Tegoroczne spotkanie odbyło się w dniach 30 września oraz 1 października w hotelu Mazurkas w Ożarowie Mazowieckim.
Na bogatą agendę konferencji złożyło się ponad 20 wykładów podzielonych na cztery bloki tematyczne, odbywające się w czterech osobnych salach konferencyjnych, które przeznaczone były dla przedstawicieli drukarń dziełowych, przedsiębiorstw zajmujących się drukiem komercyjnym, a także drukarń gazetowych i opakowaniowych. Sukcesem okazała się również frekwencja – Meet Kodak Polska odwiedziło niemal 200 osób. Czwarta edycja spotkania Meet Kodak Polska była z pewnością najbardziej udaną z dotychczasowych.
Dyskusja panelowa, jakiej jeszcze nie było
Ciekawą propozycją spotkania, której towarzyszyło największe zainteresowanie uczestników Meet Kodak Polska 2010, była rozpoczynająca je – po powitaniu wszystkich gości przez Swapana Chaudhuri, dyrektora zarządzającego Kodak Polska Sp. z o.o. i przedstawieniu innowacyjnych rozwiązań firmy Kodak – dyskusja panelowa poświęcona obecnym trendom rynkowym w poligrafii.
Jej moderatorem był Swapan Chaudhuri – dyrektor zarządzający Kodak Polska, a do rozmowy zaproszono gości reprezentujących kadrę zarządzającą firm poligraficznych z różnych segmentów poligrafii.
Jej uczestnikami byli: Marek Nowosielski (Agora SA), Bartłomiej Gosk (Polskapresse Sp. z o.o.), Michał Sądowicz (Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o.), Dariusz Tomczak (Quad-Winkowski Sp. z o.o.) oraz Bartosz Mateja (Prografix). Głównym celem dyskusji była wymiana poglądów na temat obecnych trendów zarówno w gospodarce, jak i w branży poligraficznej.
W gronie tym znalazł się również Andrzej Sadowski – przedstawiciel Centrum im. Adama Smitha, który podzielił się ze słuchaczami prognozami dotyczącymi kondycji gospodarki, a pozostali uczestnicy dyskusji dzielili się swoimi doświadczeniami z kilku ostatnich miesięcy recesji. Przekonywali również uczestników Meet Kodak Polska, że czas nieco trudniejszej koniunktury może stać się szansą dla rozwijania biznesu, wspierając się przykładami z własnej działalności.
Po panelu dyskusyjnym miała miejsce prezentacja Mariusza Sosnowskiego – prezesa firmy Infosystems SA, która jest partnerem strategicznym Kodak Polska. Przedstawił on zoptymalizowany sposób zarządzania procesami i kontroli kosztów w drukarni opierając się na flagowym produkcie firmy Infosystems SA – systemie do zarządzania przedsiębiorstwem Printmanager.JDF. Następnie Swapan Chaudhuri odebrał z rąk Krzysztofa Januszewskiego, dyrektora biura Zrzeszenia Polskich Fleksografów, dyplom potwierdzający przystąpienie firmy Kodak Polska do tej organizacji. Po tym uroczystym momencie rozpoczęły się wystąpienia prelegentów w poszczególnych blokach tematycznych.
Druk dziełowy, komercyjny oraz rozwiązania dla przedsiębiorstw gazetowych i opakowaniowych
Pierwszy z bloków tematycznych dotyczył druku dziełowego. W jego ramach organizatorzy przygotowali wystąpienia obejmujące nowe możliwości w druku dziełowym („Czy można oszczędzić czas?”, Tomasz Wojnarowski, regionalny menedżer sprzedaży w Kodak Polska), nowe wyzwania w poligrafii, a także rozwiązania: Kodak Prosper Press (Jolanta Michalczyk, regionalny menedżer sprzedaży w Kodak Polska) oraz Kodak InSite Prepress Portal dla drukarni dziełowej (Łukasz Pudełko, specjalista działu prepress Olsztyńskich Zakładów Graficznych OZGraf SA).
Drugi z bloków poświęcony był rozwiązaniom dla druku komercyjnego – reklamy, marketingu bezpośredniego, transpromo oraz druku transakcyjnego. W tej części spotkania Agnieszka Poczekaj, regionalny menedżer sprzedaży w Kodak Polska zaprezentowała rozwiązania Kodaka umożliwiające nowe spojrzenie na sektor drukowania komercyjnego. Bartosz Mateja, prezes zarządu firmy Prografix przedstawił natomiast ważny w obecnych czasach aspekt indywidualizacji komunikacji, opierając się na bogatych doświadczeniach w tym zakresie i realizowanych przez jego firmę projektach. Możliwości druku cyfrowego zaprezentował Sławomir Iwanowski, regionalny menedżer sprzedaży w Kodak Polska. Spotkania w tym bloku tematycznym zakończył Piotr Krzych, właściciel drukarni COMgraph, który mówił o efektywnej komunikacji z klientem.
Trzeci blok tematyczny poświęcono rozwiązaniom dla drukowania czasopism i magazynów oraz drukowi zwojowemu. Sytuację na rynku druku zwojowego na świecie przedstawił Ryszard Barański, regionalny menedżer sprzedaży w Kodak Polska. O tym, czego klienci wymagają od wydawcy, opowiedział Michał Sądowicz, dyrektor biura reklamy Wolters Kluwer Polska. Swapan Chaudhuri z kolei zaprezentował, jak ważna jest indywidualna komunikacja marketingowa z klientem. Kończąc tę część Andrzej Goliński, dyrektor drukarni Agora SA w Pile, przedstawił perspektywy rozwoju druku gazetowego.
Kolejny blok koncentrował się na rozwiązaniach przeznaczonych dla produkcji opakowań. Mariusz Geras, regionalny menedżer sprzedaży Kodak Polska, zaprezentował nowe trendy i szanse rozwoju w sektorze opakowań oraz dokonał przeglądu rozwiązań firmy Kodak dla tego sektora. Doświadczenia z użytkowania technologii Kodak Flexcel NX przedstawił Roman Ostrzycki, dyrektor ds. produkcji firmy Reproserwis Usługi Graficzne. Rolę form drukowych Kodak Elektra XD w druku opakowań wysoko przetworzonych zaprezentował Paweł Palmowski z BSC Drukarni Opakowań SA. Jacek Galiński z firmy Netflex SJ kończąc ten blok tematyczny przedstawił fleksograficzny system CtP Kodak Flexcel NX.
Drugi dzień konferencji poświęcony był rozwiązaniom Kodak Unified Workflow, które zaprezentowali przedstawiciele firmy Kodak (Peter Hulsmans, Tomasz Gogacz oraz Robert Smorąg). Drugą część konferencji w tym dniu wypełniły warsztaty poświęcone rozwiązaniom Kodak Workflow (Kodak Prinergy Evo, Kodak Prinergy Connect, Kodak Prinergy PowerPack, Kodak Insite Prepress Portal, Kodak Preps oraz Kodak Pandora) i systemowi PrintManager.JDF (który prezentowali Marcin Schubert i Rafał Stroński z działu konsultingu Infosystems SA).
Oprócz wiedzy dobra zabawa
Oprócz bogatej części merytorycznej firma Kodak Polska przygotowała dla swoich klientów również wiele dodatkowych atrakcji: losowanie nagród, kolację i przyjęcie wieczorne, podczas którego wystąpił aktor Emilian Kamiński, a także specjalnie zorganizowane w hotelu Mazurkas profesjonalne kasyno.
Tegoroczna edycja Meet Kodak Polska pokazała, jak duże jest zainteresowanie rozwiązaniami, jakie posiada w swojej ofercie Kodak. Rekordowa frekwencja oraz pozytywne opinie naszych gości o tym spotkaniu niezmiernie nas ucieszyły – podsumowuje Swapan Chaudhuri. – Mamy nadzieję, że wielu z nich przekonaliśmy do rozwiązań Kodaka i że zechcą podjąć z nami dialog, dotyczący korzystnych dla nich inwestycji.
Opracowano na podstawie informacji firmy Kodak Polska