Nowe wydarzenie w branży poligraficznej
27 Feb 2020 13:18

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

W kalendarzu imprez branżowych przybędzie nowy event: organizowane przez Ptak Warsaw Expo targi poligraficzne Warsaw Print-Tech, zaplanowane na 28-29 października br. O genezie tego premierowego wydarzenia i związanych z nim oczekiwaniach rozmawiamy z zespołem odpowiedzialnym za jego organizację. 

 

Jak powstał pomysł zorganizowania w Ptak Warsaw Expo targów branży drukarskiej?

––––––––––

Anna Kudelska: Staramy się być na bieżąco z tym, co się dzieje w różnych branżach i umiejętnie dostrzegać ich zapotrzebowanie. Po wnikliwej analizie okazało się, że poligrafia nie miała swojego miejsca. Brakowało dedykowanej przestrzeni, w której mogliby się spotkać przedstawiciele branży z konsumentami nastawionymi bezpośrednio na kontraktację. Obserwując światowe trendy można zauważyć, że targi muszą być czyste branżowo, inaczej cała branża cierpi.

 

Do jakich grup odbiorców adresowana jest nowa impreza? Na jakie obszary ekspozycyjne będzie położony nacisk?

––––––––––

Mateusz Dec: Warsaw Print-Tech Expo to wydarzenie, na którym szczególnie dobrze poczują się osoby ściśle związane z branżą poligraficzną. Są to między innymi: właściciele drukarń i agencji reklamowych, specjaliści produkcyjni z niemal wszystkich gałęzi przemysłu, a także wydawnictwa i producenci opakowań. Stawiamy na różnorodną innowację, dzięki czemu każdy, niezależnie od specjalizacji, będzie mógł spełnić swoje cele biznesowe.

 

W broszurze informacyjnej dotyczącej targów Warsaw Print-Tech Expo można przeczytać, że organizatorzy liczą na minimum 6500 odwiedzających i 300 wystawców. Czy te liczby wynikają z badań fokusowych bądź innego rodzaju rozpoznania przeprowadzonego w środowisku branżowym?

––––––––––

Jan Rybacki: Estymacje na temat liczby uczestników opierają się na obserwacjach i doświadczeniu. Ptak Warsaw Expo to jedyny w Polsce prywatny ośrodek targowy o znaczeniu europejskim. Pozwala to na łamanie monopolu na polskim rynku targowym, a oferty naszych targów są bardzo konkurencyjne. Program wydarzenia zakłada wyjątkowe prezentacje sprzętowe, premiery oraz daje ogromne możliwości biznesowe. Dlatego od pierwszego dnia ogłoszenia targów rejestrujemy 40-50 firm dziennie w roli odwiedzających. Osiągnięcie pułapu na poziomie 6000, 8000, a nawet 10 000 odwiedzających jest zupełnie realne.

Wszystkich zainteresowanych zachęcamy do kontaktu z naszym zespołem, gdzie istnieje możliwość zweryfikowania, ilu jest zarejestrowanych odwiedzających skierowanych do ich profilu działalności.

 

Targi Warsaw Print-Tech Expo są planowane na październik BR. W czerwcu ma się odbyć największa impreza branży druku i papieru – drupa w DÜsseldorfie. Czy nie obawiacie się Państwo, że zaledwie kilkumiesięczny odstęp pomiędzy obydwiema imprezami jest zbyt krótki?

––––––––––

A.K.: Targi w Düsseldorfie stanowią idealny wzorzec o europejskich standardach. Polskie firmy również zasługują na wydarzenie na takim poziomie. Nie traktujemy tego jako bezpośredniej konkurencji. W wieloletniej historii Ptak Warsaw Expo organizowaliśmy wydarzenia, które były porównywalne do gigantycznych wydarzeń w Mediolanie, Moskwie czy Norymberdze.

Data wydarzenia nigdy nie będzie odpowiednia, zawsze będzie z czymś kolidowała. Październikowy termin konsultowaliśmy z ponad 80 wystawcami chętnymi do wzięcia udziału; nie wybraliśmy go bez wcześniejszej, głębokiej analizy.

 

Artykuł sponsorowany

Kontakt: 

a.kudelska@warsawexpo.eu

m.dec@warsawexpo.eu

rybacki@warsawexpo.eu