„Metro” Gazetą Roku Młodych Czytelników
6 Dec 2016 14:53

Polski dziennik „Metro” otrzymał tytuł „Gazety Roku Młodych Czytelników” w konkursie World Young Reader Prize 2010, organizowanym dorocznie przez Światowe Stowarzyszenie Wydawców Prasy WAN-IFRA. Gazeta otrzymała także najwyższą nagrodę w kategorii Public Service (kampania społeczna) za akcję „Piractwo internetowe – za czy przeciw”. Konkurs World Young Reader Prize nagradza firmy wydawnicze, które opracowały najlepsze projekty i działania mające na celu promocję czytelnictwa gazet wśród młodszych czytelników. Nagrody są przyznawane w ośmiu kategoriach: Marka, Edytorial, Tworzenie newsów, Gazeta w edukacji, Public Service, Komunikacja w sieci, Strategie badawcze i Trwała jakość. Dziennik „Metro” zdobył tytuł „Gazety Roku Młodych Czytelników” za strategię określoną przez jury konkursu – czyli wcześniejszych jego zwycięzców – jako „Total Youth Think”. Sprawiła ona, że „Metro” stało się nowoczesnym ogólnokrajowym tytułem dla młodej generacji. Jury dostrzegło także fakt, że dziennik zawiera treści, które mogą być przez młode pokolenie stosowane w codziennym życiu i dostosowuje swoją zawartość do wydarzeń i inicjatyw, które inspirują ich do działania. „Czytelnicy są dla nas najważniejsi. Staramy się jak najlepiej trafiać w ich potrzeby, zarówno poprzez akcje redakcyjne, jak i podejmowane tematy” – podkreśla Waldemar Paś, redaktor naczelny „Metra”. Rok temu w konkursie World Young Reader Prize 2009 „Metro” zostało wyróżnione za akcję „Okrągły Stół 2009”. Na podstawie informacji WAN-IFRA i „Metro” z 08.09.2010 opracowała DA