Mniej formalnie, bliżej klienta
6 Dec 2016 14:46
W ramach działań promujących koncepcję „Value Added Printing” MAN Roland Polska zorganizował jesienią ubiegłego roku konferencję dla swoich klientów. Wspominaliśmy już o niej w Poligrafice nr 10/2006, teraz ją przypominamy i wspólnie z Ewą Zalewską, Marketing Managerem i głównym organizatorem przedsięwzięcia, zastanawiamy się nad skutecznością tego typu działań marketingowych.
5 października ub.r. MAN Roland wspólnie z firmami Bobst Group i Millenium Leasing zaprosił swoich klientów na spotkanie do sielskiej osady pod Warszawą. Formalny cel spotkania stanowiła prezentacja kompleksowej oferty współorganizatorów konferencji, natomiast mniej formalny – integracja z klientami w czasami trudnych warunkach plenerowych. Po powitaniu gości przez Tomasza Galanta, prezesa MAN Roland Polska Sp. z o.o., szef sprzedaży Krzysztof Pietrzak przedstawił charakterystyczne cechy maszyn Rolanda odróżniające je od konkurencji (m.in. system Delta Efekt, rakiel komorowy po właściwej stronie, jednolite korpusy boczne, wał wzdłużny). Jego prezentacja miała tytuł „Dlaczego Roland? ”. Area Sales Managerowie firmy MAN Roland omówili także koncepcję firmy „Value Added PrintingÓ na konkretnych przykładach. I tak Daria Firley szczegółowo przedstawiła pakiet Quick Change, Jan Łazicki – Inline Inspector i Inline Sorter, Krzysztof Łukaszewicz – Inline Coater Smart oraz Inline Sheeter, a Sławomir Dziedzic skupił się na opcji Inline Foiler. Jarosław Kotfis, szef sprzedaży maszyn zwojowych, podkreślił mocną pozycję MAN Rolanda w tym segmencie z 52% udziałem w rynku ilustracyjnym (heatsetowym) i 48% w rynku gazetowym (coldsetowym). Ofertę urządzeń do obróbki po druku firmy Bobst Group zaprezentował Paweł Kocik, a dyrektor Maciej Soroka z Millennium Leasing przekonywał o zaletach leasingu jako formy finansowania inwestycji. Po prelekcjach uczestnicy konferencji udali się w plener, aby wziąć udział w przygotowanych przez firmę MAN Roland atrakcjach. Każdy mógł spróbować swych sił w strzelaniu z łuku czy wiatrówki, jeździe terenowym land roverem, a nawet w paintballu. Na zmęczonych zabawą gości czekały także atrakcje wieczorne pod przewodnictwem wodzireja. Przeprowadził on kilka konkursów, w których chętnie i licznie brali udział uczestnicy spotkania. Były także popisy orientalnych tancerek, które po występie uczyły panie biorące udział w imprezie efektownego tańca brzucha. Rozdano również nagrody zwycięzcom zawodów plenerowych. Wieczorną część imprezy za-kończyła prowadzona przez wodzireja zabawa taneczna, trwająca do późnych godzin nocnych. Goście uczestniczący w spotkaniu z pewnością nie mieli żadnych wątpliwości co do celowości organizowania tego typu imprez, co potwierdzili zarówno samą swoją obecnością, jak i aktywnym udziałem tak w części merytorycznej, jak i mniej formalnej. Jaki cel przyświeca organizatorom? – o to zapytaliśmy Ewę Zalewską, Marketing Managera w MAN Roland Polska.
- Jaka jest rola mniej formalnych spotkań z klientami firmy?
Organizowanie tego rodzaju spotkań spełnia ważną funkcję „uzupełniającą” w procesie sprzedaży. Oprócz prezentacji merytorycznych przeprowadzanych bezpośrednio u klienta lub prezentacji maszyn w naszym Graphic Center w Offenbach stwarzamy klientom możliwość poznania konkretnych zagadnień i rozwiązań zastosowanych w maszynach Roland w nieco mniej oficjalnej atmosferze. Sprzyja to zacieśnianiu relacji z klientami oraz pozwala jeszcze lepiej poznać ich indywidualne potrzeby. Poza tym nie jest tajemnicą, że interesy robi się lepiej z tymi, których się dobrze zna. Możliwość spotkania z klientami na gruncie nieco mniej formalnym daje szansę choć na chwilę zmienić charakter łączących nas relacji. Wspólne uczestniczenie w różnego rodzaju konkurencjach, które zorganizowaliśmy poczas naszego zeszłorocznego eventu, było nie tylko sprawdzianem umiejętności w dziedzinie sportu, ale również super zabawą.
- Jaką korzyść odnosi organizująca event firma, a jaką zaproszony na nią klient?
Dzięki organizacji eventów mamy fantastyczną okazję do zaprezentowania nowości technologicznych oraz bardziej szczegółowego przedstawienia poszczególnych rozwiązań stosowanych w naszych maszynach większemu audytorium w jednym czasie. Zapoznanie klientów z najciekawszymi zagadnieniami oraz nowinkami firmy MAN Roland podczas indywidualnych odwiedzin zajęłoby znacznie więcej czasu lub byłoby po prostu niemożliwe. Zaproszeni klienci mogli uczestniczyć w profesjonalnie przygotowanych prezentacjach prowadzonych przez Area Sales Managerów naszej firmy, którzy w każdej chwili są gotowi odpowiedzieć na wszelkie pytania i wątpliwości. Obecność na takim spotkaniu umożliwia cenną wymianę doświadczeń klientów z całej Polski. Aby uatrakcyjnić formę naszych imprez, zdecydowaliśmy się organizować je wspólnie z innymi firmami działającymi na rynku poligraficznym, których oferta również może być ciekawa dla naszych klientów. W zeszłym roku zaprosiliśmy firmy Bobst oraz Millennium BEL Leasing, co spotkało się z dobrym przyjęciem uczestników eventu.
Podsumowując, korzyści płynące zarówno z organizacji, jak i uczestnictwa w tego rodzaju imprezach są obopólne. Abstrahując od mile spędzonego czasu można się naprawdę dużo dowiedzieć, a w dzisiejszych czasach posiadanie odpowiednich informacji jest kluczem do sukcesu.
Poligrafika była partnerem medialnym spotkania.