Mimaki wprowadza oprogramowanie Simple POP 
22 Mar 2019 13:33

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma Mimaki Europe zapowiedziała wprowadzenie zupełnie nowego oprogramowania projektowego pod nazwą Simple POP, którego premierę zaplanowano na kwiecień 2019. Oprogramowanie jest przeznaczone na rynek handlu detalicznego i ma zwiększyć kreatywność w obszarze wystroju sklepów, ponieważ umożliwi firmom detalicznym samodzielne produkowanie elementów dekoracji oraz łatwe poszerzanie gamy materiałów do punktów sprzedaży (typu POP) przez stosowanie szablonów.

W branży detalicznej korzysta się z szerokiego wachlarza materiałów reklamowych – od oznaczeń okiennych, plakatów i reklam typu POP po pieczęcie i naklejki, które ponadto ściśle wiążą się z wydarzeniami sezonowymi, ograniczonymi czasowo akcjami sprzedażowymi, trendami pogodowymi i ofertami dziennymi. W tej sytuacji kluczowe znaczenie dla poprawiania wyników sprzedaży ma elastyczność w zakresie wewnętrznej produkcji materiałów reklamowych. Bezpośrednią odpowiedzią na te potrzeby jest autorskie oprogramowanie Simple POP, które udostępnia łatwe procesy oparte na wykorzystaniu gotowych szablonów. Oferta dostępnych szablonów obejmuje różne reklamy do punktu sprzedaży, które zaprojektowano z myślą o atrakcyjnym wyglądzie i właściwym przekazywaniu najważniejszych informacji (np. wobblery, etykiety cenowe, plakaty, banery), elementach dekoracji sklepu o charakterze sezonowym lub przeznaczonych na wydarzenia (np. naklejki ścienne, oznaczenia okienne, arkusze magnetyczne, materiały tkane), a także niewielkich artykułach (etykiety, pieczęcie, naklejki itp.).

W celu dodatkowego zwiększenia elastyczności i jakości szablony wyposażono w dane dotyczące cięcia, co umożliwia automatyczne drukowanie i cięcie przy użyciu oprogramowania Simple POP oraz drukarek atramentowych z funkcją cięcia Mimaki serii UCJV150 i UCJV300 wykorzystujących atrament utwardzany promieniami UV. Ponadto drukarki z serii UCJV300, wyposażone w biały atrament, odpowiadają na potrzebę tworzenia atrakcyjnych wizualnie, bardzo ozdobnych materiałów, ponieważ odwzorowują naturalne kolory na nośnikach zarówno przezroczystych, jak i kolorowych.

Najważniejsze cechy i funkcje techniczne oprogramowania Simple POP 

– Gotowe szablony przystosowane do konkretnych zastosowań – łatwiejsze projektowanie materiałów

– Fabrycznie umieszczone dane na temat drukowania i cięcia materiałów POP oraz elementów wystroju sklepów 

– Automatyczne cięcie zwiększające wydajność pracy

– Biały atrament w przypadku urządzeń z serii UCJV300, umożliwiający drukowanie na nośnikach przezroczystych, kolorowych i metalicznych

Oprogramowanie Simple POP udostępnia szeroki wybór szablonów do różnych zastosowań. Po wybraniu szablonu można łatwo zmienić tekst, a także modyfikować i dodawać obrazy i symbole graficzne oraz zmieniać ich rozmiary. Proces projektowania jest łatwy i intuicyjny nawet dla użytkowników niemających doświadczenia z oprogramowaniem graficznym. Ponadto w witrynie internetowej firmy Mimaki będą udostępniane dodatkowe szablony do bezpłatnego pobrania.

Kolejną ważną zaletą oprogramowania Simple POP są szablony fabrycznie wyposażone w dane na temat cięcia, które umożliwiają sklepom samodzielne wykonywanie operacji drukowania i cięcia dzięki połączeniu tego oprogramowania z drukarkami.

Mimaki z serii UCJV150 / UCJV300. Drukarki te mają zintegrowaną funkcję cięcia, umożliwiającą automatyczną produkcję materiałów ekspozycyjnych o różnych kształtach, których cięcie ręczne wymagałoby dużego nakładu czasu i pracy. 

Dodatkowym atutem jest biały atrament o dużej sile krycia dostępny w serii urządzeń UCJV300. Zastosowanie białego atramentu jako bazy wydruków barwnych na nośnikach przezroczystych, kolorowych i metalicznych zwiększa intensywność kolorów atramentu oraz pomaga uzyskać atrakcyjne wydruki.

Zupełnie nowe oprogramowanie Simple POP umożliwia sklepom samodzielną produkcję materiałów reklamowych, eliminując problemy ze zlecaniem tych prac na zewnątrz. Powstało ono, aby ułatwić produkcję atrakcyjnych wizualnie, tematycznych elementów wystroju sklepu oraz umożliwić automatyczny druk i cięcie w połączeniu z drukarkami UCJV150 i UCJV300 – mówi starszy dyrektor ds. marketingu w regionie EMEA Danna Drion. – Z perspektywy firm detalicznych korzyści obejmują skrócenie czasu produkcji, większą elastyczność projektowania i wzrost efektywności pracy.

Opracowano na podstawie materiałów firmy Mimaki