Nowe oblicze przemysłu opakowaniowego
6 Dec 2016 14:48

W dniach 1-2 lipca br. po raz trzeci odbył się Europejski Szczyt Branży Opakowaniowej (Packaging Summit Europe). Tegoroczna edycja miała miejsce w Amsterdamie i zainteresowała ponad 300 profesjonalistów z całej Europy, którzy reprezentowali różne segmenty przemysłu opakowaniowego. Dominującymi tematami konferencji i wystaw były m.in.: innowacyjne produkty, projekty i zastosowania, przyjazne środowisku technologie, wykorzystywanie materiałów ulegających biodegradacji, zwiększenie możliwości recyklingu, nowe strategie w łańcuchu dostaw oraz zagadnienia dotyczące zrównoważonego rozwoju. Organizatorem imprezy była firma Tarsus Group, międzynarodowa grupa zajmująca się targami, konferencjami, publikacjami i mediami elektronicznymi. Wśród wystawców Europejskiego Szczytu Branży Opakowaniowej znalazły się w tym roku m.in. firmy DuPont, Smurfit Kappa, Eckart czy Micro-Pact. Najważniejszym punktem tegorocznego programu konferencyjnego było wystąpienie Stepha Cartera, dyrektora ds. zrównoważonego rozwoju opakowań w firmie Unilever, który wyjaśniał, w jaki sposób przedsiębiorstwo może wdrażać rozwojowe dla branży procesy przy jednoczesnej trosce o środowisko naturalne. Wskazywał przede wszystkim na wykorzystywanie materiałów biodegradowalnych w masowej produkcji oraz wprowadzanie przyjaznych środowisku technologii. Obalił także jeden z głównych „mitów”, że opakowanie samo w sobie jest złem koniecznym. Według niego „opakowania produktów żywnościowych zazwyczaj mniej niż w 10% oddziałują na ich zawartość; znacznie bardziej chronią niż wpływają negatywnie”. Rowland Heming, senior manager w firmie Pineapple, omówił podczas szczytu problematykę przymusowego stosowania opakowań, natomiast Robert Wilson z firmy Pöyry Consulting na podstawie własnego badania dotyczącego relacji w łańcuchu dostaw sugerował potrzebę wprowadzenia pewnych innowacji i udoskonalenia strategii sprzedaży, które wspomogą profesjonalistów branży opakowaniowej. Po wygłoszonych prezentacjach goście szczytu mieli możliwość aktywnego uczestnictwa w wykładach i zadawania prelegentom pytań. Dzięki dobrze przemyślanemu programowi konferencja ta stwarza wiele możliwości – podsumował wydarzenie Brian Sparks, manager ds. rozwoju opakowań w firmie Oriflame Cosmetics. Pomysł jest świetny, a całe przedsięwzięcie łączy kluczowe przedsiębiorstwa, które znają realia szybko przeobrażającego się rynku opakowaniowego – dodała Amy Dumas z Kinner Dufort. Kolejna edycja Europejskiego Szczytu Branży Opakowaniowej ponownie odbędzie się w Amsterdamie i przewidziana jest na czerwiec przyszłego roku. Na podstawie informacji Tarsus Group opracowała DA