytnego wyróżnienia i życzy jak najdłuższego utrzymania się w elitarnym klubie International Newspaper Color Quality Club. AO, SS