Kolejna edycja FESPA Global Print Expo odbędzie się w dniach 23-26 maja br. w monachijskim centrum targowym. To zdecydowanie najważniejsze europejskie wydarzenie dla branży druku wielkoformatowego, któremu towarzyszy FESPA Global Sign Expo, poświęcone produkcji oznakowań niedrukowanych oraz tegoroczna nowość – Personalisation Experience.
Wsparcie poprzez reinwestycję zysków
FESPA Global Print Expo to wyjątkowe wydarzenie również dlatego, że jego podstawowym celem jest wspieranie społeczności branży druku wielkoformatowego i oznakowań. Wszystkim działaniom FESPA przy- świeca idea „Profit for Purpose” – reinwestycji, która kieruje przychody z wydarzeń targowych do czterech kluczowych obszarów: pomocy firmom z branży poligraficznej w dywersyfikacji, rozwoju i rentownej działalności; dzielenia się wiedzą o rynku; promowania najlepszych praktyk i inspirowania; tworzenia cennych możliwości nawiązywania kontaktów – tłumaczy Neil Felton, dyrektor zarządzający Federacji FESPA. – Pozostawanie w kontakcie z naszą międzynarodową społecznością za pośrednictwem 37 globalnych stowarzyszeń oraz poprzez nasze wydarzenia stanowi istotną część tego procesu, ponieważ umożliwia nam zbieranie informacji i opinii, które następnie pozwalają nam odpowiednio dostosować naszą ofertę. Jesteśmy również dumni z naszych treści edukacyjnych, dotyczących kluczowych trendów, takich jak zrównoważony rozwój, zindywidualizowany wystrój wnętrz i personalizacja, dostarczanych za pośrednictwem wydarzeń targowych oraz platform internetowych dla członków FESPA.com i Club FESPA. Na tych platformach publikujemy szereg treści, które prezentują trendy branżowe i dają praktyczne wskazówki, jak pokonać wyzwania i wykorzystać nowe możliwości.
Udział w targach z myślą o inwestycjach
Wystawianie się na imprezie takiej jak FESPA Global Print Expo umożliwia dostawcom spotkanie z setkami klientów w jednym miejscu w ciągu czterech dni, co jest bardzo efektywnym sposobem prowadzenia ważnych rozmów biznesowych i prezentowania technologii – kontynuuje Neil Felton. – Jest to również świetny sposób na zwiększenie świadomości marki i produktu, ponieważ odwiedzający imprezę odkrywają nowych dostawców i rozwiązania, które ich interesują. W rezultacie wystawcy mają możliwość nawiązania kontaktu z nowymi potencjalnymi klientami, z którymi normalnie nie mieliby styczności. Nasze wydarzenia zawsze przyciągały wysokiej jakości publiczność złożoną z decydentów wyższego szczebla z całego świata, którzy chętnie zapoznają się z najnowszymi innowacjami i osiągnięciami branży. Wiemy również, że duży odsetek gości odwiedzających nasze targi uczestniczy w nich z myślą o kształtowaniu swoich planów inwestycyjnych. Na przykład na naszych targach w Berlinie w 2022 r. ponad 60 proc. odwiedzających podejmowało ostateczną decyzję inwestycyjną w swojej firmie, a wielu wystawców podkreślało wysoką jakość nawiązanych kontaktów i rozmów.
53 proc. odwiedzających te targi, którzy zdradzili swoje budżety zakupowe, było gotowych wydać łącznie 1,3 mld euro.
Nowa przestrzeń poświęcona personalizacji
Nowością podczas FESPA Global Print Expo będzie Personalisation Experience – przestrzeń, której celem jest dostarczenie odwiedzającym inspiracji i wskazówek, pozwalających im wzbogacić lub wyróżnić swoją ofertę o personalizację i dostosowanie do potrzeb klienta. Oprócz przestrzeni wystawienniczej Personalisation Experience będzie obejmować konferencję, która zagłębi się w psychologię personalizacji, sposoby jej wdrożenia oraz dostarczy więcej szczegółów na temat technologii umożliwiających personalizację. Richard Askam, mówca TEDx i Ambasador Personalizacji FESPA, będzie moderatorem wydarzenia, a wśród potwierdzonych do tej pory prelegentów znajdują się:
– Dr Frank Piller – profesor zarządzania i szef Instytutu Zarządzania Technologią i Innowacją na Uniwersytecie RWTH w Aachen
– Paul Currie – prezes YPP
– Justin Cairns – szef produkcji offline w Ogilvy
– Pascal Delfosse – właściciel agencji Glaznost Print Production
– Chloe Combi – autorka, doradca ds. marek i badaczka generacji Z i A
– Sabine Huijskes – kierownik innowacji w Moonpig/Greetz Group
– Hannah Groom – kierownik projektu e-commerce w Tony's Chocolonely
Odwiedzający mogą również uzyskać dostęp do „Strefy personalizacji”, która we współpracy z uczestniczącymi sponsorami i wystawcami daje delegatom szansę na przejście przez proces definiowania, zamawiania i odbierania spersonalizowanych przedmiotów.
Trendy w centrum uwagi
Michael Ryan, szef targów FESPA Global Print Expo przewiduje, że automatyzacja i optymalizacja procesów będą nadal odgrywać dużą rolę w przypadku firm chcących zmaksymalizować wydajność produkcji. Wielu wystawców zaprezentuje rozwiązania umożliwiające firmom poligraficznym zwiększenie produktywności, zmniejszenie liczby interwencji operatora i zminimalizowanie ilości odpadów. W centrum uwagi pozostaje zrównoważony rozwój, ponieważ właściciele marek nadal wywierają presję na swoich partnerów w zakresie druku i oznakowania, aby oferowali opcje bardziej przyjazne dla planety – dodaje Michael Ryan. – Oprócz Sustainability Spotlight odwiedzający mogą spodziewać się zrównoważonych technologii, bardziej świadomych ekologicznie materiałów eksploatacyjnych oraz podłoży wielokrotnego użytku/przetwarzalnych na stois- kach dostawców w całej hali targowej. Personalizacja jest kluczowym tematem od wielu lat. Zorientowane na przyszłość firmy poligraficzne dostrzegły możliwości personalizacji, które pojawiły się wraz z przejściem na produkcję cyfrową, jednak wiele z nich nie zdążyło jeszcze w pełni zrozumieć jej prawdziwej wartości handlowej. Obecnie osiągnęliśmy punkt, w którym możliwościom kreatywnym i technicznym odpowiada zapotrzebowanie rynku. W ramach Personalisation Experience będziemy podkreślać możliwości, które wynikają z tego trendu i spodziewam się, że kilku wystawców na Personalisation Experience, Global Print Expo i European Sign Expo zademonstruje rozwiązania, które umożliwiają produkcję na zamówienie. Piękno imprezy na żywo polega na tym, że nigdy nie wiadomo, co z niej wyniesiemy. Może to być nowy produkt, który usprawni działalność lub nowa możliwość zastosowania, o której dowiesz się rozmawiając z ekspertem w sali wystawowej. Nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, jakie trendy i możliwości pojawią się w Monachium.
Więcej informacji na temat wydarzeń oraz rejestracja na stronie: www.fespaglobalprintexpo.com/. Wstęp dla członków FESPA jest bezpłatny, jednak osoby niebędące członkami mogą zaoszczędzić 30 euro na bilecie wstępu rejestrując się do 23 kwietnia br., wykorzystując kod FESA327. AN