19 czerwca 2023 roku, na który to dzień przypada stulecie firmy Gallus, uroczyście otwarto drzwi do nowego obiektu branżowego Gallus Experience Center, w którym prezentowane są nowe rozwiązania napędzające cyfrową transformację.
Grupa Gallus, spółka zależna Heidelberger Druckmaschinen AG jest jedną z wiodących firm w zakresie rozwoju, produkcji i sprzedaży konwencjonalnych i cyfrowych maszyn wąskowstęgowych dla branży druku etykiet. W dniach 19-24 czerwca br. świętowała swoje 100-lecie, otwierając drzwi do zupełnie nowego centrum branżowego w St. Gallen w Szwajcarii – Gallus Experience Center – które ma służyć jako punkt kontaktowy dla klientów, ekspertów branżowych i interesariuszy, aby napędzać transformację rynku. W jubileuszowym roku firma Gallus wprowadza również trzy nowe produkty do swojego portfolio: portal klienta Heidelberg, maszynę drukującą Gallus One z modułem do obróbki po druku oraz cyfrową aktualizację popularnego modelu Gallus ECS 340.
Gallus Experience Days
W związku z obchodami 100. rocznicy i oficjalnym otwarciem Gallus Experience Center, w ramach tygodnia Gallus Experience Days firma Gallus zaprosiła obecnych i potencjalnych klientów z wiodących na świecie drukarń i zakładów przetwórczych, a także partnerów i właścicieli marek. Centrum, poświęcone cyfrowej transformacji branży etykiet, ma na celu wspieranie w osiągnięciu przez branżę sukcesu poprzez współpracę w tworzeniu innowacji i zrównoważony rozwój. Producenci, dostawcy, przetwórcy, drukarze i właściciele marek mogą korzystać z nowego obiektu w celu inspirowania się, testowania i rozwijania nowych technologii oraz poznawania ekosystemu technologicznego. Ponadto firma wykorzysta obiekt do zaprezentowania konwencjonalnych, hybrydowych i cyfrowych maszyn Gallus, oprogramowania i rozwiązań opartych na chmurze oraz oferty partnerów technologicznych.
Świętując 100-lecie firmy Gallus jesteśmy dumni, że możemy w tym tygodniu stanąć u boku zespołu Gallus – zjednoczeni, jako jedna Grupa. Razem jesteśmy jeszcze silniejsi i mamy solidny plan rozwoju na przyszłość – komentuje dr Ludwin Monz, dyrektor zarządzający firmy Heidelberg. – Ponieważ etykiety i opakowania stanowią obecnie 50 proc. całkowitej sprzedaży Grupy, nowe, cyfrowe i zautomatyzowane rozwiązania wprowadzone dziś przez firmę Gallus odgrywają ważną rolę w przyszłości Heidelberga. Gallus jest ważnym filarem strategii rozwoju firmy, a my jesteśmy bardziej niż kiedykolwiek zaangażowani w jego długoterminową przyszłość.
Nowa, cyfrowa transformacja
Przy rocznym wzroście globalnego wolumenu druku o ponad 2 proc., druk opakowań jest jednym z najsilniej rozwijających się obszarów w branży poligraficznej. Wraz z drukiem etykiet jest to ważny obszar dla firmy Heidelberg. Zgodnie ze swoją dwutorową strategią niemiecki producent koncentruje się również na rozwoju druku cyfrowego. Technologia ta jest wykorzystywana m.in. w produkcji etykiet, której oferuje jedne z największych w branży poligraficznej możliwości rozwoju. Jedna trzecia wszystkich etykiet na świecie jest już drukowana cyfrowo. Druk cyfrowy napędza zatem zmiany w tym obiecującym segmencie rynku, przy wzroście druku atramentowego o około 6 proc. rocznie. Heidelberg zamierza wzmocnić swoją pozycję na tym rynku dzięki Gallus One.
Uważnie słuchamy rynku, prognozujemy, a następnie reagujemy na trendy, które mogą mieć wpływ na naszych klientów i marki – zapewnia Dario Urbinati, dyrektor zarządzający Gallus Group. – Firmy Gallus i Heidelberg są zaangażowane w nową, cyfrową transformację – kreowanie inteligentnego druku opartego na łączności w celu odblokowania rewolucyjnych poziomów automatyzacji i wydajności produkcji. Jest to klucz do rozwiązania dzisiejszych problemów związanych z brakiem wykwalifikowanych pracowników, pozwalający nie tylko obniżyć koszty i zwiększyć rentowność, ale i działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Co więcej, wykorzystując nasze nowe Gallus Experience Center mamy zespół poświęcony badaniu nowych technologii i procesów – takich jak sztuczna inteligencja i Przemysł 4.0 – które można zintegrować z etykietami i opakowaniami, aby lepiej inspirować i angażować młode pokolenia.
Aby jeszcze bardziej przyspieszyć cyfrową transformację etykiet i opakowań oraz pomóc rozwiązać obecne niedobory siły roboczej i zniwelować wzrost kosztów, Gallus zaprezentował również rewolucyjny, nowy portal klienta Heidelberg (HCP), który automatyzuje prawie każdy punkt kontaktu z klientem. Przyszłe wersje tego rozwiązania zapewnią również możliwości predykcyjne, wykorzystujące sztuczną inteligencję (AI) w celu dostarczenia zaleceń mających na celu zwiększenie produktywności, ograniczenie konserwacji i zwiększenie rentowności. Oczekuje się, że nowa platforma pozwoli klientom zaoszczędzić średnio do 35 proc. czasu i kosztów.
Najlepsze z dwóch światów
Zwiększając swoją przewagę w zakresie całkowitego kosztu posiadania (TCO) w produkcji etykiet, Gallus wprowadza na rynek nowy system Gallus One z modułem do obróbki po druku. Rozwiązanie to obejmuje cyfrową maszynę drukującą z wbudowaną stacją fleksograficzną, semirotacyjną wykrawarkę, która może zmienić zadanie w ciągu jednej minuty i przetwarzać do 70 m materiału na minutę oraz systemy kontroli wizyjnej, aby zapewnić najwyższy poziom jakości i zminimalizować ilość odpadów. Firma ogłosiła również możliwość modernizacji istniejącej maszyny fleksograficznej Gallus ECS 340 za pomocą cyfrowej jednostki drukującej (DPU), przekształcając ją w hybrydową maszynę Gallus Labelfire 340, ale bez dodatkowej inwestycji w platformę. Oznacza to, że klienci mają teraz dostęp do całej elastyczności i wszechstronności druku cyfrowego, z niezawodnością i precyzją druku konwencjonalnego oraz technologii dalszej obróbki.
Wprowadzane na rynek nowe produkty Gallus są wynikiem kompleksowego procesu konsultacji z klientami i markami. Po odkryciu, że następna generacja konsumentów detalicznych angażuje się w świat w zupełnie inny sposób, a także w świetle wyzwań demograficznych i innych trendów makro, które generują nowe i znaczące krótko- oraz długoterminowe wyzwania biznesowe dla przetwórców, Gallus przeformułował swoją wizję i misję, aby wesprzeć nowy kierunek biznesowy.
Jesteśmy podekscytowani, że mogliśmy gościć tak wielu przyjaciół i kolegów w tym tygodniu, aby wspólnie świętować nasze stulecie w biznesie, a także podzielić się nowymi produktami i podziękować wielu niesamowitym ludziom w naszej firmie, którzy tak ciężko pracowali, aby nas wspierać – podsumowuje Dario Urbinati. – Ale ten tydzień dotyczy w równym stopniu kolejnych 100 lat i tego, co zrobimy dalej. Właśnie dlatego cieszymy się, że możemy spojrzeć poza branżę graficzną w kierunku innych gałęzi przemysłu – ucząc się od nich, w jaki sposób wykorzystać nowe technologie, aby powitać nową erę cyfrową i zaspokoić potrzeby następnego pokolenia – abyśmy mogli zmodernizować branżę etykiet i opakowań oraz jeszcze bardziej zwiększyć szanse na nasz przyszły sukces. AN