Obszary rozwoju: cyfrowe etykiety i opakowania e-commerce
31 Jan 2022 08:40

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

W ostatnich tygodniach w mediach społecznościowych poznańskiej firmy Labo Print SA pojawiły się wpisy o kolejnych inwestycjach. Pokazano wielkie skrzynie oraz znaczącą ilość miejsca przeznaczonego na instalację tego, co w nich zawarte. Treść mówiła o rozwoju, jednak nie zdradzała szczegółów. 

Obecnie wiemy już, że Labo Print SA po raz kolejny poczyniło znaczące inwestycje w rozwój. Park maszynowy wzbogacił się o dwa nowoczesne urządzenia, pierwsze tego typu w Polsce. Dzięki poczynionym zakupom spółka wyraźnie postawiła na rozwój dwóch segmentów: etykiet cyfrowych oraz opakowań e-commerce i produktów z tektury. 

Pierwsze z urządzeń – MGI JETvarnish dostarczone przez firmę Konica Minolta – zasiliło dział produkcji etykiet. To maszyna, która z niezwykłą precyzją i co ważne – cyfrowo pokrywa etykiety wybranymi typami uszlachetnień. Złocenie, srebrzenie, lakier wybiórczy, folia z efektem 2D i 3D, a to wszystko w technologii roll to roll. 

Wspomniane możliwości, w połączeniu z najwyższej jakości ploterem drukującym oraz laserem tnącym w jednej linii, tworzą bardzo wydajną i najnowocześniejszą linię produkcyjną etykiet cyfrowych w kraju. Dzięki technologii LED, niskiemu zużyciu energii i minimalnym stratom materiałowym zakupione przez firmę urządzenie jest zdecydowanie PRO-ekologiczne. 

Drugim urządzeniem, o które wzbogacił się park maszynowy spółki, rozstawionym na ponad 100 m² powierzchni, jest ultranowoczesna, pierwsza tego typu maszyna w Polsce – ZUND BHS150. 

Maszyna jest ostatnim elementem linii do produkcji opakowań z tektury, która zautomatyzuje cały proces w zakresie cięcia tektury czy innych, miękkich materiałów wielkoformatowych, jak choćby polipropylen czy spienione PVC. Dodatkowo, dzięki dwóm systemom tnącym oraz dwóm ruchomym trawersom, cięcie materiałów będzie znacząco szybsze, a podaż i następnie odbiór prac będą się odbywać w pełni automatycznie. Dzięki tak skonfigurowanym urządzeniom w jednej linii produkcyjnej Labo Print znacząco zyska na wydajności w tym obszarze, co przełoży się bezpośrednio na jeszcze większy komfort klientów i dostępność produktów z tektury.

Firma Labo Print SA, działająca od 15 lat, zlokalizowana jest na terenie Poznania. W ciągu ostatnich 5 lat zanotowała stuprocentowy wzrost przychodów oraz niemal o 70 proc. zwiększyła stan zatrudnienia. Od 2015 roku spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Pierwotnie Labo Print znane było jako drukarnia wielkoformatowa. Dziś jest wiodącą marką w branży reklamowej, dobrze znaną w Polsce i cenioną w całej Europie. 

Opracowano na podstawie materiałów firmy Labo Print

Labo Print z najnowocześniejszym parkiem maszynowym w Polsce