Nowe perspektywy dla przyszłości branży
19 Apr 2023 13:08

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Kolejna edycja FESPA Global Print Expo odbędzie się w dniach 23-26 maja br. w monachijskim centrum targowym. To zdecydowanie najważniejsze europejskie wydarzenie dla branży druku wielkoformatowego, któremu towarzyszy FESPA Global Sign Expo, poświęcone produkcji oznakowań niedrukowanych oraz tegoroczna nowość – Personalisation Experience.

Wsparcie poprzez reinwestycję zysków

FESPA Global Print Expo to wyjątkowe wydarzenie również dlatego, że jego podstawowym celem jest wspieranie społeczności branży druku wielkoformatowego i oznakowań. Wszystkim działaniom FESPA przy- świeca idea „Profit for Purpose” – reinwestycji, która kieruje przychody z wydarzeń targowych do czterech kluczowych obszarów: pomocy firmom z branży poligraficznej w dywersyfikacji, rozwoju i rentownej działalności; dzielenia się wiedzą o rynku; promowania najlepszych praktyk i inspirowania; tworzenia cennych możliwości nawiązywania kontaktów – tłumaczy Neil Felton, dyrektor zarządzający Federacji FESPA. – Pozostawanie w kontakcie z naszą międzynarodową społecznością za pośrednictwem 37 globalnych stowarzyszeń oraz poprzez nasze wydarzenia stanowi istotną część tego procesu, ponieważ umożliwia nam zbieranie informacji i opinii, które następnie pozwalają nam odpowiednio dostosować naszą ofertę. Jesteśmy również dumni z naszych treści edukacyjnych, dotyczących kluczowych trendów, takich jak zrównoważony rozwój, zindywidualizowany wystrój wnętrz i personalizacja, dostarczanych za pośrednictwem wydarzeń targowych oraz platform internetowych dla członków FESPA.com i Club FESPA. Na tych platformach publikujemy szereg treści, które prezentują trendy branżowe i dają praktyczne wskazówki, jak pokonać wyzwania i wykorzystać nowe możliwości.

Udział w targach z myślą o inwestycjach

Wystawianie się na imprezie takiej jak FESPA Global Print Expo umożliwia dostawcom spotkanie z setkami klientów w jednym miejscu w ciągu czterech dni, co jest bardzo efektywnym sposobem prowadzenia ważnych rozmów biznesowych i prezentowania technologii – kontynuuje Neil Felton. – Jest to również świetny sposób na zwiększenie świadomości marki i produktu, ponieważ odwiedzający imprezę odkrywają nowych dostawców i rozwiązania, które ich interesują. W rezultacie wystawcy mają możliwość nawiązania kontaktu z nowymi potencjalnymi klientami, z którymi normalnie nie mieliby styczności. Nasze wydarzenia zawsze przyciągały wysokiej jakości publiczność złożoną z decydentów wyższego szczebla z całego świata, którzy chętnie zapoznają się z najnowszymi innowacjami i osiągnięciami branży. Wiemy również, że duży odsetek gości odwiedzających nasze targi uczestniczy w nich z myślą o kształtowaniu swoich planów inwestycyjnych. Na przykład na naszych targach w Berlinie w 2022 r. ponad 60 proc. odwiedzających podejmowało ostateczną decyzję inwestycyjną w swojej firmie, a wielu wystawców podkreślało wysoką jakość nawiązanych kontaktów i rozmów. 

53 proc. odwiedzających te targi, którzy zdradzili swoje budżety zakupowe, było gotowych wydać łącznie 1,3 mld euro.

Nowa przestrzeń poświęcona personalizacji

Nowością podczas FESPA Global Print Expo będzie Personalisation Experience – przestrzeń, której celem jest dostarczenie odwiedzającym inspiracji i wskazówek, pozwalających im wzbogacić lub wyróżnić swoją ofertę o personalizację i dostosowanie do potrzeb klienta. Oprócz przestrzeni wystawienniczej Personalisation Experience będzie obejmować konferencję, która zagłębi się w psychologię personalizacji, sposoby jej wdrożenia oraz dostarczy więcej szczegółów na temat technologii umożliwiających personalizację. Richard Askam, mówca TEDx i Ambasador Personalizacji FESPA, będzie moderatorem wydarzenia, a wśród potwierdzonych do tej pory prelegentów znajdują się: 

– Dr Frank Piller – profesor zarządzania i szef Instytutu Zarządzania Technologią i Innowacją na Uniwersytecie RWTH w Aachen 

– Paul Currie – prezes YPP 

– Justin Cairns – szef produkcji offline w Ogilvy 

– Pascal Delfosse – właściciel agencji Glaznost Print Production 

– Chloe Combi – autorka, doradca ds. marek i badaczka generacji Z i A 

– Sabine Huijskes – kierownik innowacji w Moonpig/Greetz Group 

– Hannah Groom – kierownik projektu e-commerce w Tony's Chocolonely 

Odwiedzający mogą również uzyskać dostęp do „Strefy personalizacji”, która we współpracy z uczestniczącymi sponsorami i wystawcami daje delegatom szansę na przejście przez proces definiowania, zamawiania i odbierania spersonalizowanych przedmiotów. 

Trendy w centrum uwagi

Michael Ryan, szef targów FESPA Global Print Expo przewiduje, że automatyzacja i optymalizacja procesów będą nadal odgrywać dużą rolę w przypadku firm chcących zmaksymalizować wydajność produkcji. Wielu wystawców zaprezentuje rozwiązania umożliwiające firmom poligraficznym zwiększenie produktywności, zmniejszenie liczby interwencji operatora i zminimalizowanie ilości odpadów. W centrum uwagi pozostaje zrównoważony rozwój, ponieważ właściciele marek nadal wywierają presję na swoich partnerów w zakresie druku i oznakowania, aby oferowali opcje bardziej przyjazne dla planety – dodaje Michael Ryan. – Oprócz Sustainability Spotlight odwiedzający mogą spodziewać się zrównoważonych technologii, bardziej świadomych ekologicznie materiałów eksploatacyjnych oraz podłoży wielokrotnego użytku/przetwarzalnych na stois- kach dostawców w całej hali targowej. Personalizacja jest kluczowym tematem od wielu lat. Zorientowane na przyszłość firmy poligraficzne dostrzegły możliwości personalizacji, które pojawiły się wraz z przejściem na produkcję cyfrową, jednak wiele z nich nie zdążyło jeszcze w pełni zrozumieć jej prawdziwej wartości handlowej. Obecnie osiągnęliśmy punkt, w którym możliwościom kreatywnym i technicznym odpowiada zapotrzebowanie rynku. W ramach Personalisation Experience będziemy podkreślać możliwości, które wynikają z tego trendu i spodziewam się, że kilku wystawców na Personalisation Experience, Global Print Expo i European Sign Expo zademonstruje rozwiązania, które umożliwiają produkcję na zamówienie. Piękno imprezy na żywo polega na tym, że nigdy nie wiadomo, co z niej wyniesiemy. Może to być nowy produkt, który usprawni działalność lub nowa możliwość zastosowania, o której dowiesz się rozmawiając z ekspertem w sali wystawowej. Nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, jakie trendy i możliwości pojawią się w Monachium.

Więcej informacji na temat wydarzeń oraz rejestracja na stronie: www.fespaglobalprintexpo.com/. Wstęp dla członków FESPA jest bezpłatny, jednak osoby niebędące członkami mogą zaoszczędzić 30 euro na bilecie wstępu rejestrując się do 23 kwietnia br., wykorzystując kod FESA327. AN