Od redakcji
6 Dec 2016 14:44

ăNawet kosmici wiedzš, że Ziemianie posługujš się głównie wzrokiem w poznawaniu otoczenia. Jeœli czegoœ nie zobaczš w ułamku sekundy (bo nie zwróciło na siebie uwagi barwš lub błyskami), to mogš uznać, że tego nie ma lub że stanowi element tła.Ó Ten fragment zaczerpnięty z artykułu Marka Wilewskiego niech posłuży za motto najnowszego numeru POLIGRAFIKI, w którym szerzej omawiamy problematykę uszlachetniania druku. Zaprezentowany w czerwcu br. w Belwederze album ăSztuka Poligrafii. Poligrafia sztuceÓ wskazał wyraŸnie na dwa zjawiska: z jednej strony ogromne możliwoœci współczesnej polskiej poligrafii, z drugiej zaœ nadal niestety niewielkš wiedzę na ten temat wœród grafików-projektantów. Istnieje zatem głęboki sens w promowaniu uszlachetniania druku, ponieważ w tym obszarze drzemiš jeszcze duże możliwoœci, a każda forma uatrakcyjnienia druku zwiększa jego szanse w konkurencji z innymi mediami. Poza artykułami bezpoœrednio zwišzanymi z obróbkš po druku zachęcam do zwrócenia uwagi na relację z wernisażu WSiP i krótki wywiad udzielony POLIGRAFICE przez Romana Tomczoka, dyrektora produkcji WSiP. Wrzeœniowe rocznice upamiętnia w tym numerze materiał opisujšcy historię podziemnej poligrafii. Również rocznica, ale tym razem utworzenia ăSolidarnoœciÓ leżała u podłoża powstania... komiksu, o czym piszemy w dziale ăWydarzeniaÓ. Niezbędnym dopełnieniem lektury powinien być materiał poœwięcony leasingowi, który stanowi kolejnš odsłonę konsekwentnie rozwijanego przez nas działu ăPrawo i finanseÓ. Trudno jeszcze dziœ powiedzieć, czy kosmici czytajš POLIGRAFIKĘ; na pewno o niej wiedzš. Z tym przekonaniem zapraszam Państwa do lektury naszego kolejnego numeru.