Odwiedź drupę, a odkryjesz najnowsze technologie i trendy w światowym przemyśle poligraficznym. Najgorętszym miejscem na nadchodzących targach będzie drupa innovation parc (dip) w halach 7.0 i 7.1, zlokalizowanych przy północnym wejściu Messe Düsseldorf. Na łącznej powierzchni 3300 m2 wystawiać się będzie blisko 160 wystawców. Zostaną tu zaprezentowane najnowsze rozwiązania dla mediów i przemysłu poligraficznego. dip najlepiej charakteryzuje określenie „mikrokosmos innowacji”. Jest dedykowany szczególnie dla nowych i małych firm, które będą miały okazję przedstawić tu wiele ciekawych rozwiązań. Znajdziemy tu również firmy istniejące już na rynku, muszą to jednak być otwarte firmy działające globalnie. Firma Océ, oficjalny partner dip odpowiedzialny za druk, będzie wspierać ekspertów drupy. W części dip zaprezentowanej przez firmę HP zwiedzający znajdą unikalny przegląd nowych rozwiązań dla sektora drukarskiego. Wydawnictwa, agencje oraz użytkownicy końcowi odkryją najnowsze trendy oraz nauczą się, jak wykorzystywać te nowe możliwości. Innowacje zaprezentowane przez nowych wystawców podczas drupy mogą w przyszłości stać się standardami. Odkrywanie nadchodzących trendów Messe Düsseldorf jest promotorem i aktywnym sponsorem, który poprzez dip chce jak najlepiej zaprezentować zwiedzającym debiuty targowe. Dobrze znane firmy również podążyły tym śladem i aktywnie uczestniczą w promocji. Manuel Mataré, project manager drupy, tak opisuje potencjał dip: Wiele mniejszych firm po raz pierwszy będzie miało okazję pokazać się na drupie. W przyszłości ich rozwiązania programowe mogą być niezwykle ważne dla całego przemysłu, tak jak miało to miejsce w przypadku premier dip z 2004 r. Dzisiaj trudno wyobrazić sobie rynek bez wielu aplikacji zaprezentowanych w ramach dip w 2004 roku. Przykładem jest web-to-print, który po raz pierwszy został zaprezentowany na naszych targach, a dziś jest jednym z najgorętszych tematów na świecie. Wystawcy zostaną podzieleni zgodnie z ich ofertą na osiem sektorów tematycznych. Siedem spośród nich będzie się mieściło na parterze w tym samym miejscu co scena dip wyposażona przez Océ oraz główne miejsce spotkań. W hali 7.1 znajdziemy sektor tematyczny „jdf experience parc”, wyposażony wspólnie przez firmę Heidelberger Druckmaschinen AG i CIP4. Tutaj zostaną zaprezentowane aplikacje i systemy workflow. Główna scena wystawców będzie również miejscem codziennych pokazów i prezentacji. Przegląd sektorów w hali 7.0 dip 2008 zaprezentowany przez HP charakteryzuje wszechstronny zakres tematów, które odpowiadają na potrzeby profesjonalnych drukarzy. • „print buyer integration parc” wyposażony przez iClue przedstawi rozwiązania dla web-to-print, print-on-demand, narzędzia do planowania kampanii oraz katalogi online czy systemy do integracji produkcji i jej śledzenia. • „creative production parc” zaprezentuje aplikacje związane z Web 2.0 takie jak komputerowe tworzenie obrazu, retuszowanie obrazu, profesjonalne ilustracje oraz współczesna typografia. • „document management parc” wyposażony przez Compart przedstawi najnowsze rozwiązania dla profesjonalnego zarządzania dokumentami, urządzenia do druku transakcyjnego, aplikacje Sako oraz rozwiązania do konwersji. • Zwiedzający „pdf + xml production parc”, wyposażony przez Global Graphics, będą mieli bezpośredni dostęp do najnowszych rozwiązań programowych przeznaczonych dla PDF, XML oraz Microsoft XPS, dodatkowo do aplikacji PDF, form PDF oraz systemów publikacji XML. • „digital picture parc” będzie koordynowany przez ADF (grupę roboczą fotografii cyfrowej) i skupi się na profesjonalnych i twórczych zdjęciach, aplikacjach dla kamer cyfrowych oraz systemach do drukowania zdjęć. • „online communication parc” zapozna zwiedzających z nowymi cyfrowymi usługami, produktami online takimi jak aplikacje ASP, CRM, prawidłowym zarządzaniem mediami oraz przesyłaniem plików. • „print + publishing parc” koordynowany przez Agfę zaprezentuje informacje o najnowszych technologiach dla przemysłu wydawniczego, systemy workflow, systemy redakcyjne, color management, rozwiązania proofingowe. Zostaną zaprezentowane również aplikacje serwerowe i profesjonalne systemy skanujące. Wycieczka z przewodnikiem dip wycieczka jest nową usługą, z której będzie można po raz pierwszy skorzystać na drupa 2008: zainteresowani zwiedzający będą mogli razem z przewodnikiem zwiedzić osiem sektorów tematycznych dip. Ta specjalna wycieczka ma dać zwiedzającym możliwość zapoznania się z wystawcami, nowościami oraz pomóc w dotarciu do specjalistów z konkretnych dziedzin. Dzięki niej odwiedzający targi znacznie oszczędzą czas, gdyż nie będą musieli sami wyszukiwać interesujących ich tematów. Nieustający program informacyjny Zwiedzający będą mogli brać udział w licznych dyskusjach, pokazach czy prezentacjach – część wystawców będzie prezentować swoje trendy i nowości na dwóch scenach dip stworzonych przez HP. Będą również liczne okazje do wymiany poglądów czy informacji między ekspertami, specjalistami, konsultantami czy dziennikarzami. Codziennie zaplanowano inne pokazy i prezentacje wystawców z sekcji „jdf experience parc stage” oraz „dip stage”. W zależności od mówców pokazy i prezentacje będą prowadzone w języku niemieckim bądź angielskim. Bernd Zipper, koordynator dip wyjaśnia: Krótkie i treściwe prezentacje będą nieustannie przedstawiane na głównej scenie; dostarczą one wszystkich informacji o nowościach dip. Seminaria odbywać się będą natomiast na scenie „jdf parc”. Będziemy również codziennie wydawać gazetkę dla zwiedzających oraz prowadzić wycieczki po dip. „dip business lounge” to specjalne miejsce, gdzie wystawcy i zwiedzający będą mogli w spokoju porozmawiać. To swego rodzaju oaza oddzielona od całej bieganiny i gwaru targów w części dip. Kompetentna selekcja Grupa światowej sławy ekspertów określiła kryteria, jakie muszą spełnić nowe produkty wystawiane na obszarze dip. „dip expert board” ostatecznie będzie decydował, czy dane rozwiązanie pojawi się na dip – musi ono prezentować nowości w dziedzinie aplikacji i systemów software. Laurel Brunner (Spindrift), konsultant przemysłu poligraficznego, Andy Tribute (What-they-think.com), John Parsons (Seybold Report) – międzynarodowi eksperci oraz Bernd Zipper (ZIPCON Consulting/drupa team), ekspert i konsultant techniczny będą wstępnie oceniać zgłoszenia. Zakres tematów zostanie ustalony na podstawie badań rynkowych oraz pod kątem oczekiwań potencjalnych zwiedzających. Warunkiem prezentacji jest, aby zawierały one nowości, szczególnie z dziedziny aplikacji i systemów software – mówi Bernd Zipper. – W związku z ograniczoną przestrzenią nie zamierzam instalować dużych maszyn. Decydującym elementem nie będzie wielkość firmy, lecz jej produkt, koncepcja bądź proces produkcyjny. Targi zorientowane na przyszłość dip 2004 okazał się wielkim sukcesem oraz ustanowił nowe trendy. Jego powierzchnia w przybliżeniu wynosiła 800 m2, w tym roku została ona zwiększona do 3300 m2, co obrazuje ogromny wzrost nowych technologii przemysłu poligraficznego. Manuel Mataré jest zwolennikiem idei dip oraz jego roli jako barometru nowości: Konsekwentnie ulepszamy założenia dip oraz zwiększamy liczbę wystawców. Aby pomóc w promocji małym firmom, stworzyliśmy nową platformę prezentującą nowości rynkowe, która ma przyciągnąć nowe grupy klientów z przemysłu poligraficznego. Hala 7 jest idealnie zlokalizowana pośrodku cyfrowego obszaru targów, zaraz obok nowych hal 8a i 8b, gdzie duże międzynarodowe koncerny będą przedstawiały cyfrowe rozwiązania workflow. Na podstawie informacji drupa opracowała DS