W jednej z krakowskich drukarń grupy Walstead (dawniej LSC Communications) rozpoczął pracę ploter hybrydowy Jeti Tauro H2500 LED. To drugie już rozwiązanie marki Agfa pracujące w tym zakładzie.
Inwestycja w nowy ploter wiąże się z dalszym poszerzeniem możliwości produkcyjnych, związanych z obsługą klientów z rynku handlu detalicznego – mówi Łukasz Kolan, dyrektor działu Retail Solutions w Walstead Central Europe. – Zadaniem działu Retail Solutions jest wsparcie sieci handlowych, dystrybutorów i właścicieli marek w komunikacji marketingowej i realizowanie dla nich kompleksowych zleceń. Mam na myśli z jednej strony produkcję katalogów, broszur i ulotek handlowych, wykonywanych w dominującej w polskich drukarniach grupy Walstead technice druku rolowego heatsetowego, z drugiej zaś – zlecenia wchodzące w zakres tzw. In-Store Marketing (ISM). Chodzi o wszelkiego rodzaju rozwiązania POS – standy, systemy oznaczeń, ekspozytory, owijki paletowe, wobblery itp. Nasi klienci od dłuższego czasu zgłaszali na nie zapotrzebowanie, więc w 2016 r. zakupiliśmy m.in. pierwszy ploter hybrydowy – Agfa Anapurna M2500i.
Rozwiązanie to pozwoliło firmie na wejście w zupełnie nowy segment rynku i zadrukowywanie podłoży do tej pory nieobecnych w jej portfolio. Pierwsze zlecenia pojawiły się tu niemal od razu, a zamawiali je przede wszystkim obecni klienci Walstead.
Odpowiadając na rosnące potrzeby naszych klientów, w 2018 roku podjęliśmy decyzję o inwestycji w bardziej zaawansowane rozwiązanie, umożliwiające produkcję materiałów POS o większych nakładach, oczywiście biorąc pod uwagę standardy druku cyfrowego – mówi Łukasz Kolan. Po analizie ofert rynkowych kierownictwo firmy Walstead ponownie zdecydowało się na rozwiązanie marki Agfa. Tym razem drukarnia nabyła ploter Jeti Tauro H2500 LED, pracujący w energooszczędnej technologii UV LED. Umożliwia on zadrukowywanie mediów giętkich o szerokości maks. 2,5 m. Przy podłożach sztywnych maks. format wynosi 4x2,54 m, a grubość – 5 cm.
Zakup ten oznaczał dla nas następny etap w rozwoju, zarówno pod względem technologicznym, jak i wydajności oferowanej przez to urządzenie – mówi Łukasz Kolan. – Naszym zdaniem wybraliśmy optymalne rozwiązanie, biorąc pod uwagę specyfikę realizowanej przez dział Retail Solutions produkcji. Jesteśmy po realizacji kilku dużych kampanii promocyjnych dla naszych klientów i mogę potwierdzić, że ploter spisuje się bardzo dobrze.
Łukasz Kolan podkreśla, że jednym z kluczowych parametrów przy wyborze nowego plotera była długoletnia, pozytywna współpraca krakowskiej drukarni z firmą Agfa: Z jej rozwiązań, zarówno sprzętowych, jak i materiałowych, od wielu lat korzysta nasz dział prepress. Podobnie było po wdrożeniu plotera Anapurna. Agfa była bardzo pomocna przy wprowadzeniu nowych – w naszym przypadku – podłoży, jak też przy ich testowaniu. Również czas reakcji jej działu serwisu i zapewniane wsparcie spełniły nasze oczekiwania.
Szybkie wdrożenie nowego plotera zachęciło kierownictwo polskiego oddziału firmy Walstead do wyjścia z ofertą ISM poza tradycyjnie obsługiwany przez nią segment. Dzięki zakupowi plotera Tauro nasz potencjał w zakresie wielkoformatowego druku cyfrowego wzrósł kilkukrotnie. Biorąc pod uwagę możliwości maszyny, chcemy zaproponować realizowanie na niej prac wykorzystujących m.in. nietypowe podłoża, także dla zupełnie nowych klientów (...) – dodaje Wacław Kruba, kierownik ds. marketingu i rozwoju biznesu Walstead Central Europe.
O wyborze Jeti Tauro H2500 LED, jak podkreśla Łukasz Szul, zastępca dyrektora ds. rozwoju biznesu Walstead Central Europe, zdecydowały też kwestie związane z realizowaną przez Walstead polityką zrównoważonego rozwoju: W naszej firmie bardzo dbamy o aspekty środowiskowe. Na tę kwestię coraz częściej zwracają uwagę także nasi klienci, dla których ważne jest, by do realizacji ich zleceń stosowane były rozwiązania ograniczające negatywny wpływ na środowisko naturalne. Z kolei ploter Jeti Tauro H2500 LED to rozwiązanie z założenia bardziej energooszczędne niż maszyny bazujące na konwencjonalnej technice inkjetowej.
Adriana Piotrowska-Ineksiak, regionalny szef sprzedaży w polskim dziale cyfrowym Agfa uzupełnia: Kluczowym było zastąpienie w nim lamp rtęciowych promiennikami UV LED. To znacząco zredukowało ilość energii niezbędnej do pracy urządzenia, m.in. wyeliminowany został czas potrzebny na jego rozgrzewanie i schładzanie. Jednak co najbardziej istotne, znacznie ułatwiło obróbkę materiałów termoczułych (...).
Łukasz Szul dodaje: Na uwagę zasługuje też sama konstrukcja maszyny. Fakt, że jest ona zabudowana, przekłada się na większe bezpieczeństwo i wygodę obsługi, zapewniając przy tym czystsze powietrze, jakim oddychają operatorzy. Te parametry doskonale wpisały się z kolei w restrykcyjne zasady BHP, obowiązujące w naszej firmie.
W ramach strategicznych inwestycji angielskiej grupy Walstead – jednego z wiodących dostawców usług poligraficznych w Europie – pod koniec września ub.r. w jej skład weszły polskie drukarnie w Krakowie i Starachowicach, dotychczas należące do LSC Communications. Grupa z przychodami pro forma wynoszącymi ok. 700 mln euro zatrudnia ogółem 3700 pracowników w 15 zakładach produkcyjnych, zlokalizowanych w W. Brytanii, Hiszpanii, Austrii, Czechach, Słowenii i Polsce.
Opracowano na podstawie materiałów firmy Agfa