Milowy krok: HP Latex R Series
25 May 2018 14:53

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Integart – firma z wieloletnią tradycją – jest jednym z czołowych w Polsce dystrybutorów urządzeń i mediów do produkcji reklam. Ściśle współpracuje z firmą HP, która jest jej głównym partnerem w segmencie urządzeń produkcyjnych do druku: HP Latex, HP Scitex oraz HP Page Wide XL. Od 2017 roku Integart jest też dystrybutorem urządzeń do druku 3D firmy HP. Obecny rok jest wyjątkowy z uwagi na jubileusz 10-lecia technologii HP Latex na rynku i kolejną, przełomową dla branży premierę HP Latex R Series.

Jak długą drogę zmian i innowacji przeszła technologia HP, wiedzą ci wszyscy, którzy od początku wprowadzenia HP Latex są jej użytkownikami. W 2008 roku po raz pierwszy HP zaprezentowało swoją innowacyjną technologię lateksową; była to I generacja urządzeń. Fakt, że atramenty zostały oparte na bazie wody, wywołał poruszenie w branży. Technologia HP Latex stała się realną alternatywą dla popularnych na rynku rozwiązań solwentowych oraz ekosolwentowych. Od początku była postrzegana jako przełomowa, gdyż wydruki nie emitowały szkodliwych substancji oraz były bezwonne. Dodatkowy atut stanowiło znaczne zwiększenie komfortu pracy operatorów maszyn. Wiele branż niedostępnych do tej pory, jak np. segment dekoracji wnętrz, otworzyło się na nową technologię. Była to ogromna cyfrowa rewolucja w branży reklamowej.

W kolejnych latach, przełomowych, ale i weryfikujących potencjał oraz możliwości technologii lateksowej, HP wprowadziło szereg udoskonaleń: rok później II generację, a w latach 2014 i 2016 – III generację technologii HP Latex (s. 300; s. 500). Nowe korzyści wynikające z pracy nad technologią i inwestowania w nią przez HP to bez wątpienia: druk dwustronny; większe, bardziej ekonomiczne zbiorniki z tuszem – stałe zasilanie; wyższa gęstość optyczna czerni; możliwość uzyskania większej gamy kolorów oraz ulepszona trwałość wydruków dzięki „anti-scratch agent”. W historii technologii lateksowej kolejne usprawnienia, wprowadzone przez HP, mają na celu poprawę komfortu pracy operatorów poprzez ulepszony procesor RIP, w zależności od modelu: wbudowany spektrofotometr lub densytometr (automatyczne tworzenie profili ICC) czy intuicyjny panel dotykowy oraz nowy stół obrotowy – moduł łączący funkcje podawania i odbierania nośników. 

Dziś ta inteligentna i innowacyjna technologia druku cyfrowego HP przeżywa swoją dojrzałość produktową, a rynek branży reklamowej nieustannie ewoluuje. Obecnie wymaga on większej atencji od innych rynków i ewoluuje w kierunku rozwiązań kompleksowych.

Najnowsze premierowe urządzenie HP Latex zaprezentowane podczas targów FESPA w Berlinie to efekt pracy ekspertów i profesjonalistów z działu R&D firmy HP, i bez wątpienia milowy krok dla branży poligraficznej – hybrydowe urządzenie drukujące z białym tuszem lateksowym. 

Firma HP poradziła sobie z jednym z największych ograniczeń w druku wielkoformatowym, tworząc innowacyjny system recyrkulacji białego atramentu zapobiegający jego osadzaniu. Nowy biały atrament lateksowy daje efekt błyszczącej, „prawdziwej” bieli, która nie żółknie z upływem czasu, jak często ma to miejsce w przypadku tradycyjnych atramentów UV. Tym, co dodatkowo wyróżnia HP Latex R 2000, jest możliwość zapewnienia dostawcom usług poligraficznych jeszcze większej wszechstronności. Dzięki nowej drukarce możliwy będzie druk aplikacji reklamowych, elementów wystroju zewnętrznego, grafik okiennych, dekoracji wewnętrznych oraz reklam aplikowanych na pojazdach z białym kolorem na materiałach sztywnych oraz rolowych.

Dzięki inwestycjom firmy HP w dziedzinie chemii i inżynierii powstał biały atrament dla serii HP Latex R, który jest prawdziwym, milowym i przełomowym krokiem w branży. Zaawansowane rozwiązania inżynieryjne, takie jak automatyczna konserwacja, inteligentna próżnia i wspomagane ładowanie mediów będą przekładać się na wysoką produktywność R Series.

10 lat technologii HP Latex na rynku Integart chce w szczególny sposób podkreślić, a na kolejne planuje wprowadzić nowe programy i być jeszcze bliżej swoich klientów. Firma ma świadomość, że dobra technologia to nie wszystko. Dobra technologia wymaga równie dobrego procesu wsparcia posprzedażowego oraz serwisu, czyli zaplecza, które zabezpieczy każdą produkcję. W drugim półroczu wszystkim swoim klientom Integart zapewni możliwość skorzystania z nowych Programów Partnerskich oraz dostosowanych do obecnych potrzeb, spełniających wymagania rynku Procedur Obsługi Klienta. Wsparcie serwisowe i marketingowe to dwie równoległe płaszczyzny, na bazie których firma będzie budować swoją przewagę rynkową i dalszą strategię. Wraz z włączeniem spółki Alma Trend w struktury Integart planowana jest regionalizacja firmowego centrum HP Demo Lab. To właśnie centrum demonstracyjne w Błoniu na początku drogi z technologią HP Latex okazało się dużym sukcesem, ponieważ poprzednio większość dystrybutorów oferowała tylko sprzedaż drukarek. Integart natomiast postanowił przedstawić swoim klientom wszystkie zalety technologii lateksowej, ale przede wszystkim zaprezentować gotowe produkty, które dzięki tej technologii można wyprodukować. Produkty, dzięki którym klient może generować wyższe marze i wyższe zyski. 

III generacja technologii HP Latex pozwala klientom produkować wysokowolumenowe realizacje takie jak kampanie bannerowe, rebranding stacji, sieci sklepów, powierzchni handlowych czy całych flot samochodowych. Dodatkowo każdy posiadacz drukarki HP Latex może w pełni eksplorować rynek reklamy wewnętrznej przy wykorzystaniu dekoracji. Teraz Integart chce 

podzielić się zebranym doświadczeniem z jeszcze większą grupą odbiorców, być jeszcze bliżej klientów, ponieważ uważa, że w dzisiejszym zmieniającym się świecie ważny jest dostęp do wiedzy. Regionalizacja centrów demonstracyjnych ma na celu podzielenie się tą wiedzą z klientami w regionach. Firma ceni czas swoich klientów, dlatego zdecydowała się zainwestować znaczne środki i czas w stworzenie, docelowo, 5 regionalnych Centrów Demonstracyjnych w miastach takich jak: Poznań, Warszawa, Kraków, Katowice i Gdańsk. To inwestycja przede wszystkim w infrastrukturę, tak ażeby jak najlepiej przekazać doświadczenia klientom. W każdym z ośrodków powstanie powierzchnia wystawiennicza, gdzie będą prezentowane urządzenia i technologie, a na miejscu znajdzie się przeszkolony i kompetentny personel, który z przyjemnością będzie dzielił się wiedzą i pomagał klientom, doradzając w kwestii doboru materiałów i organizacji nowoczesnej pracowni reklamowej czy agencji. Dodatkowo w przyszłym roku Integart planuje rozbudowę Centrum HP Demo Lab w Błoniu, które będzie centralnym ośrodkiem prezentacji urządzeń nie tylko do druku. W perspektywie krótkiego okresu firma planuje rozwinąć kluczowe narzędzia wspierające jej klientów – mianowicie szkolenia z zakresu druku i stworzyć najbardziej profesjonalne Centrum Szkoleniowe dla naszej branży. To wszystko jest możliwe dzięki połączeniu potencjału obu firm: Integart i Alma Trend. Powstałe w ten sposób prawie 200-osobowe przedsiębiorstwo jest gotowe na wyzwania kolejnych 10 lat.

Opracowano na podstawie materiałów firmy Integart