Myśleć jak start-up, inwestować jak gigant
15 Sep 2021 08:39

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Inwestycja drukarni KRM w urządzenie Konica Minolta AccurioJet KM-1e to dokładnie skalkulowana i strategiczna decyzja, którą niektórzy mogliby określić jako odważną. Jaka jednak miałaby być, skoro została podjęta przez odważną kobietę, która na czele firmy stoi od 2019 r. i ma śmiałą, przemyślaną wizję jej unowocześniania i rozwoju?

Wiedza i poligraficzna intuicja wyniesione z domu, doświadczenie w prowadzeniu biznesu i w sprzedaży, artystyczny zmysł, umiejętność budowania relacji i talent organizacyjny – tak w skrócie można scharakteryzować CEO drukarni KRM, Karolinę Miller-Czech. Kiedy rodzinny poligraficzny biznes potrzebował nowego oddechu, długo się nie wahała i w 2019 roku swoje menedżerskie i organizacyjne talenty pokierowała na nowe tory. Korzystając z ponad 20-letniego doświadczenia rodzinnego biznesu, Karolina Miller-Czech nakreśliła dla drukarni nową strategię i stworzyła odważną, ambitną, świadomą, nowoczesną markę poligraficzną – drukarnię cyfrową i offsetową KRM. 

KRM to zupełnie nowy biznes, wciąż dopiero rozwijamy się na rynku, nabieramy rozpędu. Nie jesteśmy jednak nowicjuszem i mamy już kluczowych klientów, dzięki którym ten progres jest możliwy. Portfolio naszych klientów jest zróżnicowane, ok. 35 proc. to wydawnictwa, 30 proc. – agencje reklamowe i eventowe. Obok druku magazynów, książek, podręczników szkolnych czy przewodników mamy też szeroką ofertę usług dla branży reklamowo-produkcyjnej (opakowania, broszury, katalogi, naklejki itp.). Naszym celem jest, by dla tak dynamicznych i wymagających branż realizować zlecenia bardzo szybko, w najwyższej jakości i nawet w najmniejszych nakładach – mówi Karolina Miller-Czech.

Zastany park maszynowy, choć pokaźny, niekoniecznie nadążał za tą wizją. Zmieniały się też wymagania rynku, zauważalny był spadek nakładów offsetowych, a apetyt na nowych klientów rósł – wszystkie te czynniki przełożyły się na decyzję właścicielki o inwestycji w nowoczesne urządzenie na miarę nowych ambicji KRM. 

Accurio Jet KM-1e – mądra produkcja dla świadomych klientów

Decyzja KRM o inwestycji w AccurioJet KM-1e, innowacyjne cyfrowe urządzenie atramentowe od Konica Minolta, podyktowana była kalkulacją długofalowych kosztów działalności. Konieczne stało się wdrożenie urządzenia cyfrowego drukującego do formatu B2+. Dzięki AccurioJet KM-1e firma jest także w stanie wyeliminować z produkcji wiele procesów pośrednich i zyskać na czasie. Standardowe zlecenia, które dotychczas wymagały przygotowania kilkuset płyt bezprocesowych i nadmiarowych arkuszy, czasu na wyschnięcie, falcowania, zbierania, klejenia i pracy kilku osób, dziś są realizowane w jeden dzień i angażują jedną osobę obsługującą urządzenie. Możliwości są ogromne, możemy być o wiele bardziej elastyczni, a w dłuższej perspektywie to oszczędność – mówi Karolina Miller-Czech, która ma ambitny plan, by nie tylko wykorzystać pełną wydajność urządzenia, ale też pochwalić się jego unikatowymi zastosowaniami. Cyfrowa maszyna wyposażona w kilka opatentowanych technologii, m.in. Dot Freeze czy system druku atramentowego LED utwardza- nego promieniami UV, drukuje do 3000 arkuszy/h, w niespotykanej, widocznej gołym okiem i wyczuwalnej w dotyku jakości. 

Kobiece oko i odpowiedzialność biznesu

Zakup przez KRM AccurioJet KM-1e – urządzenia Konica Minolta, które przeważnie zasila parki maszynowe największych graczy na rynku – nie jest zaskoczeniem dla Jarosława Krasnodębskiego, industrial printing key account managera w Konica Minolta Business Solutions. To szósta instalacja tego urządzenia w Polsce. Pomysł na tę inwestycję jest efektem niezwykłego mariażu doświadczenia z młodością, połączenia tradycji i start-upu. To holistyczne podejście do biznesu, które – oprócz optymalizacji procesów i generowania długofalowych oszczędności – skupia się także na takich aspektach jak walory technologiczne oraz odpowiedzialność biznesowa. KRM może oferować niepowtarzalne produkty premium, jednocześnie znacznie ograniczając negatywny wpływ na środowisko naturalne. Skondensowanie wielu funkcji w AccurioJet KM-1e oznacza zmniejszenie ilości odpadów produkcyjnych, niższe zużycie energii, wody i chemikaliów. Tą inwestycją drukarnia dokonała skoku już na samym początku ambitnej drogi rozwoju – mówi Jarosław Krasnodębski. 

Oprócz tego, że KRM gwarantuje jakość produktów i szybkość reakcji, jest też w stanie drukować na rozmaitych podłożach o zróżnicowanej grubości i w dużym formacie, np. na plastiku, folii transparentnej, papierze ozdobnym, polipropylenie, płótnie. To otwiera wiele drzwi do pozyskania nowych klientów. Wiemy, że sama drukarnia, nawet najlepiej wyposażona, to za mało, by sprostać oczekiwaniom klientów. Zatrudniamy znakomitych fachowców, których talenty rozwijamy. Pracujemy też nad własnym sklepem internetowym, z unikatową linią autorskich, gotowych lub łatwo customizowanych produktów dla przedsiębiorców – takich, które pomogą im sprawnie sprzedawać – zapowiada właścicielka KRM. 

Poparte wiedzą i doświadczeniem odpowiedzialne podejście do biznesu w wykonaniu ambitnej właścicielki przekłada się także na pewną niszowość klientów. Wśród produktów wychodzących spod maszyn KRM nie brakuje wysmakowanych magazynów premium, wyszukanych wydawnictw kulinarnych czy lifestylowych publikacji, w których estetyka, a nawet artyzm mają ogromne znaczenie. Możliwe, że to postać właścicielki z artystycznym zacięciem, zrozumieniem designu i AccurioJet KM-1e na podorędziu przyciąga klientów z najwyższej estetycznej półki.

Opracowano na podstawie materiałów firmy Konica Minolta Business Solutions Polska