Nowa norma to taka, której nie ma
21 Mar 2023 12:50

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

W ciągu ostatnich kilku lat większość firm – w tym dostawcy usług druku i producenci oznakowań – skupiła swoją energię na przetrwaniu. Jednak jedyną rzeczą, którą możemy zagwarantować jest to, że zawsze będą się pojawiać nowe wyzwania do pokonania. Dlatego ważne jest, aby liderzy biznesu spojrzeli wstecz i ocenili, co zmieniło się w szeroko pojętej branży, którą obsługują oraz jakie możliwości może to stwarzać. 

W trudnych czasach istnieje niebezpieczeństwo, że staniemy się dość zachowawczy, skupiając się na mało ryzykownych, sprawdzonych strategiach. Na targach FESPA zachęcamy naszą globalną społeczność zajmującą się drukiem specjalistycznym do spojrzenia na swoją działalność z nowej perspektywy. 

Kiedy biznes, jaki znamy, znika

Ostatnie lata z pewnością pokazały nam wszystkim, że wszystko może się zmienić w mgnieniu oka. Biznes, jaki znamy, może się nagle zatrzymać. Stopniowe trendy i wyłaniające się wzorce, takie jak przejście na handel elektroniczny i pracę zdalną, mogą ulec dramatycznemu przyspieszeniu. W większości obszarów działalności gospodarczej procesy zmian, które były już w toku trzy lata temu, zostały w czasie pandemii przyspieszone o kilka etapów. W rezultacie zdolność do adaptacji jest teraz sposobem na życie. „Nowa norma” to taka, której nie ma. 

Na tym tle i z tym nowym doświadczeniem przedsiębiorcy muszą podchodzić do starych problemów z innym nastawieniem i patrzeć w przyszłość z alternatywnych punktów widzenia. Zamiast kierować nasze wysiłki na powrót do stanu sprzed pandemii, warto ponownie zdefiniować i poszerzyć nasze granice. Stare zasady nie muszą mieć zastosowania. Priorytety naszych klientów uległy zmianie. W dynamicznych czasach musimy kwestionować przyjęte mądrości i „bo zawsze tak było”, obracać wniwecz „sprawdzone” i przemyśleć modele biznesowe, produkty oraz usługi. Jak powiedział kiedyś Thomas Edison: „Jest sposób, aby zrobić to lepiej. Znajdź go.”

W odpowiedzi na wyzwania 2023 roku

Oczywiście firmy mają zupełnie nowy zestaw wyzwań w 2023 roku. Przeżywamy kryzys energetyczny i kryzys na rynku pracy, a także zmagamy się z problemami łańcucha dostaw i stawiamy czoło rosnącemu zapotrzebowaniu na zrównoważone rozwiązania i praktyki. Dlatego też ważniejsze niż kiedykolwiek jest podejście do rozwoju biznesu ze świeżym nastawieniem i poszukiwanie wcześniej niewykorzystanych możliwości redefinicji procesów oraz dostępu do nowych źródeł przychodów. 

Targi FESPA Global Print Expo 2023 (23-26 maja, Messe Munich, Niemcy) mają na celu pomóc globalnej społeczności zajmującej się drukiem wielkoformatowym i produkcją oznakowań znaleźć te wszystkie ważne nowe perspektywy. Jako najbardziej wszechstronne targi druku specjalistycznego i komunikacji wizualnej w Europie są one idealnym środowiskiem do czerpania inspiracji z potencjalnych możliwości rynkowych, odkrywania nowych usług i aplikacji oraz korzystania z praktycznych porad ekspertów w celu pokonania wyzwań produkcyjnych. 

Dzięki wsparciu naszej globalnej społeczności wystawców będziemy prezentować najnowsze trendy, od automatyzacji i personalizacji po zrównoważony rozwój, z innowacjami w zakresie technologii, oprogramowania i materiałów eksploatacyjnych. Czas spędzony na FESPA Global Print Expo 2023 otworzy odwiedzającym oczy na aktualne trendy, które kształtują to, dlaczego i jak właściciele marek kupują druk.

Nasz rynek może być dojrzewający, ale mając otwarty umysł, zawsze można odkryć nowe rozwiązania i drogi rozwoju. Pandemia pokazała nam również niezmierzoną wartość dialogu i współpracy. Wszyscy zrozumieliśmy granice izolacji i dowiedzieliśmy się, jak wiele zyskujemy dzięki wymianie pomysłów i doświadczeń z innymi uczestnikami rynku. Targi FESPA Global Print Expo stanowią doskonałą okazję do nawiązania kontaktu z dostawcami branżowymi i niezależnymi ekspertami, aby rzucić światło na wyzwania, poznać różne punkty widzenia i nawiązać nowe partnerstwa. 

Potęga personalizacji

FESPA pokaże nowe perspektywy dzięki innowacyjnemu wydarzeniu Personalisation Experience. Od lat mówimy o potędze personalizacji w sektorze druku wielkoformatowego. Teraz patrzymy na to z innego punktu widzenia i zachęcamy właścicieli marek, sprzedawców detalicznych, marketerów, agencje oraz organizacje członkowskie i lojalnościowe do wzbogacenia lub wyróżnienia swojej oferty za pomocą personalizacji. 

Niezależnie od tego, na czym koncentruje się Twoja firma i jakie są Twoje ambicje, nadszedł czas, aby otworzyć umysł, odwrócić się od wyzwań z niedawnej przeszłości i wykorzystać możliwości przyszłości! Do zobaczenia w maju w Monachium!

Michael Ryan, szef targów FESPA Global Print Expo

Tłumaczenie: AN